Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Újra van Ikarus busz - videóval

Kipróbáltuk: Ikarus V187

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.04.14. 17:15
Újra van Ikarus busz! Nem is olyan régen számoltunk be róla, hogy feltámadhat az Ikarus, most pedig már az első próbautazáson is túl vagyunk. Láttuk, megy, szalad, dudál, világít.
Nem is olyan régen számoltunk be róla, hogy feltámadhat az Ikarus, most pedig már az els? próbautazáson is túl vagyunk. Modern, környezetkímél? motor, alacsony padló, rozsdamentes acél váz, megfizethet? ár és néhány remek ötlet teheti versenyképessé itthon és külföldön egyaránt az új Ikarus buszt. Persze arról lehet vitázni, hogy mennyire új és hogy mennyire magyar, de most örüljünk annak, hogy újra van Ikarus emblémás autóbuszunk.

Újra van Ikarus busz - videóval
Euro5-ös motorral készülnek

Egy busz formaterve nem rejt sok meglepetést, így az Ikarusé sem. Szögletes test nagy üvegfelületekkel, elöl apró lámpákkal, határozott, arasznyi bet?s márkajelzéssel. Ennyi.

Oldalról a kerekek közepén díszl? Rába felirat tölti még el örömmel a hazai autóbuszgyártásnak szurkolók szívét, bár a busz rendelhet? ZF futóm?vel is. Üvegein is találunk Made in Hungary szöveget, ezeket Orosházán készítik, és az ülések szintén hazai terméknek számítanak.



Belül

Utasként els?re az igazán zavaró m?anyagszag vert orrba, amikor végre felszállhattunk a volt buszgarázs parkolójában kiállított buszok egyikébe. Nem is meglep? az újszag, hiszen a V187-es csuklós kilométerórájában alig volt még 160 kilométer.

Újra van Ikarus busz - videóval
Akár egy ?rhajón

Odabent még minden makulátlan, hiánytalanul megvannak az ablaktör? kalapácsok, kapaszkodók. Hogy ez az idilli állapot a szokásosnál kicsit tovább tartson, a buszt alaposan bekamerázták, minden szegletbe jutott egy-egy szem.

Ezek képét a vezet?állásban elhelyezett monitor mutatja, de egy fél füllel elkapott megjegyzés szerint a kép a központba vagy a rend?rséghez is továbbítható.

A világos, vidám utastér széltében nem t?nik tágasnak - viszont a fejtér több, mint b?séges -, a figyelmetlen, termetesebb utastársak így könnyen átlóghatnak majd a mi székünkre, de mezei átlagemberb?l több mint negyvennek van ül?helye az új Ikaruson. Külön helyet jelöltek ki a vakoknak, a mozgássérültek gyors fel- és leszállását az alacsony padló és a térdel?funkció mellett kihajtható rámpa segíti.



Az ülések szövet bevonatot kaptak, ami jó is meg rossz is. Jó, mert nyáron nem tapad hozzá az utas vizesre izzadt nadrágja, de a koszt, firkálást is nehezebb róla eltávolítani, mint a m?b?rkárpitról.

Extrák

Újra van Ikarus busz - videóval
Tükör, kamera, mozgásérzékel?

A tervek szerint a buszon olyan m?szaki újdonságok is megtalálhatók lesznek, mint az ingyenes WIFI az utasoknak - remek ötlet, talán a filctollas dekorálás helyett mással foglalják el magukat a hátsó sorban meghúzódó figurák -, illetve a bels? biztonsági kamera, a GPS navigációval szinkronizált utastájékoztatás kiépíthet?sége, illetve a tolatókamera.

Hasonlóan praktikus megoldás a rozsdamentes acélból készített szerkezet, illetve az ötajtós kivitel is, hiszen így a közvetlenül egymás mellé kerül? ajtókon keresztül gyorsabb utascsere is megoldható.

Euro5-ös motorok

Újra van Ikarus busz - videóval
Nemcsak három színben kapható

Az új Ikarusok modern, az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak megfelel? 8849 köbcentis, hathengeres Cummins dízelmotorokkal készülnek. Kivitelt?l függ?en 280, illetve 320 lóer?s teljesítménnyel, 1060 és 1250 Nm-es nyomatékkal.

A motorhoz hatfokozatú, automatikus váltó csatlakozik, amelyet az Allison szállít. A futóm? a vásárló kívánsága szerint érkezhet a Rábától és a ZF-t?l is. A kormánym? szintén ZF termék.

Videón a járgány

36 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment35 hozzászólás

torcipepe - 2012.02.27   20:22

még, jó hogy egyeseknek feltűnik, hogy ez egy ARC busz, mivel az ARC tulajdonában van az Ikarus márkanév és az összes régi típusnak is ő a jogtulajdonosa. azért jönnek ki az új buszaik immár Ikarus emblémával, mert az közelebb áll a magyarok szívéhez.
azt utálom ezekben a buszokban, hogy új, gyerek/idős/táska barát, eu konform leszállásjelző gombját gyakorlatilag mindenki megnyomja, aki csak elmegy mellette és a sofőr meg megáll minden bokornál, miközben nincs is leszálló. rohadt idegesítő. az első generációs Alfás Volvo 12B-ken olyan jó nagy, mégis kerettel ellátott gombok voltak, miért ezt az új szart kellett lemásolni tőlük.

