Hagyományos értelemben véve nagyszerű teljesítményt nyújt, de az elektronikus ütközéselkerülő rendszerek hiányosságai miatt nem érdemel kitűnő minősítést – az elmúlt években számtalanszor összegeztük így az új autók biztonsági teljesítményét vizsgáló szervezet, az Euro NCAP által négycsillagosnak minősített autókat. Valóban, 2025-ben már nem elég, ha a légzsák és a gyűrődő vázszerkezet felemészti az ütközés energiáját: hatékony vezetőtámogató funkciókra van szükség.




Most azonban pont fordított a helyzet: az Euro NCAP legújabb tesztsorozatán három autó is szerkezeti, konstrukciós problémák miatt veszített csillagot a fontos megmérettetésen.
Chery Tiggo 7 / Tiggo 8
A 4,5 méteres, két üléssoros Chery Tiggo 7 és a 4,72 méteres, három üléssoros Chery Tiggo 8 ugyanazon probléma miatt maradt le a maximális minősítésről. Az első tesztkörben a függönylégzsák nem nyílt ki megfelelően, nem biztosított kellő védelmet a hátul utazó gyermekek fejének. A Chery azonosította a hiba okát, és elvileg orvosolták is azt, ám a megismételt törésteszten a légzsákegység levált a tetőkeretről.
Friss információk
A Chery importőre az alábbiakról tájékoztatta a Vezess szerkesztőségét:
“A Chery TIGGO 7 az Euro NCAP teszten több modulban is 5 csillagos szint felett teljesített, a légzsákprobléma miatt azonban az összesített pontszám 4 csillagos minősítést eredményezett. (A Chery TIGGO 8-at nem egészében vizsgálták az Euro NCAP biztonsági tesztjén; a harmadik üléssorral végeztek kiegészítő teszteket.) A Chery megvizsgálta az érintett modellt, és az Euro NCAP teszt során tapasztalt légzsákprobléma a vizsgálat során nem ismétlődött meg. A Chery szeptemberben tehát újabb Euro NCAP tesztelést tervez.”
Chery Tiggo 7 / Tiggo 8
Hasonlóan banális, ám alapvető konstrukciós problémára utaló hiba akadályozta meg a Hyundai Instert az öt csillag megszerzésében: oldalirányú ütközésnél a vezetőoldali ajtó zárszerkezete elengedett, azaz elvileg semmi nem tartotta vissza az ajtót attól, hogy kinyíljon, és potenciális sérüléseknek tegye ki a vezetőt.
Hyundai Inster
Vélhetően mindkét autógyár újratervezi az érintett egységeket, és a jövőben orvosolja a problémát (a már eladott autóknál pedig remélhetőleg visszahívás során oldják azt meg). Így tettek a Ford mérnökei is, amikor a Tourneo Courier legelső, 2024-es töréstesztjén csúfos három csillagot kapott, mert oldalirányú ütközésnél a hátsó utas fejének védettségét gyengének minősítette az Euro NCAP. A Ford újratervezte az érintett utasvédelmi rendszereket, és most, 2025-ben négycsillagosra javította besorolását.
Ford Tourneo Courier




