Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Újra van Ikarus busz - videóval

Kipróbáltuk: Ikarus V187

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.04.14. 17:15
Nem is olyan régen számoltunk be róla, hogy feltámadhat az Ikarus, most pedig már az első próbautazáson is túl vagyunk. Modern, környezetkímélő motor, alacsony padló, rozsdamentes acél váz, megfizethető ár és néhány remek ötlet teheti versenyképessé itthon és külföldön egyaránt az új Ikarus buszt. Persze arról lehet vitázni, hogy mennyire új és hogy mennyire magyar, de most örüljünk annak, hogy újra van Ikarus emblémás autóbuszunk.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Euro5-ös motorral készülnek

Egy busz formaterve nem rejt sok meglepetést, így az Ikarusé sem. Szögletes test nagy üvegfelületekkel, elöl apró lámpákkal, határozott, arasznyi betűs márkajelzéssel. Ennyi.

Oldalról a kerekek közepén díszlő Rába felirat tölti még el örömmel a hazai autóbuszgyártásnak szurkolók szívét, bár a busz rendelhető ZF futóművel is. Üvegein is találunk Made in Hungary szöveget, ezeket Orosházán készítik, és az ülések szintén hazai terméknek számítanak.



Belül

Utasként elsőre az igazán zavaró műanyagszag vert orrba, amikor végre felszállhattunk a volt buszgarázs parkolójában kiállított buszok egyikébe. Nem is meglepő az újszag, hiszen a V187-es csuklós kilométerórájában alig volt még 160 kilométer.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Akár egy űrhajón

Odabent még minden makulátlan, hiánytalanul megvannak az ablaktörő kalapácsok, kapaszkodók. Hogy ez az idilli állapot a szokásosnál kicsit tovább tartson, a buszt alaposan bekamerázták, minden szegletbe jutott egy-egy szem.

Ezek képét a vezetőállásban elhelyezett monitor mutatja, de egy fél füllel elkapott megjegyzés szerint a kép a központba vagy a rendőrséghez is továbbítható.

A világos, vidám utastér széltében nem tűnik tágasnak - viszont a fejtér több, mint bőséges -, a figyelmetlen, termetesebb utastársak így könnyen átlóghatnak majd a mi székünkre, de mezei átlagemberből több mint negyvennek van ülőhelye az új Ikaruson. Külön helyet jelöltek ki a vakoknak, a mozgássérültek gyors fel- és leszállását az alacsony padló és a térdelőfunkció mellett kihajtható rámpa segíti.



Az ülések szövet bevonatot kaptak, ami jó is meg rossz is. Jó, mert nyáron nem tapad hozzá az utas vizesre izzadt nadrágja, de a koszt, firkálást is nehezebb róla eltávolítani, mint a műbőrkárpitról.

Extrák

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Tükör, kamera, mozgásérzékelő

A tervek szerint a buszon olyan műszaki újdonságok is megtalálhatók lesznek, mint az ingyenes WIFI az utasoknak - remek ötlet, talán a filctollas dekorálás helyett mással foglalják el magukat a hátsó sorban meghúzódó figurák -, illetve a belső biztonsági kamera, a GPS navigációval szinkronizált utastájékoztatás kiépíthetősége, illetve a tolatókamera.

Hasonlóan praktikus megoldás a rozsdamentes acélból készített szerkezet, illetve az ötajtós kivitel is, hiszen így a közvetlenül egymás mellé kerülő ajtókon keresztül gyorsabb utascsere is megoldható.

Euro5-ös motorok

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Nemcsak három színben kapható

Az új Ikarusok modern, az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő 8849 köbcentis, hathengeres Cummins dízelmotorokkal készülnek. Kiviteltől függően 280, illetve 320 lóerős teljesítménnyel, 1060 és 1250 Nm-es nyomatékkal.

A motorhoz hatfokozatú, automatikus váltó csatlakozik, amelyet az Allison szállít. A futómű a vásárló kívánsága szerint érkezhet a Rábától és a ZF-től is. A kormánymű szintén ZF termék.