Ati-895 - 2010.05.19   17:38

Minden jó lenne örülök hogy lett ikarus csak egy a gubanc hogy ezt a buszt már kitalálta valaki az viszont az ARC 187.02es autóbusz, az Ikarust leszégyenítő gondolkodást mellőző busz, semmi változtatás nincs rajta, csak annyi az ajtó elrendezés másabb ARC ajók 2-22-2-2 újIkarus2-2-2-2. Több teljesítményt vártam volna tőlük az ikarus múltjából merítve. Sajnálom hogy ennyi telik a tervezőkől.

Szaki Avensis :) - 2010.04.17   12:10

Egész jó konstrukciónak tűnik ez az Ikarus..Én csak azt remélem, hogy M.o-n ezek fognak szaladgálni és nem az ócska VOLVO és a több mint 10 éves Van Hool buszok, amivel nem is lenne gondom, ha nem lenne ilyen öreg. Remélem ez a busz jobban bírja a magyar utakat, mint a többi busz, mert az IK 260/280, 435 kivételével a többi nagyon nem bírja. Tegnap utaztam Bp-n a 284E és 185 vonalon IK 412-es buszokkal és úgy ráznak meg mennek, hogy nagyjából halálközeli élmény volt. Remélhetőleg ez az új csoda is úgy fogja bírni a strapát, mint a jó öreg 200-as sorozat. Nekem a mai napig azok a kedvenceim.

Heidt - 2010.04.16   15:45

Steppenwolf:
1994 – 1684 db
1995 – 1250 db
1996 – (Széles Gábor lesz a vezérigazgató) – 955 db
1997 – 1952 db ebből 1150 db Oroszországi rendelés, amit nem enged kiszállítani a Jegybank
1998 – (Irisbus megveszi az Ikarust, már nem Széles a vezig.) – 1237 db
1999 – 921 db
2000 – 946 db
2001 – 803 db

Steppenwolf - 2010.04.16   08:52

Heidt: Nem csúsztatás, de személyeskedés helyett inkább cáfolj meg tényekkel, ha tudsz! Egyébként nem szeretem Szélest, de a tény az tény marad, egyedül Széles vezetése alatt tudott magyar autóbuszgyár az elmúlt 20 évben egyedül évi 1000 db. autóbusz felett teljesíteni.

További 30 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Navi, asszisztens és dashcam egyben

A Mio új, Combo névre hallgató eszközei messze nem csak a navigációban segítenek, fedélzeti kamera, alkalmazkodó, tanuló szoftver ...

10 újrahasznosított autóalkatrész, amitől hátast dobsz

Fülemben csengnek apám szavai: "Ne dobjuk ki, jó lesz az még valamire, anya!"

Kínai-amerikai közös autó készül

A GM a kínai SAIC állami céggel közösen gyárt új autót a jövőben. A feltörekvő piacokoat támadják.

F1: A nyári szünetben nem foglalkoznak Räikkönennel

A Ferrari csapatfőnöke azt mondja, a nyári szünetben biztosan nem születik döntés Kimi Räikkönen 2016-os szerződéshosszabbításáról. ...

Megérkezett Európába a Suzuki luxus-kisautója

Megkezdődtek az YRA kódjelű Suzuki kisautó prototípusának európai, közúti tesztjei. Az autót iK-2 néven ismerhettük meg.


A Volkswagen a legnagyobb autógyártó a világon!

A féléves eladási statisztikák szerint a Volkswagen-csoport megelőzte ősellenségét, a Toyotát. Egyikük sem örülhet azonban felhőtlenül. ...


Zseniális autófeliratot lőttünk Pesten

Mert nem csak a vér menthet életet.


Vizet pöfög a japán busz

Erről az oldaláról talán kevésbé ismerjük a világ második legnagyobb autógyártóját.


F1: A tűzzel játszik a Force India?

A Magyar nagydíjon történt balesetek utál felmerül a gyanú, hogy a Force India a frissített autójánál a teljesítmény kedvéért ...


Menőzés közben tört össze a legdrágább Porsche

A világ császárának érezte magát, pedig igazi baromarcú volt ennek a Porsche 918 Spydernek a sofőrje.


Egy üveg bor után sem ugrik a jogsi - elmondjuk, hol!

Avellino tartományban akár nyolc pohár bor után is volánhoz ülhetnek az autósok anélkül, hogy elveszítenék jogosítványukat. Mennyország ...


1
Így nézhet ki az Audi kompakt buszlimuzinja

Így nézhet ki az Audi kompakt buszlimuzinja

Még semmi sem biztos, de a piac vélhetően tárt karral fogadná, ha az Audi megépítené az A3 padlólemezére épülő egyterűt.


F1: Hamilton palacsintákkal vigasztalódott

Lewis Hamilton igyekezett gyorsan maga mögött hagyni a pocsékul sikerült Magyar Nagydíjat, már a nyári szünetre koncentrál.


Az autórajongóvá válás 5 lépcsőfoka

Saját bőrünkön tapasztaltuk a hatásokat, amelyek nélkül ma nem hozna lázba egy gazzal benőtt Barkas, vagy tátanánk el a szánkat, ...


F1: A Mercedesnél félnek a rajtoktól

A Magyar Nagydíj után a Mercedesnél már komolyan aggódnak a gyenge rajtjaik miatt, megvizsgálják, mit lehet tenni.


Megérkezett a BMW M4-gyilkos Mercedes

Igazolt adatok még nincsenek, de magát az autót már megmutatta a Mercedes. A C63 kupé legalább 500 lóerős lesz.