A német autógyártó hivatalosan is megerősítette, hogy bezárja a kínai Nankingban működő gyárát, amelyet 2008 óta üzemeltetett közösen helyi partnerével, a SAIC-kal. Az üzemben főként VW Passat és Skoda Superb modellek készültek, és évente durván 360 ezer járművet is képes volt legyártani.
A gyár bezárását elsőként a Handelsblatt német gazdasági napilap szellőztette meg, amit később a Volkswagen hivatalosan is megerősített. A vállalat közleménye szerint a termelés már leállt.
A döntés mögött elsősorban az áll, hogy egyre kevesebb a kereslet a hagyományos, belső égésű motorral szerelt modellek iránt – különösen Kínában, ahol a helyi márkák dominálják az elektromosautó-piacot, és egyre erősebben szorítják ki a külföldi gyártókat.
A Volkswagen gyára Nankingban:




A Volkswagen jelenleg 39 gyártóbázist üzemeltet Kínában, és több mint 90 ezer alkalmazottat foglalkoztat az országban. Azonban a Covid‒19-járvány utáni gazdasági lassulás, valamint a vásárlói igények megváltozása miatt a termelési kapacitások jelentősen visszaestek.
A Passat és a Superb gyártását a tervek szerint a mintegy 70 kilométerre fekvő Jizseng városában található üzembe helyezik át. Az még kérdéses, hogy a nankingi gyárban dolgozó, mintegy 2500 munkavállaló közül hányan folytathatják ott a munkát – az átszervezések részleteiről egyelőre nem született hivatalos bejelentés.
A kínai piac az elmúlt években egyre nehezebb tereppé vált a nyugati autógyártók számára. A helyi márkák – élükön a BYD-del, az NIO-val vagy a Geelyvel – nemcsak gyorsan bővítik elektromosmodell-palettájukat, de árban és technológiában is versenyképes alternatívát kínálnak. A VW-csoport jelenleg próbál alkalmazkodni az új környezethez, többek közt azzal, hogy kínai startupokkal (például az Xpenggel) is stratégiai együttműködéseket köt.
De a Volkswagen nemcsak Kínában, hanem globálisan is súlyos válságon megy keresztül, amely radikális létszámleépítési tervhez vezetett. És ennek még közel sincs vége, állítják a szakemberek:

