Már tavaly is felmerült, idén nyáron pedig új lendületet kapott Max Verstappen Red Bull-os távozásának kérdése, néhány héten keresztül komoly lehetőségnek látszott, hogy a négyszeres világbajnok már 2026-ban a Mercedesnél vezethet.
A kiugrási lehetőség – az amúgy 2028-ig szóló – szerződésben foglalt, eredményekre vonatkozó kitételek teljesülése miatt bezárult, a napokban előbb a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko, majd a Hungaroringen csütörtökön maga Verstappen is megerősítette, hogy 2026-ban is csapatnál marad.
Más kérdés, hogy mindkét fél csak a jövő évről állított biztosat – a további maradáshoz egy jó autót kell majd adni a holland alá. Marko azt mondja, a nagy szabályváltozási csomaghoz készülő modelljük fejlesztése jól alakul.
„Nagy haladást értünk el, a számok ígéretesek. Négy komponens lehet döntő jelentőségű: a belső égésű motor, az akkumulátor, az üzemanyag és az elektronika. A kasztnival is jól haladunk” – állította az osztrák Kronen Zeitungnak.
„Remélem, nem ismétlődik majd 2014, amikor a Mercedes hirtelen 50-70 lóerővel volt erősebb mindenkinél” – tette hozzá.
A Red Bull idén elbúcsúztatja a Hondát, a jövő évtől a Forddal együttműködésben a Red Bull Powetrainsnél készült erőforrásokkal versenyez.
„A Ford fontos partner. Óriáscégként egészen más lehetőségeik vannak például az anyagbeszerzést illetően. De a turbón és az akkumulátoron is szorosan együtt dolgozunk” – emelte ki Marko.

