Német prémiumtrió kicsiben - Összehasonlító teszt: Audi A4, BMW 330i, Mercedes-Benz C-osztály - Zsebgarázs
Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Német prémiumtrió kicsiben

Összehasonlító teszt: Audi A4, BMW 330i, Mercedes-Benz C-osztály

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2011.09.10. 07:50
A kis sötétzöld Kyosho BMW 330-assal már megismerkedhettünk részletesebben, akkor már kiderült, hogy egy teljesen átlagos minőségű, jól összerakott kis modell, ami megéri a pénzét. De vajon a konkurencia mellett is megállja a helyét? Most kiderül, hiszen a Minichamps A4-esével és az Autoart C-osztályával kell megküzdenie!

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Német prémiumtrió kicsiben
Példás illesztések

Mercedes-Benz C-osztály

Az Autoart nem trükközött sokat, egyszerűre és nagyszerűre alkotta a kis C350-est. Az összkép aligha lehetne jobb, körben pengeillesztésekkel és finom, vékony, csillogó krómmal találkozunk. A metálfekete fényezést nem csak a porszemek, de én is imádom!

Elől szép lámpák fogják közre az ezüst-króm hűtőmaszkot, aminek közepén ott trónol a hatalmas háromágú csillag, ez az Avantgarde felszereltségre utal. Egyedül a rendszám alatti légbeömlő hamis rácsa rondít bele kissé a harmóniába. A motortérben V6-os műanyagtömböt találunk egy kis ezüsttel feldobva. A felni-fék-gumi szentháromság tökéletes, ezt ma már aligha lehet elrontani. A féktárcsa forog, a nyereg áll, ahogy kell. Oldalt a króm díszlécek vonala még az ajtók illesztésénél sem törik meg, az index pedig külön darabból van és pontosan passzol a tükörházba.
Hátul azonnal feltűnik, hogy bizony a három kisautó közül a legszebb hátsólámpa a Mercié, kellően térhatású, aprólékos és tiszta.

Német prémiumtrió kicsiben
A C-osztály csomagtartója a legkisebb, mert sajnos hamarabb véget ér, mint kellene

Az ajtók természetesen zsanérosan nyílnak, ezen át közelíthetjük meg a plüssözött utasteret, amit a fekete és a világos bézs színek uralnak. Szerintem ez a kombináció illik leginkább az autóhoz. A középkonzol és a műszerfal kapcsolói részletesek még a klíma két hatalmas króm gombja is ott díszeleg, csak a szellőzőrostélyokra fordíthattak volna egy kicsivel több figyelmet. Jól formázottak az ülések, hátul a három övet és csatjaikat is megtaláljuk, az első öveket sajnos a B-oszlop műanyagburkolatával öntötték egybe. Pedig nem hinném, hogy az a plusz két, vékony anyagdarab elviselhetetlenül megdobta volna az előállítási költségeket.

Audi A4

Ha a BMW kidolgozottsága volt a jó, a Merci pedig a jobb, akkor logikusan következik, hogy az Audi lesz a legjobb. Így is van! Az összkép pont olyan precíz, mint a C-osztálynál, csak a súlya meggyőzőbb. Mint általában a Minichamps modellek, a kis A4 is jó súlyban van.

Az elején semmi hiba vagy pontatlanság nincs, a lámpák a bura alatt is aprólékosan kidolgozottak, a hűtőrácson pedig egy kicsike táblán a Quattro felirat olvasható. A motortérben kellemes látvány fogad, az igazi technikából ugyan nem túl sok látszik, ellenben színekkel és egy teleszkóppal is feldobták a kis plasztik tömböt.

Német prémiumtrió kicsiben
Toronymagasan az A4 a legprecízebb

A kis A4-es szép ötküllős felniket kapott, az ablakokat pedig króm szegélyezi, ami szerintem az egyetlen gyenge pontja a modellnek. Közelebbről olyan, mintha éppen lepattogzani akarna.
Az autó hátulját két élethű kipufogóvég és fotomaratott feliratok díszítik, amit még egy fóliával is letakartak, hogy védve maradjon. Talán az egyik legérdekesebb része a csomagtérfedél és annak mechanikája. Ügyes kis szerkezet! Apró darabokból, csavarokból, szegecsekből és teleszkópokból áll, belül pedig az elakadás jelző háromszöget is megtaláljuk.

A beltér kísértetiesen hasonlít egy vadi új szalonautóra, még az illata is olyan. Az ülések műanyagból vannak ugyan, de ennél szebben még senkinek nem sikerült megalkotnia. Annyira jól néz ki, hogy legszívesebben beleülnék, és ha már elhelyezkedtem, akkor megcsodálhatnám a középkonzol részletes gombjait és a műszerfalat. Még közelről sem érne csalódás, ebben biztos vagyok! A nyeregbarna ülésekhez illő sötét fabetét is példásra sikerült.


Mi az ítélet?

Német prémiumtrió kicsiben

Ez a mezőny igen erős a Kyosho BMW számára, külső kidolgozásban a Merci és az Audi is egy lökhárítónyival megelőzi, így övé a dobogó harmadik helye. A másodikon egyértelműen a C-osztály áll. Az illesztési hézagot hírből sem ismeri, annyira passzolnak az elemek, ennek ellenére sehol egy festékleverődés. Varázslat! Ára, ebben a dizájnos gyári dobozban tizenötezer forint környékén mozog. A legfelső fokot az A4 foglalhatja el. Nem tökéletes, de rettentően közel van hozzá. Egy éve volt egy hosszabb ideig tartó akció, így hétezer nyolcszáz forintért hozzá lehetett jutni, ma körülbelül a Mercivel van egy árban.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

2 hozzászólás

comment2 hozzászólás

Csepreghy Dániel - 2011.09.10   13:05

Sajnos 1:18-ban nem lehet kapni, én is kerestem. A Paudi Model gyárt sedan változatot. 1:24-esről nem tudok, ellenben 1:43-ben létezik, az Ebbro gyártja.

bal5 - 2011.09.10   11:31

2006-os 5 ajtós Honda civicet nem lehet valahol kapni 1/18-ban vagy esetleg 1/24 ben mondjuk ??

