Elkészült a tavaly nyáron Projekt 24 néven beharangozott Maserati pályaversenyautó.

19 fotó

Az MC20 alapjaira épülő MCXtrema műszaki adatait (a motorteljesítménytől eltekintve) most nem közölték, ezért vélhetően az egy évvel ezelőtti paraméterek érvényesek: az 1250 kilós, szénszálas szerkezetű sportautó hatfokozatú szekvenciális váltót és mechanikus részlegesen önzáró differenciálművet kap.

740 lóerős autó, a gyorshajtás veszélye nélkül 6

A futómű minden irányban állítható, a karbon-kerámia fékeket a Brembo szállítja, az autó beépített hidraulikus emelőt kapott, hogy gyorsan lehessen cserélni a kerekeket.

740 lóerős autó, a gyorshajtás veszélye nélkül 7

 „Az MCXtrema a dicsőséges Maserati MC12 hagyatékát hivatott tovább vinni a motorsport világában” – írja a Maserati, és ezzel elég magasra tették a lécet, hiszen a 2005-ben bemutatott MC12 a kétezres évek második felének meghatározó GT versenyautója volt szerte a világban.

740 lóerős autó, a gyorshajtás veszélye nélkül 8

Az MCXtrema vételára továbbra sem publikus, ahogy azt sem lehet tudni, hogy milyen kiegészítő szolgáltatásokat kínálnak majd az ügyfeleknek, hogy azok problémamentesen használhassák privát versenyautójukat.