A mclarenes Oscar Piastri nyerte a 2025-ös Forma-1-es Miami Nagydíjat a csapattárs Lando Norris és a mercedeses George Russell előtt. A dobogósok sokat profitáltak a virtuális biztonsági autókból, főleg Russell köszönheti ennek, hogy a futam végén pezsgőzhetett.
Az 57 körös futam száraz időben kezdődött, így az autókra slick abroncsok kerülhettek fel, jellemzően közepes abroncsok. A keményekkel George Russell indult a legelőkelőbb helyről (5.) Mercedesével, de Lewis Hamilton (Ferrari), Liam Lawson (Racing Bulls), Fernando Alonso (Aston Martin), Oliver Bearman (Haas) és a bokszból kezdő Pierre Gasly (Alpine) is így döntött.
A rajtot a pole-pozícióból kezdő Max Verstappen jól kapta el, de az első kanyart elfékezte. A heves védekezésben a Red Bull kiterelte egy ponton Lando Norris McLarenjét a pályáról, aki így a második helyről a hatodikra esett vissza Andrea Kimi Antonelli (Mercedes), Oscar Piastri (McLaren), George Russell (Mercedes) és Alexander Albon (Williams) mögé. Az esetet nem büntették.




Verstappen hamar ellépett, köszönhetően Antonellinek, aki feltartotta a McLarent. A második körben virtuális biztonsági autó lépett életbe: Jack Doohan Alpine-ja parkolt le defekttel és sérüléssel, aki még az első kanyarban öklelte fel és forgatta meg Lawson autóját.
A VSC végeztével Norris meg is kezdte a visszazárkózást, és a mérnökök elkezdték jelezni az eső közeledtét a versenyzőknek. Piastri is megelőzte Antonellit, így a McLaren üldözőbe vehette Verstappen Red Bullját. Norris az iparkodást a hetedik körben Russell megelőzésével folytatta, így már a negyedik volt a McLaren britje, de két körrel később már a harmadik, mert Antonellit is megelőzte.
A McLarenek tempóján nagyon érződött, hogy amit csak lehet, dűlőre vinnének az előrejelzések szerint hevesnek ígérkező eső előtt. Valószínűleg a többiek is siettek, amit jól mutatott Fernando Alonso (Aston Martin) megforgása.
Piastri a 10. körben már védekezésre kényszerítve támadta Verstappent, de a holland jól védekezett. Kettejük meccse Norrisnak kedvezett, aki öles léptekkel közeledett a duó mögé. Piastri végül a 14. kör kezdetén átfűzte magát a négyszeres világbajnokon, így átvette a vezetést. Gyorsan el is lépett a Red Bulltól, de nem unatkozhatott, mert Norris rögtön támadta is.
Max Verstappen és Oscar Piastri (Kép: Chandan Khanna / AFP)
Norris nem tudta egyből átlépni Verstappent, és ezzel meg is alapozott egy jó futamnak, ugyanis hatalmas lendülettel szakította le magáról az üldözőket. A McLaren 1-2 végül a 17. körben alakult ki, de csak ideiglenesen, ugyanis Norris csak leszorítással tudott előzni. Piastri eddigre már 8 másodperc feletti előnnyel rendelkezett, és Antonelli is megérkezett a csatába. Végül az érvényes előzés a 18. körben lett meg, és a két McLaren között 9 másodperces szakadék tátongott.
Az első esőjelentés a 19. körben érkezett Russell részéről, miközben a kerékcserék is megkezdődtek – Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) váltott abroncsokat. A helyzet kérdéses volt: esik-e vajon annyira majd, hogy megéri megvárni a vizes gumikra váltást?
Bortoleto példáját nem sokan követték, a 23. körig konkrétan csak Lance Stroll (Aston Martin) és Isack Hadjar (Racing Bulls). Közben Norris is elnyúlt Verstappentől bő öt másodpercre, Hamilton pedig fellépett nagy nehezen a pontszerzők közé Esteban Ocon (Haas) megelőzésével.
