Kisebb-nagyobb módosításokat hajtott végre a Kenworth a T880-as modelljén, amelyet alapvetően az építőipar számára terveztek. Az egyik legfontosabb változás a megújult motorháztető, valamint a nagyobb tengelytáv.
Az új “Performance Hood” – ahogyan a gyártó hívja az új motorháztetőt – nagyobb ellenálló képességgel és új dizájnelemekkel rendelkezik. Ráadásul kompatibilis a nagyobb teljesítményű dízelmotorokkal is. Csak érdekességképpen: ez a negyedik a sorban a választható motorháztető kialakítások között és minden szempontból a csúcsot képviseli.
A korábbi, T880-asnál alkalmazott motorháztetőkhöz képest az új, a Performance Hood “orr” fontos előnyt kínál. Megnövelt hosszúsága révén immáron a Cummins X15 dízelmotorral is kompatibilis, amely 605 lóerős maximális teljesítményt és 2779 Nm-res nyomatékot kínál. Korábban “csak” 510 lóerős teljesítmény és 2508 Nm nyomaték állt rendelkezésre ennél a teherautónál.




Az alapfelszereltségként viszont nem ezt, hanem az MX-13-as dízelmotort adják. Annak érdekében, hogy a nehéz-kategóriás “izom” Kenworth változatos munkakörülmények között is megállja a helyét, megnövelték a hűtő méretét. A hűtés hatékonyságának maximalizálása érdekében pedig optimalizálták a légáramlást is.
Az előrébb tolt mellső tengelynek köszönhetően 40 centiméterrel nőtt a tengelytáv. Ez a különbség ugyanakkor kevésbé látványos, mert szabad szemmel nem annyira látható. “Azt gondolom, hogy a T880S Performance Hood elsősorban azoknak az üzemeltetőknek lesz vonzó, akik a lehető legnagyobb teljesítményt keresik az építőiparban, vagy a bányákban” – hangsúlyozta Kyle Kimball, a Kenworth marketing vezetője. Hozzátette: az újdonság dömperként, de akár betonmixeres felépítménnyel is megállja a helyét. Az új motorháztető ugyanakkor nem rontja a fülkéből való kilátást, így a T880 továbbra is egy biztonságos csőrösnek tekinthető.
Túlfűtött elegancia? Vagy csak amcsi életérzés?
Az új stíluselemek közé tartozik az alumínium hálós hűtőrács, amely krómozott, vagy fekete kivitelben érhető el. Az új hűtőrács keret ugyancsak krómozott és opcionálisan a motorháztető két oldalán található légbeömlők is kérhetők króm díszítéssel. Mindez időtállóbb, elegánsabb és exkluzívabb megjelenést kölcsönöz a modellnek. A lépcső, a gázolajtartály, valamint az álló kipufogó viszont eddig is ilyen bevonattal készült. Érdekesség viszont, hogy a visszapillantók a karosszéria színére vannak fújva. A gyártó szerint az új motorháztető ugyanazzal az ötrétegű szerkezettel rendelkezik, mint az összes többi T880-as esetében, így egy esetleges sérülés vagy baleset esetén gyorsan és hatékonyan javítható.
Mindent összevetve a Kenworth egyszerre fókuszált a teljesítmény megnövelésére, valamint a dizájn frissítésére. Végeredményben egy olyan teherautó született, amely után biztosan megfordulnának egy magyar bányában. Megjelenése, teljesítménye és agilitása is a legjobbak közé emeli Észak-Amerikában.