Annak ellenére, hogy a Fiat konszern válságos helyzetbe került, a Fiat Auto részeként működő Alfa Romeo továbbra is sikeresnek mondható helyzetben van. A Fiat sportosabb márkája az általános recessziónak betudható mértékben veszített eladásaiból, így piaci részesedését nagyjából stabilizálni tudta.

Több terv is készült a Fiat konszern rossz pénzügyi helyzetének rendezésére, ezek közül az egyik szerint az Alfa Romeónak, a Maseratinak és a Ferrarinak ki kellene kerülnie a Fiat Auto kötelékéből, és a Fiat konszernen belül önálló, prémiumcsoportot alkotva kellene a továbbiakban működnie.

Az Alfa Romeo helyzete biztosnak tűnik, ezért a márka hosszú távú tervei közt is bizakodó elképzelések szerepelnek. Néhány éven belül például számos új modell bevezetését tervezik, melyek közül elsőként 2003-ban érkezhet meg az új Spider. Szintén jövőre, akár már Genfben láthatjuk a 147 kupéváltozatát. Fontos állomás lesz a cég életében a roppant sikeres 156-os Alfa leváltása is, amit 2005-re időzítenek.

2007-re újabb fontos fordulópontot időzített a gyár, ekkortól kívánnak ugyanis visszatérni az amerikai piacra. Hogy miként, arról még folynak az egyeztetések, mivel egy új márkakereskedő-hálózat kiépítése igen nagy horderejű beruházást igényelne.