Alig néhány héttel a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj előtt lezárult a Hungaroring valaha volt legnagyobb átalakulásának második üteme. A tavalyi F1-es verseny óta újraaszfaltozták a célegyenest, továbbá megújult a főépület és a főtribün is.
36 garázs és 4 technikai boksz kapott helyet a főépületben, aminek az első emeletén 2000 fő befogadására alkalmas VIP-területet alakítottak ki. A 80 fős ültetett eseményre alkalmas, konyhás étteremben a kisebb események alatt étkezhetnek a vendégek. Ezen a szinten találhatóak még az irodák, a Paddock Club további termei, illetve a sajtótájékoztató-terem – részletezte az újításokat a Hungaroring közleménye.
A képre kattintva galéria nyílik:
A második emeleten az üzemeltetési és sportszakmai irodák, valamint egy, a Paddock Club bővítéseként is működő tetőterasz helyezkedik el.
Az új, 13 ezer négyzetméteres és 10 ezer fős befogadóképességű főlelátó mellett a kommentátorállások és a VIP-terasz is elkészült.
Számokban a Hungaroring-felújítás második üteme
A megújult főépület alapterülete 19 753 négyzetméter. Az alapozása 54 000 négyzetméternyi földmunkát, a cölöpözése pedig 9128 kilométer hosszú és 508 tonnányi vasat vett igénybe. A munkálatokhoz emellett 33 476 köbméternyi betont és 2418 tonnányi betonacélt használtak fel. Beépítettek 10 darab liftet és 293 beltéri és tűzgátló ajtót, míg a három szinten összesen 11 699 négyzetméteren alakították ki a tűzjelző rendszert.
A bokszutca burkolatához 5516 négyzetméternyi műgyantát használtak fel, míg a Paddock Club VIP-lelátóján 465 darab szék található. Az első emeleten az irodák összesen 425 négyzetméternyi területen helyezkednek el. A sportszakmai területek az idén még nem működnek.
10 296 ülőhelyet alakítottak a fedett főlelátón, melynek alapterülete 13 133 négyzetméter. A tetőszerkezetéhez 9600 négyzetméternyi és 1125 tonnányi acélt használtak fel.
A közműépítés során 6832 négyzetméternyi csatornát és 2345 méternyi vízvezetéket építettek be.
A célegyenest 12 800 négyzetméteren aszfaltozták újra.
Fotó: Kováts Olivér/Vezess
Mint arról már korábban a Vezess beszámolt, eltűnt a tavalyi futamig a célegyenes felett húzódó átkelőhíd, helyette a célegyenes elején és végén egy-egy alagút köti össze a bokszépületet a lelátóval.
Ezzel még nem értek véget a mogyoródi aszfaltcsíkon zajló munkálatok, ugyanis amint augusztus elején a Forma-1 távozik a Hungaroringről, a harmadik fázissal folytatódik a felújítás, ami a tervek szerint jövő áprilisban ér véget.



