Közkeletű tévhit, hogy a német autópályákon nincs sebességkorlátozás, mindenki kedvére hajthat annyival, amennyivel szeretne, vagy amennyit a járműve bír, de a valóság nagyon más.
Az Autobahn-hálózatnak csak körülbelül 50%-ára igaz a korlátnélküliség, mintegy 30%-on fix sebességlimitek élnek, míg a pályák 20%-án változó, információs kijelzőkön folyamatosan jelzett az aktuális limit.
Cikkünk főszereplője rossz helyen engedte szabadjára a ménest, a Tagesschau tudósítása szerint ugyanis egy 120 km/órás szakaszon lépte túl igen jelentősen a sebességkorlátot. A Madgeburg környéki autópálya-szakaszon az illető versenypályákon is megsüvegelendő 321 km/órás tempóval repesztett Porsche Panamerájával, azaz puszta sebességnek is szédítő 201-gyel fejelte meg a limitet.
A hír szerint a pedált bátran taposó gyorshajtó 900 eurós (385 ezer Ft-os) bírságot „nyert” ezzel, miután bemérte az egyik mobil traffipax, de két büntetőpont, sőt akár három hónapos vezetéstől eltiltás is kinéz neki.
Bár a híradás a pontos változatot nem említette, az igen sietősen autózó porschés valószínűleg Turbo S E-Hybridet vezethetett, ugyanis csak az képes ilyen tempóra – a gyári adat szerinti végsebessége 325 km/óra.
Ami a feljebb említett, korlátozás nélküli Autobahnokat illeti: a száguldásra egy fehér, négy vékony vonallal áthúzott tábla „ad engedélyt”, ha ilyet nem látunk, semmiképp se kezdjünk száguldásba!
Az alábbi cikkünkben áttekintjük, ha mégis beleszaladnánk egy külföldi gyorshajtásba – akár Németországban, akár máshol:



