Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Újra van Ikarus busz - videóval

Kipróbáltuk: Ikarus V187

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.04.14. 17:15
Nem is olyan régen számoltunk be róla, hogy feltámadhat az Ikarus, most pedig már az első próbautazáson is túl vagyunk. Modern, környezetkímélő motor, alacsony padló, rozsdamentes acél váz, megfizethető ár és néhány remek ötlet teheti versenyképessé itthon és külföldön egyaránt az új Ikarus buszt. Persze arról lehet vitázni, hogy mennyire új és hogy mennyire magyar, de most örüljünk annak, hogy újra van Ikarus emblémás autóbuszunk.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Euro5-ös motorral készülnek

Egy busz formaterve nem rejt sok meglepetést, így az Ikarusé sem. Szögletes test nagy üvegfelületekkel, elöl apró lámpákkal, határozott, arasznyi betűs márkajelzéssel. Ennyi.

Oldalról a kerekek közepén díszlő Rába felirat tölti még el örömmel a hazai autóbuszgyártásnak szurkolók szívét, bár a busz rendelhető ZF futóművel is. Üvegein is találunk Made in Hungary szöveget, ezeket Orosházán készítik, és az ülések szintén hazai terméknek számítanak.



Belül

Utasként elsőre az igazán zavaró műanyagszag vert orrba, amikor végre felszállhattunk a volt buszgarázs parkolójában kiállított buszok egyikébe. Nem is meglepő az újszag, hiszen a V187-es csuklós kilométerórájában alig volt még 160 kilométer.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Akár egy űrhajón

Odabent még minden makulátlan, hiánytalanul megvannak az ablaktörő kalapácsok, kapaszkodók. Hogy ez az idilli állapot a szokásosnál kicsit tovább tartson, a buszt alaposan bekamerázták, minden szegletbe jutott egy-egy szem.

Ezek képét a vezetőállásban elhelyezett monitor mutatja, de egy fél füllel elkapott megjegyzés szerint a kép a központba vagy a rendőrséghez is továbbítható.

A világos, vidám utastér széltében nem tűnik tágasnak - viszont a fejtér több, mint bőséges -, a figyelmetlen, termetesebb utastársak így könnyen átlóghatnak majd a mi székünkre, de mezei átlagemberből több mint negyvennek van ülőhelye az új Ikaruson. Külön helyet jelöltek ki a vakoknak, a mozgássérültek gyors fel- és leszállását az alacsony padló és a térdelőfunkció mellett kihajtható rámpa segíti.



Az ülések szövet bevonatot kaptak, ami jó is meg rossz is. Jó, mert nyáron nem tapad hozzá az utas vizesre izzadt nadrágja, de a koszt, firkálást is nehezebb róla eltávolítani, mint a műbőrkárpitról.

Extrák

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Tükör, kamera, mozgásérzékelő

A tervek szerint a buszon olyan műszaki újdonságok is megtalálhatók lesznek, mint az ingyenes WIFI az utasoknak - remek ötlet, talán a filctollas dekorálás helyett mással foglalják el magukat a hátsó sorban meghúzódó figurák -, illetve a belső biztonsági kamera, a GPS navigációval szinkronizált utastájékoztatás kiépíthetősége, illetve a tolatókamera.

Hasonlóan praktikus megoldás a rozsdamentes acélból készített szerkezet, illetve az ötajtós kivitel is, hiszen így a közvetlenül egymás mellé kerülő ajtókon keresztül gyorsabb utascsere is megoldható.

Euro5-ös motorok

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Nemcsak három színben kapható

Az új Ikarusok modern, az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő 8849 köbcentis, hathengeres Cummins dízelmotorokkal készülnek. Kiviteltől függően 280, illetve 320 lóerős teljesítménnyel, 1060 és 1250 Nm-es nyomatékkal.

A motorhoz hatfokozatú, automatikus váltó csatlakozik, amelyet az Allison szállít. A futómű a vásárló kívánsága szerint érkezhet a Rábától és a ZF-től is. A kormánymű szintén ZF termék.