Videón a járgány



Árak

Egy busz árát nehéz megmondani, hiszen a leendő vevő szinte a végtelenségig személyre szabhatja az árut, így az új Ikarust is a variálhatóság és a moduláris felépítés jellemzi. Igazi különlegesség a kéttengelyes, 13 méternél is hosszabbra, akár 110 fősre építhető kivitel is. Ennek hozzávetőleges ára 170-190 ezer euró körüli (44-50 millió forint), míg a csuklós, 180 fős kivitel ára 270-300 ezer euróra (70-79 millió forintra) rúg.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Kéttengelyes változatok

Hogy legyen valami elképzelésünk, ez durván 30-40 százalékkal olcsóbb, mint a hasonló, nyugat-európai márkák buszai, viszont 20-30 százalékkal drágább, mint a kínai konkurensek termékei.

Jelenleg a gyár évi 300-500 darab busz gyártására képes, de igény esetén akár az ezres darabszám felé is fel tudják pörgetni a termelést. Erre, ha beindul az üzlet, valószínűleg szükség is lesz, hiszen a cég a jövőben - 2011-től - olyan korábbi, tradicionális ikarusos buszpiacokat is szeretne visszahódítani, mint a hatalmas falatnak számító moszkvai.

Addig pedig az első éves mennyiség eladásával foglalkoznak, amelyből állítólag már idén 40-50 darab gazdára találhat, az eddig előkészített szerződések alapján.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Függöny, csomagtartó, plüss ülés

Hamarosan az utcán

Mivel idehaza az Ikarus elsősorban az elöregedett, műszaki szempontból már nem feltétlenül kifogástalan járművekkel rendelkező BKV-t célozta meg, így hamarosan a fővárosi utazók is megismerhetik az új Ikarusokat. A tervek szerint néhány héten belül a BKV-nál üzembe állnak az első próbajáratok.


Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

35 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment35 hozzászólás

torcipepe - 2012.02.27   20:22

még, jó hogy egyeseknek feltűnik, hogy ez egy ARC busz, mivel az ARC tulajdonában van az Ikarus márkanév és az összes régi típusnak is ő a jogtulajdonosa. azért jönnek ki az új buszaik immár Ikarus emblémával, mert az közelebb áll a magyarok szívéhez.
azt utálom ezekben a buszokban, hogy új, gyerek/idős/táska barát, eu konform leszállásjelző gombját gyakorlatilag mindenki megnyomja, aki csak elmegy mellette és a sofőr meg megáll minden bokornál, miközben nincs is leszálló. rohadt idegesítő. az első generációs Alfás Volvo 12B-ken olyan jó nagy, mégis kerettel ellátott gombok voltak, miért ezt az új szart kellett lemásolni tőlük.

Ati-895 - 2010.05.19   17:38

Minden jó lenne örülök hogy lett ikarus csak egy a gubanc hogy ezt a buszt már kitalálta valaki az viszont az ARC 187.02es autóbusz, az Ikarust leszégyenítő gondolkodást mellőző busz, semmi változtatás nincs rajta, csak annyi az ajtó elrendezés másabb ARC ajók 2-22-2-2 újIkarus2-2-2-2. Több teljesítményt vártam volna tőlük az ikarus múltjából merítve. Sajnálom hogy ennyi telik a tervezőkől.

Szaki Avensis :) - 2010.04.17   12:10

Egész jó konstrukciónak tűnik ez az Ikarus..Én csak azt remélem, hogy M.o-n ezek fognak szaladgálni és nem az ócska VOLVO és a több mint 10 éves Van Hool buszok, amivel nem is lenne gondom, ha nem lenne ilyen öreg. Remélem ez a busz jobban bírja a magyar utakat, mint a többi busz, mert az IK 260/280, 435 kivételével a többi nagyon nem bírja. Tegnap utaztam Bp-n a 284E és 185 vonalon IK 412-es buszokkal és úgy ráznak meg mennek, hogy nagyjából halálközeli élmény volt. Remélhetőleg ez az új csoda is úgy fogja bírni a strapát, mint a jó öreg 200-as sorozat. Nekem a mai napig azok a kedvenceim.

