A 2025-ös Forma-1-es szezonra a Pirelli több látványos újítással is készül/készült. Ezek közül egyet már láthattunk Imolában és a Monacói Nagydíjon, amikor egy minden eddiginél lágyabb abroncsot tettek a hétvégi kínálatokban elérhetővé. A C6-os keverékű gumi leginkább az időmérőket fűszerezte meg, főleg Imolában, a futamokon azonban alig voltak, akik kísérleteztek a rendkívül gyorsan kopó abroncsokkal.

A Pirelli tarsolya azonban ezzel még nem ürült ki. Azok után, hogy a szezon első futamai taktikai szempontból igen sima, egykiállásos versenyek voltak, felmerült, hogy a gumikínálat lehetne radikálisabb is. Ez alatt arra gondoltak, hogy a futamokra nem egy-egy szinttel eltérő keménységű gumikkal készülne a beszállító, hanem lehetne a közepes és a kemény gumi között két szintnyi eltérés is.

Az ötlet megvalósulására egészen a Belga Nagydíjig kell várni. A spa-francorchamps-i aszfaltcsíkra a Pirelli a C1, a C3 és a C4 gumikat viszi, melyek sorrendben a kemény, a közepes és a lágy jelöléseket kapják. A közepes és a lágy meg fog egyezni a tavalyi gumikkal, a kemény azonban még keményebb lesz, hiszen a C2 helyett visz C1-et a beszállító.

A lépés taktikai sokszínűséget is hozhat a Belga Nagydíjon. Az egy kiállással tervezőknek elkerülhetetlen lesz a C1 használata, de kérdés lesz, hogy mivel lehet gyorsabban teljesíteni a versenytávot: a szokásosnál tartósabb, de még lassabb gumikkal, vagy a gyorsabban kopó lágyabb abroncsokkal, de egy extra kerékcserével.

Ha a Pirelli formabontó kínálata beválik, számíthatunk a jövőben is arra, hogy “hézagos” lesz több helyszín gumikínálata is, de Belgiumig nem fogjuk megtudni, tényleg működik-e a terv.