Videón a járgány



Árak

Egy busz árát nehéz megmondani, hiszen a leendő vevő szinte a végtelenségig személyre szabhatja az árut, így az új Ikarust is a variálhatóság és a moduláris felépítés jellemzi. Igazi különlegesség a kéttengelyes, 13 méternél is hosszabbra, akár 110 fősre építhető kivitel is. Ennek hozzávetőleges ára 170-190 ezer euró körüli (44-50 millió forint), míg a csuklós, 180 fős kivitel ára 270-300 ezer euróra (70-79 millió forintra) rúg.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Kéttengelyes változatok

Hogy legyen valami elképzelésünk, ez durván 30-40 százalékkal olcsóbb, mint a hasonló, nyugat-európai márkák buszai, viszont 20-30 százalékkal drágább, mint a kínai konkurensek termékei.

Jelenleg a gyár évi 300-500 darab busz gyártására képes, de igény esetén akár az ezres darabszám felé is fel tudják pörgetni a termelést. Erre, ha beindul az üzlet, valószínűleg szükség is lesz, hiszen a cég a jövőben - 2011-től - olyan korábbi, tradicionális ikarusos buszpiacokat is szeretne visszahódítani, mint a hatalmas falatnak számító moszkvai.

Addig pedig az első éves mennyiség eladásával foglalkoznak, amelyből állítólag már idén 40-50 darab gazdára találhat, az eddig előkészített szerződések alapján.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Függöny, csomagtartó, plüss ülés

Hamarosan az utcán

Mivel idehaza az Ikarus elsősorban az elöregedett, műszaki szempontból már nem feltétlenül kifogástalan járművekkel rendelkező BKV-t célozta meg, így hamarosan a fővárosi utazók is megismerhetik az új Ikarusokat. A tervek szerint néhány héten belül a BKV-nál üzembe állnak az első próbajáratok.


Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

35 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment35 hozzászólás

torcipepe - 2012.02.27   20:22

még, jó hogy egyeseknek feltűnik, hogy ez egy ARC busz, mivel az ARC tulajdonában van az Ikarus márkanév és az összes régi típusnak is ő a jogtulajdonosa. azért jönnek ki az új buszaik immár Ikarus emblémával, mert az közelebb áll a magyarok szívéhez.
azt utálom ezekben a buszokban, hogy új, gyerek/idős/táska barát, eu konform leszállásjelző gombját gyakorlatilag mindenki megnyomja, aki csak elmegy mellette és a sofőr meg megáll minden bokornál, miközben nincs is leszálló. rohadt idegesítő. az első generációs Alfás Volvo 12B-ken olyan jó nagy, mégis kerettel ellátott gombok voltak, miért ezt az új szart kellett lemásolni tőlük.

Ati-895 - 2010.05.19   17:38

Minden jó lenne örülök hogy lett ikarus csak egy a gubanc hogy ezt a buszt már kitalálta valaki az viszont az ARC 187.02es autóbusz, az Ikarust leszégyenítő gondolkodást mellőző busz, semmi változtatás nincs rajta, csak annyi az ajtó elrendezés másabb ARC ajók 2-22-2-2 újIkarus2-2-2-2. Több teljesítményt vártam volna tőlük az ikarus múltjából merítve. Sajnálom hogy ennyi telik a tervezőkől.

Szaki Avensis :) - 2010.04.17   12:10

Egész jó konstrukciónak tűnik ez az Ikarus..Én csak azt remélem, hogy M.o-n ezek fognak szaladgálni és nem az ócska VOLVO és a több mint 10 éves Van Hool buszok, amivel nem is lenne gondom, ha nem lenne ilyen öreg. Remélem ez a busz jobban bírja a magyar utakat, mint a többi busz, mert az IK 260/280, 435 kivételével a többi nagyon nem bírja. Tegnap utaztam Bp-n a 284E és 185 vonalon IK 412-es buszokkal és úgy ráznak meg mennek, hogy nagyjából halálközeli élmény volt. Remélhetőleg ez az új csoda is úgy fogja bírni a strapát, mint a jó öreg 200-as sorozat. Nekem a mai napig azok a kedvenceim.

Heidt - 2010.04.16   15:45

Steppenwolf:
1994 – 1684 db
1995 – 1250 db
1996 – (Széles Gábor lesz a vezérigazgató) – 955 db
1997 – 1952 db ebből 1150 db Oroszországi rendelés, amit nem enged kiszállítani a Jegybank
1998 – (Irisbus megveszi az Ikarust, már nem Széles a vezig.) – 1237 db
1999 – 921 db
2000 – 946 db
2001 – 803 db

Steppenwolf - 2010.04.16   08:52

Heidt: Nem csúsztatás, de személyeskedés helyett inkább cáfolj meg tényekkel, ha tudsz! Egyébként nem szeretem Szélest, de a tény az tény marad, egyedül Széles vezetése alatt tudott magyar autóbuszgyár az elmúlt 20 évben egyedül évi 1000 db. autóbusz felett teljesíteni.

