Amerika különös világ innen Magyarországról nézve. Még egy rendőri intézkedés is teljesen más, hiszen gyakorlatilag mindig ott van a tűzpárbaj kockázata, bármelyik kesztyűtartóban lapulhat egy csőre töltött .45-ös. Bármikor gázt adhat a sofőr, és esélye is van a menekülésre, a végtelen autópályákon éjjel simán meglóghat a járőrök elől.

Ezért több szabály és szokás is kialakult a közúti igazoltatások során. Többek között egy érdekes mozdulat: amikor a járőr a megállított autó hátuljához ér, mindig megérinti azt, nagyjából a csomagtérfedél vonalában. Erről több kamerafelvétel is árulkodik.

Miért teszik ezt?

Több okot is megneveztek már, és mindegyik logikusnak tűnik.

1. A sofőr megijesztése / kizökkentése – Ha a vezető illegális tárgyat (fegyvert, drogot) rejteget, a váratlan koppintásra ösztönösen megállhat a mozdulatban, így a rendőrnek plusz másodperce nyílik észlelni a szituációt.

2. Ujjlenyomat hátrahagyása – Régi beidegződés, hogy a rendőr a karosszérián hagyja az ujjlenyomatát, ami későbbi bűnügyi eljárásban bizonyíthatja, hogy ott járt a helyszínen, a sofőr nem tagadhatja le a találkozást. Nick Fresolone nyugalmazott rendőrakadémiai oktató a Reader’s Digest kérésére árulta el ezt a fogást. Ha a helyzet elfajul, vagy valamilyen módon rosszra fordulnak a dolgok, a rendőr érintésével olyan, “egyezményes” helyen hagy ujjlenyomatot, amit minden nyomozó ismer, így egyből, ezen a területen kezdik meg a keresést. 

3. A csomagtartó zártságának ellenőrzése – Veszélyesnek ítélt helyzetben a rendőr így győződik meg róla, hogy senki sem rejtőzik a csomagtérben, aki váratlanul kiugorhatna.

A modern eszközök (testkamera) elterjedésével a módszer egyre inkább rutinelem vagy megszokás, és ma már a tapasztalt oktatók gyakran csak a jármű oldalát érintik, hogy kevésbé legyenek kitéve veszélynek.

Azaz a gyakorlat létező, de részben történelmivé váló rendőrségi fogás, amely mögött logikus biztonsági és bűnügyi logika áll.