Hova lépett volna vissza a tuningipar, ha 1980-ban a Zender egy ilyen Mercedes-átirattal indította volna az évtizedet? Kívül a visszafogott elegancia uralkodik az amúgy sem túl harsány Mercedes-Benz 280TE kombin, BBS felnik, némi ültetés, enyhe kozmetikai változtatások jelzik a Zender munkáját.

Belül viszont elborult a kék festékesvödör. Kék alcantara borítást kapott a műszerfal, az ülések, a tetőkárpit, de még a lábtörlők sem úszták meg a kékfestést. Az extrém átalakítás nem csak az árnyalatban volt tetten érhető, korának legfejlettebb, 200 wattos hifirendszerét kapta meg a Mercedes, Recaro sportülésekkel kiegészítve. Akkoriban a W123-asért 30 000 márkát kértek a kereskedők, az egyedi megjelenésű, és nem mellesleg AMG-tuninggal 210 lóerősre húzott építés ára 125 000 márka volt.

Ahogy egy showcar 1980-ban kinézett. Csúcs-hifi gomberdővel, de a Recaro ülések sem akarnak lemaradni, azokon is van kapcsoló, pillempáty és hóbelebanc bőven.

Kék Mercedes nem csak kékvérűeknek
Az egy főre jutó kapcsolók és gombok száma eléri az SR–71 Blackbird szintjét. Csak a Mercedesben nincs katapult.
Persze aki látta már a Brabus-féle új G-osztályt, az joggal nevezheti csúsztatásnak a címet, mert ők is nagyot alkottak kékesség terén, de legalább a kormányból maradt valami, és a középkonzolt is békén hagyták nagyjából.
