Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:372.0 Ft
Dízel:392.0 Ft

Német prémiumtrió kicsiben

Összehasonlító teszt: Audi A4, BMW 330i, Mercedes-Benz C-osztály

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2011.09.10. 07:50
A kis sötétzöld Kyosho BMW 330-assal már megismerkedhettünk részletesebben, akkor már kiderült, hogy egy teljesen átlagos minőségű, jól összerakott kis modell, ami megéri a pénzét. De vajon a konkurencia mellett is megállja a helyét? Most kiderül, hiszen a Minichamps A4-esével és az Autoart C-osztályával kell megküzdenie!

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Német prémiumtrió kicsiben
Példás illesztések

Mercedes-Benz C-osztály

Az Autoart nem trükközött sokat, egyszerűre és nagyszerűre alkotta a kis C350-est. Az összkép aligha lehetne jobb, körben pengeillesztésekkel és finom, vékony, csillogó krómmal találkozunk. A metálfekete fényezést nem csak a porszemek, de én is imádom!

Elől szép lámpák fogják közre az ezüst-króm hűtőmaszkot, aminek közepén ott trónol a hatalmas háromágú csillag, ez az Avantgarde felszereltségre utal. Egyedül a rendszám alatti légbeömlő hamis rácsa rondít bele kissé a harmóniába. A motortérben V6-os műanyagtömböt találunk egy kis ezüsttel feldobva. A felni-fék-gumi szentháromság tökéletes, ezt ma már aligha lehet elrontani. A féktárcsa forog, a nyereg áll, ahogy kell. Oldalt a króm díszlécek vonala még az ajtók illesztésénél sem törik meg, az index pedig külön darabból van és pontosan passzol a tükörházba.
Hátul azonnal feltűnik, hogy bizony a három kisautó közül a legszebb hátsólámpa a Mercié, kellően térhatású, aprólékos és tiszta.

Német prémiumtrió kicsiben
A C-osztály csomagtartója a legkisebb, mert sajnos hamarabb véget ér, mint kellene

Az ajtók természetesen zsanérosan nyílnak, ezen át közelíthetjük meg a plüssözött utasteret, amit a fekete és a világos bézs színek uralnak. Szerintem ez a kombináció illik leginkább az autóhoz. A középkonzol és a műszerfal kapcsolói részletesek még a klíma két hatalmas króm gombja is ott díszeleg, csak a szellőzőrostélyokra fordíthattak volna egy kicsivel több figyelmet. Jól formázottak az ülések, hátul a három övet és csatjaikat is megtaláljuk, az első öveket sajnos a B-oszlop műanyagburkolatával öntötték egybe. Pedig nem hinném, hogy az a plusz két, vékony anyagdarab elviselhetetlenül megdobta volna az előállítási költségeket.

Audi A4

Ha a BMW kidolgozottsága volt a jó, a Merci pedig a jobb, akkor logikusan következik, hogy az Audi lesz a legjobb. Így is van! Az összkép pont olyan precíz, mint a C-osztálynál, csak a súlya meggyőzőbb. Mint általában a Minichamps modellek, a kis A4 is jó súlyban van.

Az elején semmi hiba vagy pontatlanság nincs, a lámpák a bura alatt is aprólékosan kidolgozottak, a hűtőrácson pedig egy kicsike táblán a Quattro felirat olvasható. A motortérben kellemes látvány fogad, az igazi technikából ugyan nem túl sok látszik, ellenben színekkel és egy teleszkóppal is feldobták a kis plasztik tömböt.

Német prémiumtrió kicsiben
Toronymagasan az A4 a legprecízebb

A kis A4-es szép ötküllős felniket kapott, az ablakokat pedig króm szegélyezi, ami szerintem az egyetlen gyenge pontja a modellnek. Közelebbről olyan, mintha éppen lepattogzani akarna.
Az autó hátulját két élethű kipufogóvég és fotomaratott feliratok díszítik, amit még egy fóliával is letakartak, hogy védve maradjon. Talán az egyik legérdekesebb része a csomagtérfedél és annak mechanikája. Ügyes kis szerkezet! Apró darabokból, csavarokból, szegecsekből és teleszkópokból áll, belül pedig az elakadás jelző háromszöget is megtaláljuk.

A beltér kísértetiesen hasonlít egy vadi új szalonautóra, még az illata is olyan. Az ülések műanyagból vannak ugyan, de ennél szebben még senkinek nem sikerült megalkotnia. Annyira jól néz ki, hogy legszívesebben beleülnék, és ha már elhelyezkedtem, akkor megcsodálhatnám a középkonzol részletes gombjait és a műszerfalat. Még közelről sem érne csalódás, ebben biztos vagyok! A nyeregbarna ülésekhez illő sötét fabetét is példásra sikerült.


Mi az ítélet?

Német prémiumtrió kicsiben

Ez a mezőny igen erős a Kyosho BMW számára, külső kidolgozásban a Merci és az Audi is egy lökhárítónyival megelőzi, így övé a dobogó harmadik helye. A másodikon egyértelműen a C-osztály áll. Az illesztési hézagot hírből sem ismeri, annyira passzolnak az elemek, ennek ellenére sehol egy festékleverődés. Varázslat! Ára, ebben a dizájnos gyári dobozban tizenötezer forint környékén mozog. A legfelső fokot az A4 foglalhatja el. Nem tökéletes, de rettentően közel van hozzá. Egy éve volt egy hosszabb ideig tartó akció, így hétezer nyolcszáz forintért hozzá lehetett jutni, ma körülbelül a Mercivel van egy árban.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.