További 30 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Nap képe: BMW csapódott a garázsba

Garázsajtóba hajtott egy BMW a XX. kerületben, miután megcsúszott. Személyi sérülés nem történt.

F1: Nincs harag Vettel és a Red Bull között

A Red Bull szerint nincs feszült helyzet a csapatnál amiatt, hogy Sebastian Vettel láthatóan nem akart engedelmeskedni a csapatutasításnak ...

Hat és fél méter, maradhat?

Németországban lefotózták a Mercedes-Benz S-osztály Pullman kivitelét. Csoda, hogy elfért egy képkockán

Pályán sem játék a drift

Ne menj versenypályára driftelni, ha nem vagy biztos magadban, pláne ne üljetek négyen az autóban.

A Mercedes is terepkupét épít

A BMW X6 ellenfelének szánja új tanulmányautóját a Mercedes. Az M-osztály méreteit a GLA stíluselemeivel elegyíti a koncepció.

Terepkupé az Audi TT nyomán

Négyajtós, sportos szabadidőjárművet mutatott be az Audi. A konnektoros hibrid hajtáslánc 408 lóerővel és két liter alatti átlagfogyasztással ...

Végre: rezsicsökkentés autósoknak is

4

Érdekes kezdeményezésre bukkantunk Budapesten. Egy diszkont benzinkút rezsicsökkentési akciót hirdetett.

Ezt a videót a haveroknak is látni kell!

Új sportág született, az autós kosárlabdázás. Ezt csinálja valaki a srác után!

©koda Yeti - A mindennapok hőse

2

Mintha az eleve jó autót a ©koda csak alibiből dogozta volna át: a Yeti alig változott, de ezt könnyen fel tudtuk dolgozni.

Citroën C-Elysée a túraautó világbajnokságon!

A raliban eltöltött tíz páratlanul sikeres év után a Citroën 2014-től a túraautó-világbajnokságban is kipróbálja erejét.

F1: Megint villantott az újonc

A Toro Rosso orosz tinije négy futamon belül harmadszor szerzett pontot, a csapattárs nem érti, ő miért kezdett rosszul.


F1: Ütközések és gumiblama a Williamsnél

Csak egyik autójával szerzett pontot a Williams a Kínai Nagydíjon, a csapatnak nehéz versenye volt.


F1: Hová tűnt a McLaren?

A kiváló idénykezdés ellenére a Kínai Nagydíjon a McLaren már csak a futottak még kategóriában szerepelt. Jenson Button nem érti, ...


F1: Hülkenberg lopakodva lett hatodik

Nico Hülkenberg nem sok vizet zavart a Kínai Nagydíjon, de a német így is hatodik lett. Sergio Perez nagyot mentett.


F1: Miért állították félre Vettelt?

Sebastian Vettel újabb gyenge futamon van túl, a harmadik rajthelyét ötödik pozícióra cserélte a német. Érik a balhé csapaton ...


Óriási baki: idő előtt intették le a Kínai Nagydíjat!

A zászlófelelős hibája miatt a Kínai Nagydíj hivatalosan rövidebb lett az előre kiírtnál, a végeredmény is változott.


Indul a csúcskategóriás Setra gyártása

Megkezdődött a Setra lélegzetelállítóan gyönyörű turistabuszainak felső-kategóriás változatainak gyártása.


F1: Alonsót is meglepte a dobogó

Nico Rosberg láthatóan csalódott volt a második hely miatt a Kínai Nagydíj után, de Fernando Alonso sem volt szószátyár. A dobogósok ...


6
Brutális Golf 400 lóerővel

Brutális Golf 400 lóerővel

Egyelőre csak tanulmányként lépett színre a versenysport-tapasztalatok alapján kifejlesztett Golf R 400. Megjelenését részben ...


Így kényeztet a jövőben a BMW

Hol máshol, mint Kínában mutatta be legújabb űberluxus-tanulmányát a BMW. Újszerű anyaghasználat, merész formák, előremutató ...


1
A beton fogságában

A beton fogságában

Friss betonra tévedt nemrég két autó is, csúnyán megjárták.


Suzukit mentett, kettészakadt a szekér

A cím tökéletesen összegzi a következő fél percet, mégis meg kell nézni, mert ilyet még Oroszországban is ritkán látni!