Heidt - 2010.04.16   15:45

Steppenwolf:
1994 – 1684 db
1995 – 1250 db
1996 – (Széles Gábor lesz a vezérigazgató) – 955 db
1997 – 1952 db ebből 1150 db Oroszországi rendelés, amit nem enged kiszállítani a Jegybank
1998 – (Irisbus megveszi az Ikarust, már nem Széles a vezig.) – 1237 db
1999 – 921 db
2000 – 946 db
2001 – 803 db

Steppenwolf - 2010.04.16   08:52

Heidt: Nem csúsztatás, de személyeskedés helyett inkább cáfolj meg tényekkel, ha tudsz! Egyébként nem szeretem Szélest, de a tény az tény marad, egyedül Széles vezetése alatt tudott magyar autóbuszgyár az elmúlt 20 évben egyedül évi 1000 db. autóbusz felett teljesíteni.

További 30 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Karbantartási művészet a BKV-nál

Hogy mire rá nem érnek a karbantartók a buszgarázsban!

F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...

Retró luxusautó 180 millióért

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, ...

F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...

Tavaszi buszpremierek Zsámbékon

Egy magyar és több külföldi gyártású autóbusz premierjét is a tegnapi Busexpón tartották. Velünk most az összes járművet megnézheted! ...

Égig érő Lego-tornyot épít Pesten a Ford

Az idén Magyarországon, a Szent István Bazilika előtti téren rendezi a Lego az évi rendes toronyépítési világrekord-kísérletet, ...

F1: Miért intették le korán a Kínai Nagydíjat?

Kiderült, hogy egyszerű félreértés okozta a szezon eddigi legnagyobb bakiját, nevezetesen, hogy egy körrel hamarabb intették ...

Az Audi a magyarok álommunkahelye

Egy felmérés szerint az Audi Magyarország legvonzóbb munkahelye, a megkérdezettek legszívesebben a győri vállalatnál dolgoznának. ...

Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

A Mazda3 és a BMW 4 elől orozta el győzelmet a WCOTY szavazáson az Audi A3. Nem először nyert a versenyen az ingolstadti márka.

Dubai Roadster: Fedél nélkül, fűzőben

Egy meg nem nevezett dubaji autóversenyző tervezte azt a radikális roadstert, amely a KTM X-Bow és a BAC Mono babérjaira törhet

Gondolnád, hogy ezek egyszerű dísztárcsák?

A művészet az utcán hever, csak le kell hajolnunk érte. Hihetetlen szobrok dísztárcsából.


2
Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Szeptembertől nem gyártják a Mitsuoka Orochit, a génhibás halra emlékeztető sportkocsit. Az utolsó öt példányt különleges kivitelben ...


Puszta kézzel a Lada ellen

Vajon a nyers erő vissza tudja tartani az orosz technikát? A választ a videóban találod.


6
Gumifüst gombnyomásra

Gumifüst gombnyomásra

Az elektronikus segédrendszerek korát éljük, lassan tényleg elvész a vezetés élménye, és előre beprogramozott útvonalak maradnak ...


F1: Videós összefoglaló a Kínai Nagydíjról

A SkySports F1 csatornája össze tudott szedni másfél percet, amit végignézve úgy tűnik, megérte leülni a tévék elé vasárnap délelőtt. ...


F1: Íme a legcikibb hiba, amit kezdő pilóta elkövethet

Gerhard Berger nem jó előjellel kezdte pályafutását a Benetton csapatnál, az autóba ülve sikerült letörnie a visszapillantó tükröt. ...


A nap képe - Nico Rosberg a cukiság bajnoka

A fotón Nico Rosberg az edzés utáni lazító masszázst élvezi épp, de a cukiságmérőt a csapat macskája, Rocky tolja a piros mezőbe. ...


F1: Räikkönent nagyon felbosszantották

Kimi Räikkönen nagyon unja, hogy gyengébb eredményeit sokan motivációhiánnyal kapcsolják össze.


Lamborghini, a szivárvány színeiben

Nekem ez már túl sok. Döntsétek el Ti, hogy menő vagy sem ez a papagáj Gallardo.


Vadászelefánt

A GL 63 AMG babérjaira tör a Hennessey által tuningolt Cadillac Escalade. Nagy különbség, hogy az amerikai óriás utólag is felhergelhető ...


Dögös lányok, akiknek lehozták a csillagot!

Csillagra vágytak, és megkapták! De szerencsére nem kozmikus méretben, csupán a négykerekűek univerzumában.


F1: Érik a börtön Ecclestone-nak?

Csütörtökön kezdődik Bernie Ecclestone tárgyalása Németországban, a vesztegetéssel vádolt üzletember számára nem túl jók a kilátások. ...