Az átlagember annyit tud a Hondáról, hogy autót gyárt, meg motorkerékpárt. És áramfejlesztőket, hajómotorokat meg fűnyírókat. De ha odafigyelsz, kiderül, hogy itt nem áll meg a tudományuk. Készítettek már repülőgépet (méghozzá nagyon sikereset), robotfurgont, most pedig egy olyan új fejlesztési irányról számoltak be, amivel eddig elképzelhetetlen távlatokat nyit maga előtt a gyártó.




A napokban számoltak ugyanis be arról, hogy sikeres kísérletet végeztek annak a többször felhasználható hordozórakétának a prototípusával, amellyel például műholdakat lehet majd Föld körüli pályára állítani.
Végleges formájában a rakéta 100 km magasságba fog repülni, azaz kilép a légkörből, és miután ott útjára bocsátotta terhét, kontrolláltan visszaereszkedik a földre – ezt nevezzük szakszerűen szuborbitális repülésnek vagy űrugrásnak. Ennek során a tárgy nagyjából 6000 km/óra sebességgel halad, így a rakéta messze a leggyorsabb jármű lesz a Honda portfóliójában.
A mostani, legelső teszten persze a prototípus ennél jóval szerényebb utat járt be: 271,4 méterre emelkedett, és onnan tért vissza, méghozzá a célterülettől mindössze 37 centiméterre – ezzel sikeresen teljesítette első tesztrepülését a 6,3 méter hosszú, 85 cm átmérőjű, szárazon 900, feltöltve 1312 kilogrammot nyomó szerkezet.
A repülés időtartama 56,6 másodperc volt; a mérnökök a szerkezet stabilitását, valamint landolási képességét tesztelték. A következő években folytatják a kutatást, a fejlesztést és a teszteket; a várakozások szerint 2029-ben kerülhet sor az első éles, szuborbitális repülésre.
Az alábbi videón megnézheted kívülről a tesztrepülést. Ha a rakéta fedélzetén elhelyezett kamerák felvétele is érdekel, kattints ide!
A Honda egyébként olyasvalamit is tervezett már, ami akár a Holdra is eljuthat ‒ igaz, nem saját erejéből:


