Piros lámpánál várakozva a legtöbb autós különböző okok miatt, de nem veszi le a lábát a fékpedálról. Ez pedig azt eredményezi, hogy a mögöttük lévőket elvakítja a féklámpa fénye. Olyan ez, mint a hüvelygomba, kellemetlen jelenség, szóval nem árt beszélni róla.

Miért kell álló helyzetben fékezni?

Mivel egy piros lámpás szituációban az autók igen közel állnak meg egymáshoz, egyik autós sem szeretné, hogy egy lejtő, bukkanó vagy úthiba miatt elkezdjen lassan gurulni és nekikoccanjon az előtte vagy mögötte állónak. Ezért van sokszor a fékpedálon a lábunk, miközben várjuk, hogy zöldre váltson a lámpa. Arról nem is beszélve, hogy az automata váltós járművek szép lassan kúsznak előre, ha D-ben hagyva állunk meg a pirosnál, ilyen esetben ezért állnak a féken sokan a pirosnál.

Rakd üresbe!

Ha manuális autód van, rakd ki üresbe a pirosnál a váltót, hogy a fékpedállal együtt legalább a kuplungot ne kelljen végig taposni, mert a kinyomócsapágy így folyamatosan dolgozik, ami megrövidítheti az élettartamát. A féket akkor is nyomhatod, ha nincs kiemelve a kuplung.

Megoldások, hogy ne szívasd a mögötted állókat

Automatával:

Itt két megoldás is van.

  • Az egyik, amikor megállsz a pirosnál D-ből (előremenet) P-be (parkolás) rakod, nyomod, pöccinted – kinek milyen van – a váltót, és így egyáltalán nem kell nyomni a féket, nem fog magától elindulni az autó és elgurulni sem, ha esetleg nem egyenes az aszfalt a lámpánál.
  • A másik pedig az Auto Hold. Hihetetlenül hangzik, de rengeteg autósnak fogalma nincs róla, hogy van ilyen funkció a verdájában, pedig számos automata váltós autóban benne van ez a funkció. Ha ezt bekapcsoljuk (általában egy gomb valahol a műszerfalon vagy a váltó környékén), akkor miután megálltunk a pirosnál, egy erőteljesebb féknyomással aktiválódik az Auto Hold (vagy gombnyomásra). Ez sebességben tartja az autót, de nem kell nyomni a féket, és ahogy megnyomjuk a gázt a zöldnél, azonnal kiold. Ilyenkor is világít a féklámpa, de legalább kényelmesebb várakozni. (Ilyen funkció egyébként manuális váltóval szerelt autóknál is megtalálható.)

Ezért tapossák sokan a féket a piros lámpánál 1

Manuálissal: 

Itt egyetlen megoldás létezik, miután megállsz – bátran vedd ki sebességből az autót és húzd be a kéziféket (vagy ha elektromos, akkor nyomd meg a gombját). Hidd el, lesz időd kiengedni és sebességbe rakni a verdát, amíg sárgáról zöldre vált a lámpa. Ettől nem kell félni.

Ha te is olyan autós vagy, aki nyomja a féket a pirosnál, reméljük, most tudtunk segíteni, és jövőben alkalmazod a fenti tanácsokat. Így egy kicsivel megint jobb lesz autózni, javul a közlekedési morál, nem fog csuklani anyukád, miközben a pirosnál vársz.

Téged zavar ha a pirosnál az előtted állók nyomják a féket?
Igen
34% (6652)
Nem
66% (13025)

De ha mégis úgy döntesz, hogy nyomod a féket a pirosnál, annak is vannak előnyei: