Micsoda szerencse, hogy a Stellantis-csoportnak van egy Lancia Delta HF Integrale Evo 2-es autója és beleegyezett az 1994-es modell próbájába. Egyébként ez tesztautóként működött a kezdetektől fogva. Első benyomások a 2020-as évek „elkényeztetett” szemével nézve: a szögletes műszerfal abból a kemény műanyagból készült, ami akkoriban népszerű volt. Ez a kopogós fajta, hasonló ahhoz, amit a nyolcvanas-kilencvenes évek olasz formatervezésében láthattunk – írja a Sport Auto szerzője.
Irány a Nordschleife! Az ötfokozatú váltót határozottan és a karon jó fogással lehet kezelni. Miután a motor bemelegedett és a lökettérfogat-nyomás felépült – hm, ez már egy szerelem kezdete. Nemcsak az autó szögletes külseje, hanem az analóg órák sora is eléggé lenyűgöző. Sokkal vonzóbbá teszik a műszerfalat, mint a manapság oly sokszor erőtlen digitális kijelzők. Ez magánvélemény, de a magazin tesztelője szerint egy kilométeróra a maga fizikai formájában sokkal szebb, mint egy digitális, sebességsávos grafikonnal ellátott fajta. Nincs az emberek szemében az irigység az autót látva, efféle kérdésekkel: „Hogy lehet, hogy te megengedhetsz magadnak egy ilyen autót, én meg nem?” Emiatt az Evo 2 remek választás lehetne mindenkinek.
Autópályára felhajtva: padlógáz. Igen, de ahogy gyorsítasz, úgy nő a hűtőfolyadék és a motorolaj hőmérséklete is. Elég zavaró látvány, és felmerül, hogy ez gyorsan véget vet a mókának. A lényeg mégis a két legenda találkozása: Nordschleife és a Delta Integrale! Az autón Michelin Pilot Sport 3 gumik vannak, mely nem új konstrukció, ahogy az autón lévő matricák sem. Így a tesztelők le is cserélték Nankang Sportnex AR-1 abroncsokra, melyek megfizethetőbbek, de valódi semislick gumik.
A pályán igazi raliautós stílusban száguld végig; „teljesen lehengerlő az a könnyedség, amivel hagyja magát szögbe állítani ez a mindössze 1351 kilogramm tömegű autó. Fékezéskor finoman megindítja oldalra a fenekét, ez az a pillanat, amikor el kell kezdeni ellenkormányozni a Momo volánnal” – olvasható a tesztben.

Bár mai szemmel nézve a 150 km/h alatti kanyarsebességek unalmasnak tűnhetnek, még a látvány sem az, nemhogy vezetni! Nagyon élvezetes az a lendület, amivel kirántja a kanyarokból az autót a kétliteres soros négyhengeres. Hála a kisebb töltőnek, élénkebb a 215 lóerős turbómotor gázadási reakciója, mint volt az Evo 1-ben (210 lóerővel).
Tehát csupa-csupa izgalom, amibe olyan részletek is beletartoznak, hogy vajon bírja-e az olasz dúvad a folyamatos terhelést. A teszt összegzésében olvasható sorok pedig szintén sokat elárulnak: „A Nordschleiféhez vezető közel háromszáz kilométeres úton egy pillanatra sem vettem kezembe unalomból a mobiltelefont. A rádiót se kapcsoltam be, inkább a daloló mechanikát hallgattam a lehúzott ablakokon keresztül. Hiába, a Lancia Delta HF Integraléval még tudatosan autózik az ember. Hát nem csodálatos?”
A teljes élménybeszámoló a Sport Auto magazin legfrissebb számában olvasható számos egyéb csoda alapos tesztjével és bemutatásával.
Teszt egy autóról, mely megtévesztésig hasonlít a BMW M240i-re, de nem hat-, hanem négyhengeres motorral készül. Ez az M Pro sportcsomaggal kiegészített BMW 230i.

Ez is BMW: az 500 lóerősnél izmosabb GT változatokkal végérvényesen feltette a koronát az Alpina a B3 és a B4 sorozatra. Nyomban meg is ragadták a Sport Auto munkatársai az utolsó kínálkozó alkalmak egyikét, és kipróbálták a németországi Sachsenringen, mit tud a buchloe-i autónemesítő exkluzív kupéújdonsága.
Kimondottan rokonszenves, őszinte fickó az AMG Black Series sorozat negyedik tagja. Látványos harci díszével egyértelműen jelzi a külvilág felé, hogy nagyon is komolyak az ambíciói.
Egyáltalán nem látszik a VW Golfon, hogy idén ünnepli ötvenedik születésnapját. A magazinban a modellfrissített GTI Clubsport és a Max Kruse Racing által felkészített GTI Clubsport 24h társaságában emlékeztek meg a kerek évfordulóról.

Maranellóból még nem gurult ki ennél erősebb utcai sportkocsi. Az 1200 lóerős Ferrari F80 modellben vannak még legek és elsőként alkalmazott megoldások.
Szívómotor, manuális váltó és semmiféle elektronikus asszisztens – mindez 990 kilogramm menetkész tömeggel párosulva. Látványos backdate restomoddal üzen hadat a svájci Sportec AG napjaink általános sportkocsielhízási trendjének.
Az Artura kupéval látványos, könnyű hidat épített a McLaren a hibridek jövője felé vezető úton. Most ezt még azzal tetézte, hogy piacra dobta a nyitott változatot is. Akkor hát nosza, hadd muzsikáljon a menetszél!
Már ebbe is bele lehet szédülni – és ez csak a töredék a Sport Auto legfrissebb számából!