Lewis Hamilton (Kép: Pauline Ballet – Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Az idő előrehaladtával az időjárás-előrejelzés egyre inkább száraznak tűnt, így az élmezőny is a cserék mellett szánta el magát. Antonelli és Carlos Sainz (Williams) döntötték a dominókat, amire reagált lassan mindenki. A kerékcserék közepette Oliver Bearman alatt megkotlott a Haas, és mivel a pályán tudott csak megállni a brit, ezért ismét virtuális biztonsági autós időszak lépett életbe. Ezt a két McLaren, a két Ferrari és Russell is kihasználta az élmezőnyből.
Lando Norris (Kép: Mark Thompson/Getty Images)
Főleg utóbbiak miatt a sorrend változott: Piastri és Norris mögé Russell jött fel, és csak után jött Verstappen. Antonelli volt az ötödik, de őt hamar megelőzte Albon. Így a hatodik helyezett Mercedes mögött Sainz következett, akit ugyan a VSC-s boksszal átugrott Leclerc, de a másik Williams is előzött. A pontszerző helyeken Hamilton és Nico Hülkenberg (Kick Sauber) volt még, de utóbbi adós volt egy kerékcserével.
A 32. körben Cunoda Juki (Red Bull) kapott egy öt másodperces büntetést bokszutcai gyorshajtás miatt, Bortoleto pedig kiszállt a versenyből, miután erőforrásproblémákra panaszkodott. Két Ferrari-motoros autóval kevesebb… A brazil miatt ismét VSC lépett életbe, mert nem jutott vissza a garázsig, a pályán állt meg a pilóta. A restartot a Ferrari zseniálisan használta ki, mind Leclerc, mind Hamilton megelőzte Sainzot, így a 7-8. helyen álltak a kék-vörös autók.
LAP 34/57
— Formula 1 (@F1) May 4, 2025
An opportunistic move from Hamilton as Sainz and Leclerc battle it out! 🤯#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/Zg5COO1nx3
A következő körök nyugisak voltak, leszámítva Hamilton rádiózásait, aki Leclerc elé akart kéretőzni, tekintve, hogy egy keverékkel lágyabb abroncsokon haladt. Végül a 39. körben a Ferrari megcserélte pilótáit, közben pedig Lawson gurult vissza a garázsba és adta fel a futamot.
Az élen az utolsó 15 körbe lépve csökkent Piastri és Norris között a különbség, de az ausztrál bő hat másodperces fórral még kényelmesen vezetett. Verstappen nem tett le a dobogóról, szép lassan visszazárkózott Russell mögé, Hamilton pedig Antonellire közeledett.
Az üldözések közül Norrisé volt a legígéretesebb, bár hátrányának faragásában a lekörözések is közrejátszottak. Hamiltonnak pedig inkább maga mögé, Leclerc-re kellett figyelnie, aki nem maradt le, viszont elégedetlen volt azzal, hogy beszorult a csapattárs mögé. Az 52. körben a Ferrari vissza is cseréltette Hamiltont és Leclerc-t.
A végéig ezek után már nem változott semmi. Piastri megnyerte a Miami Nagydíjat Norris előtt, a harmadik Russell pedig bő fél perces lemaradással követte őket. Verstappen a pole-t egy negyedik hellyé tudta alakítani csak, mögötte Albon és Antonelli végzett. Leclerc és Hamilton a 7-8. helyet szállította a Ferrarinak Sainzot megelőzve, az utolsó pontszerző hely pedig a büntetésével együtt is Cunodáé lett. A végén Sainz egyébként nekiment Hamiltonnak, de a helyezések nem változtak.
LAP 57/57
— Formula 1 (@F1) May 4, 2025
Drama on the final lap as Sainz and Hamilton get up close and personal into the final hairpin! 😱#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/2JosNC7RJr
A teljes eredménylista
A bajnokságok állása:
- Piastri – 131 p
- Norris – 115 p
- Verstappen – 99 p
- Russell – 93 p
- Leclerc – 53 p
- Antonelli – 48 p
- McLaren – 246 p
- Mercedes – 141 p
- Red Bull – 105 p
- Ferrari – 94 p
- Williams – 37 p
- Haas – 20 p
A 2025-ös Forma-1-es szezon két hét múlva Imolában folytatódik.



