A Brera Milánó egy városrészéről kapta nevét
Egy Opel-Fiat közös fejlesztésű V6-os lesz az alapmotor, 250 lóerő fölötti teljesítménnyel
Elvileg még az előre-felfelé nyíló ajtók is átkerülhetnek a szériagyártású autóba
4 fotó
Idén Genfben egyetlen más autó körül sem olyan sűrű a tömeg, mint az Italdesign Alfa Romeo Brera tanulmánya körül. Kezdetben úgy tűnt, hogy az általános lelkesedés hatására a Brera lehet a GTV utóda, de később olyan hírek jelentek meg mértékadó forrásokból, hogy az Alfa nem a tanulmányautóból fejleszti ki a széria új GTV-t.

A korábbi kategorikus elutasítás helyett az Alfa Romeo vezetése pártolni kezdte a Brera megvalósítását. Várhatóan a sorozatgyártású autó formája nem különbözik jelentősen a tanulmánytól. Motorként egy 3,2 és 3,5 liter közötti V6-os került szóba, amelyet az Opel és a Fiat közösen fejlesztene ki. Már ez a motor is 300 lóerős körüli teljesítményt érhet el, a szintén tervezett nyolchengeres változat 400 lóerős is lehet. A hajtásláncban összkerék-hajtásról volna szó.

Az autót maga Giorgetto Giugiaro mester, az Italdesign alapítója tervezte, papírra dolgozva, nem pedig számítógépen. Munkatársai később digitalizálták a rajzokat, elkészítették az agyagmodellt, majd a működőképes koncepcióautót, amelyet a Maserati Spider V8-as szívómotorja hajt.

A Brerával közös padlólemezre épül majd az Alfa 156 2005-re várt utóda és a kétüléses Spidert leváltó modell. Hozzájuk hasonlóan a sorozatgyártású Brera bemutatása sem várható 2004 előtt.