Átalakulóban vannak a mobilitási szokások Európában: az európai lakosság 86 százaléka rendelkezik legalább egy autóval, eközben az alternatív hajtású járművek aránya 13 százalékra emelkedett a 2023-as 10 százalék után ‒ áll a Europ Assistance és az Ipsos közös Mobilitási Barométer felmérésében.
A járművekben a szoftverekre való fokozott támaszkodás komoly problémák forrása lehet: hibás szenzorok, működésképtelen érintőképernyők vagy akár az elektronikus kézifék hibái is előfordulhatnak, amelyek menetképtelenséghez vezetnek. Az elektromos és hibrid autóknál a töltés vagy a töltőcsatlakozó hibája is felmerülhet.
A német autóklub, az ADAC 2025-ös meghibásodási statisztikái alapján az elektromos autók térnyerésével párhuzamosan emelkedik a meghibásodások száma is. Az elektromos autókhoz kapcsolódó segélyhívások száma Németországban egy év alatt 46 százalékkal, 43 678 esetre nőtt. A leggyakoribb hiba a lemerült indítóakkumulátor, amely az esetek közel felét (44,9 százalék) tette ki 2024-ben.
A felmérésben idézik az amerikai J.D. Power elemzőcég kutatását is, amely szerint az új autók megbízhatósága csökken: míg 2021-ben 100 járműből 121 esetében tapasztaltak hibát három éven belül, addig 2025-re ez az arány 202-re nőtt, és jelentősen emelkedett a szoftverhibákhoz kapcsolódó problémák száma is.