Szólj hozzá Te is!

F1: A Renault tovább araszol a maximum felé

A 2014-es motorokkal alaposan mellényúló Renault a Kínai Nagydíjra újabb javításokat, nagyobb teljesítményt ígér.

Ezzel ünnepel a Mazda

Jubileumi példányt készít MX-5 roadsteréből a Mazda. A negyed évszázados sportkocsi ünnepi kiadása mellett a következő generáció ...

F1: Alonsónak nincs baja Räikkönennel

Fernando Alonso újra leszögezte, hogy nagyon jól megvannak Kimi Räikkönennel, kollegiális, tiszteleten alapuló a viszonyuk.

Halálos iramban 7. Paul Walker testvéreivel

Testvérei ugranak be Paul Walker helyett a Halálos iramban 7. című akciófilmbe, hogy be lehessen fejezni a produkciót - derült ...

Buszgarázs-túra Kelenföldön

A hétvégi nyílt napon bárki megnézhette a Kelenföldi buszgarázst belülről. Ha elmulasztotta, most megnézheti, mit hagyott ki.

Hihetetlen, hogy ezt túlélte!

Ha irányíthatatlanul célba vesz egy kamion, annak jó vége nem lehet - vagy mégis?

Az összeomlás felé rohan a Forma-1?

A kiscsapatok attól tartanak, hogy költségplafon nélkül összeomolhat a Forma-1, míg a nagyok inkább más módon, a műszaki szabályokon ...

Az első képek a Mercedes kompakt szupersportkocsijáról!

A versenysportból vett megoldások és elegáns részletek adnak randevút egymásnak az AMG második saját fejlesztésű sportkocsijában. ...

F1: Egy zseniális srác, akinek valóra vált az álma

A fiatal srác csak szeretett papírból Forma-1-es modelleket építeni, meghökkentő aprólékossággal, és precizitással.

Félelmetes törésteszt, városi terepjárókkal

13

A SUV-ok nagyobb biztonságérzetet nyújtanak ez tény, de még véletlenül sem tankok, úgy törnek 60 km/óránál mit a ropi

Hülyeség és zsenialitás fél percben

1

Miért ne lehetne platóra dönteni a törzset, majd diadalittasan elhajtani a helyszínről? Nos, a videóból kiderül, miért nem!

Finisben a hazai automata segélyhívó rendszer

1

Utolsó fázisába ért az eCall segélyhívó rendszer tesztelése, amely közúti baleset esetén automatikusan riasztja a mentőket a ...

1
Ezt soha, de soha ne próbáld ki otthon!

Ezt soha, de soha ne próbáld ki otthon!

Nézzétek meg az őrült ugratást, de nyomatékosan kérünk mindenkit, hogy ne utánozzátok!


2
Európa nem kap Citroën luxusterepjárót

Európa nem kap Citroën luxusterepjárót

A kínai piacra készült, ott is mutatja be új prémium szabadidőjárművét a Citroën. Európai forgalmazása egyelőre nincs terítéken.


Alonso: Két bajnoki cím nem elég!

Fernando Alonso nem titkolja, hogy, büszke, de nem teljesen elégedett a Forma-1-es karrierje alakulásával. Nagy szó volt bekerülni, ...


2
Űrtechnika a terepjárásban

Űrtechnika a terepjárásban

Intelligens ablakok, lézeres fényszórók, kézmozdulatot felismerő kezelőszervek, távirányítható hajtáslánc: a Land Rover Discovery ...


2
Elhagyja a Földet a Land Rover

Elhagyja a Földet a Land Rover

Richard Branson polgári űrprogramjának első globális partnere lesz a Land Rover. A megállapodás egyelőre flottaszolgáltatóként ...


F1: Ricciardót feltüzelte a fellebbezési bukta

Hiába próbálta visszaszerezni a Red Bull Daniel Ricciardo melbourne-i második helyét, az FIA fellebbviteli bírósága elutasította ...


F1: A Ferrari csak második akar lenni

A bahreini csalódás után a Ferrari rövid távú célja egyelőre csak annyi, hogy a második legerősebb csapattá váljon.


8
Fura tuning egy diplomata-kisbuszon

Fura tuning egy diplomata-kisbuszon

Van ennek értelme? És ha van, mi lehet az?


F1: Ukrajna miatt bajban az orosz pilóta

Az ukrajnai események miatt életbe léptetett oroszellenes szankciók ellehetetleníthetik a Sabuer orosz ifjonca, Szergej Szirotkin ...


Peugeot 2008 DKR: fenevad a Dakarra

A Peugeot bemutatta azt az versenyautót, amellyel Carlos Sainz és Cyril Despres jövőre ismét visszakormányozza a márkát a világ ...


A nők nem csak az izmos férfiakat szeretik

A nők immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Mustang történetében - vásárlóként, mérnökként, kereskedőként vagy éppen újságíróként. ...


Magánrepülő négy keréken

Az egyedi kialakítású luxusfurgon belseje olyan, mint egy magánrepülő kabinja.