Cikk nyomtatása

3 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment2 hozzászólás

Csepreghy Dániel - 2011.09.10   13:05

Sajnos 1:18-ban nem lehet kapni, én is kerestem. A Paudi Model gyárt sedan változatot. 1:24-esről nem tudok, ellenben 1:43-ben létezik, az Ebbro gyártja.

bal5 - 2011.09.10   11:31

2006-os 5 ajtós Honda civicet nem lehet valahol kapni 1/18-ban vagy esetleg 1/24 ben mondjuk ??

Szólj hozzá Te is!

F1: Vergődött a McLaren, kigyulladt a Red Bull

A keddi három után szerdán csak két kör jött össze a McLaren-Hondának az abu-dzabi teszten. A leggyorsabb a Mercedes tesztelője ...

Ferrari és szörfdeszka - a felhőtlen szórakozás kellékei

Persze csak akkor, ha profin tudsz bánni mindkét eszközzel, különben akár bele is halhatsz.

F1: Csak pletyka, hogy Bottas a Ferrarihoz megy

Abu-Dzabiban elterjedt néhány olyan pletyka, hogy a Ferrari kivetette a hálóját a csúcsformában lévő Valtteri Bottasra, aki 2016-tól ...

Szalay Balázsék így még soha nem teszteltek

A Szalay-Bunkoczi kettős mögött több mint százezer sivatagi kilométer van, de arra még nem volt példa, hogy a dűnék között teszteljenek. ...

Így töri össze magát egy idióta autós

Főhősünk tökéletesen mutatja be, mit ne tegyünk autópályán, nagy sebességgel haladva.

F1: Todt szerint is bajos a motorbefagyasztás

Jean Todt FIA-elnök jelezte, hogy nem tartja teljesen eszement ötletnek a Renault és a Ferrari törekvéseit a motorfejlesztési ...

Mentés közben szakították ketté a traktort

Csak még nagyobb bajt hozott a lelkes segítség. A mentőakció eredménye egy látványosan félbeszakított traktor.

Utcai versenyló

Vadonatúj fejlesztésű V8-assal, radikálisan módosított karosszériával és dögös optikai elemekkel tér vissza a Ford Mustang utcai ...

F1: Pályán a Hamilton-találmány

Az abu-dzabi teszten a Force India autójára felkerült a Lewis Hamilton édesapja által kiötlött információs "szárny".

Viszi az autót a Kamaz

Speciális mentőjárműveket mutatott be a Kamaz. Az orosz gyártó emellett egy emelőkosaras változattal is előrukkolt.

F1: Szerződést szegett Vettel - állítja Marko

A Red Bullnál azt állítják, hogy Sebastian Vettelnek nem lett volna szabad a Ferrarinál részt venni az abu-dzabi teszten. A német ...

A tüntetők közé hajtott egy dühös autós

Feldühödött tömeggel packázni nem szerencsés dolog. Ennek a sofőrnek hatalmas szerencséje volt, hogy nem szedték ki a kocsijából. ...

1
Rendőrökre támadt egy szabálytalankodó autós

Rendőrökre támadt egy szabálytalankodó autós

Egy rendőrt megpróbált autójával elütni, a rendőrségi járműnek pedig nekihajtott egy autós, aki az egyenruhások elől akart elmenekülni ...


Rengeteg új Suzuki modell érkezik

Hat vadonatúj modellt - törpeautókat, kisautókat és kompaktokat - ígér a következő három évre a Suzuki.


Indul az utolsó roham a kötelezőkampányban

Már csak néhány napjuk maradt az autósoknak arra, hogy eldöntsék, lecserélik-e év végi évfordulós kötelező biztosításukat.


F1: Räikkönennek minden főnök jó

Kimi Räikkönen szerint a szezonzáró után ejtett Marco Mattiacci jó munkát végzett a Ferrarinál, de a helyére kinevezett Maurizio ...


1
Brutális terepjáró Japánból

Brutális terepjáró Japánból

Ha az STI típusjelzést nem is kapta meg, 280 lóerős turbómotorjával nem kell szégyenkeznie kategóriatársai előtt az új Subarunak. ...


Honda: A többiek is így kezdték!

Az új McLaren-Honda első tesztnapján mindössze 3 kört futott, de a japán gyártó motorsportfőnöke szerint nem katasztrófa a nyögvenyelős ...


Egy gombnyomás, és hurrikánt csinál a Ford

A Ford új kölni időjárási tesztlétesítménye lesz a világ legmodernebbje: akár 250 km/h-s szél előállítására is képes, amely majdnem ...


1
Forradalmi tuningötlet a ©kodától

Forradalmi tuningötlet a ©kodától

Személyes fotóból legyártható, méretre szabott matricát kínál a ©koda az új Fabia műszerfalára. Karácsony előtt kiváló ajándéknak ...


Pelenkában vezetnek a buszsofőrök

Botrányos, embertelen körülményeket találtak az ellenőrök egy seattle-i tömegközlekedési vállalatnál. A sofőröknek nincs ideje ...


5
Megtaláltuk a budapesti Bermuda-háromszöget

Megtaláltuk a budapesti Bermuda-háromszöget

Ha megmondjátok, hogy ennek a terepjárós hölgynek mi volt az elképzelése, akkor jár a kétkazettás magnó.


F1: Három kört bírt a McLaren

A Forma-1-esek idény végi tesztjén nem indult túl jól a McLaren-Honda sztorija, a Caterham ellenben remekelt a maga szintjén.


Valódi szupersportkocsit épít hibrid kupéjából a BMW

A BMW fennállásának századik évfordulóján, két év múlva mutathatja be az i8 sportváltozatát a BMW. Izgalmas lesz.