Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:426.0 Ft

Újra van Ikarus busz - videóval

Kipróbáltuk: Ikarus V187

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.04.14. 17:15
Nem is olyan régen számoltunk be róla, hogy feltámadhat az Ikarus, most pedig már az első próbautazáson is túl vagyunk. Modern, környezetkímélő motor, alacsony padló, rozsdamentes acél váz, megfizethető ár és néhány remek ötlet teheti versenyképessé itthon és külföldön egyaránt az új Ikarus buszt. Persze arról lehet vitázni, hogy mennyire új és hogy mennyire magyar, de most örüljünk annak, hogy újra van Ikarus emblémás autóbuszunk.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Euro5-ös motorral készülnek

Egy busz formaterve nem rejt sok meglepetést, így az Ikarusé sem. Szögletes test nagy üvegfelületekkel, elöl apró lámpákkal, határozott, arasznyi betűs márkajelzéssel. Ennyi.

Oldalról a kerekek közepén díszlő Rába felirat tölti még el örömmel a hazai autóbuszgyártásnak szurkolók szívét, bár a busz rendelhető ZF futóművel is. Üvegein is találunk Made in Hungary szöveget, ezeket Orosházán készítik, és az ülések szintén hazai terméknek számítanak.



Belül

Utasként elsőre az igazán zavaró műanyagszag vert orrba, amikor végre felszállhattunk a volt buszgarázs parkolójában kiállított buszok egyikébe. Nem is meglepő az újszag, hiszen a V187-es csuklós kilométerórájában alig volt még 160 kilométer.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Akár egy űrhajón

Odabent még minden makulátlan, hiánytalanul megvannak az ablaktörő kalapácsok, kapaszkodók. Hogy ez az idilli állapot a szokásosnál kicsit tovább tartson, a buszt alaposan bekamerázták, minden szegletbe jutott egy-egy szem.

Ezek képét a vezetőállásban elhelyezett monitor mutatja, de egy fél füllel elkapott megjegyzés szerint a kép a központba vagy a rendőrséghez is továbbítható.

A világos, vidám utastér széltében nem tűnik tágasnak - viszont a fejtér több, mint bőséges -, a figyelmetlen, termetesebb utastársak így könnyen átlóghatnak majd a mi székünkre, de mezei átlagemberből több mint negyvennek van ülőhelye az új Ikaruson. Külön helyet jelöltek ki a vakoknak, a mozgássérültek gyors fel- és leszállását az alacsony padló és a térdelőfunkció mellett kihajtható rámpa segíti.



Az ülések szövet bevonatot kaptak, ami jó is meg rossz is. Jó, mert nyáron nem tapad hozzá az utas vizesre izzadt nadrágja, de a koszt, firkálást is nehezebb róla eltávolítani, mint a műbőrkárpitról.

Extrák

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Tükör, kamera, mozgásérzékelő

A tervek szerint a buszon olyan műszaki újdonságok is megtalálhatók lesznek, mint az ingyenes WIFI az utasoknak - remek ötlet, talán a filctollas dekorálás helyett mással foglalják el magukat a hátsó sorban meghúzódó figurák -, illetve a belső biztonsági kamera, a GPS navigációval szinkronizált utastájékoztatás kiépíthetősége, illetve a tolatókamera.

Hasonlóan praktikus megoldás a rozsdamentes acélból készített szerkezet, illetve az ötajtós kivitel is, hiszen így a közvetlenül egymás mellé kerülő ajtókon keresztül gyorsabb utascsere is megoldható.

Euro5-ös motorok

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Nemcsak három színben kapható

Az új Ikarusok modern, az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő 8849 köbcentis, hathengeres Cummins dízelmotorokkal készülnek. Kiviteltől függően 280, illetve 320 lóerős teljesítménnyel, 1060 és 1250 Nm-es nyomatékkal.

A motorhoz hatfokozatú, automatikus váltó csatlakozik, amelyet az Allison szállít. A futómű a vásárló kívánsága szerint érkezhet a Rábától és a ZF-től is. A kormánymű szintén ZF termék.

Videón a járgány



Árak

Egy busz árát nehéz megmondani, hiszen a leendő vevő szinte a végtelenségig személyre szabhatja az árut, így az új Ikarust is a variálhatóság és a moduláris felépítés jellemzi. Igazi különlegesség a kéttengelyes, 13 méternél is hosszabbra, akár 110 fősre építhető kivitel is. Ennek hozzávetőleges ára 170-190 ezer euró körüli (44-50 millió forint), míg a csuklós, 180 fős kivitel ára 270-300 ezer euróra (70-79 millió forintra) rúg.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Kéttengelyes változatok

Hogy legyen valami elképzelésünk, ez durván 30-40 százalékkal olcsóbb, mint a hasonló, nyugat-európai márkák buszai, viszont 20-30 százalékkal drágább, mint a kínai konkurensek termékei.

Jelenleg a gyár évi 300-500 darab busz gyártására képes, de igény esetén akár az ezres darabszám felé is fel tudják pörgetni a termelést. Erre, ha beindul az üzlet, valószínűleg szükség is lesz, hiszen a cég a jövőben - 2011-től - olyan korábbi, tradicionális ikarusos buszpiacokat is szeretne visszahódítani, mint a hatalmas falatnak számító moszkvai.

Addig pedig az első éves mennyiség eladásával foglalkoznak, amelyből állítólag már idén 40-50 darab gazdára találhat, az eddig előkészített szerződések alapján.

Ikarus  Újra van Ikarus busz - videóval
Függöny, csomagtartó, plüss ülés

Hamarosan az utcán

Mivel idehaza az Ikarus elsősorban az elöregedett, műszaki szempontból már nem feltétlenül kifogástalan járművekkel rendelkező BKV-t célozta meg, így hamarosan a fővárosi utazók is megismerhetik az új Ikarusokat. A tervek szerint néhány héten belül a BKV-nál üzembe állnak az első próbajáratok.


Cikk nyomtatása

35 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment35 hozzászólás

torcipepe - 2012.02.27   20:22

még, jó hogy egyeseknek feltűnik, hogy ez egy ARC busz, mivel az ARC tulajdonában van az Ikarus márkanév és az összes régi típusnak is ő a jogtulajdonosa. azért jönnek ki az új buszaik immár Ikarus emblémával, mert az közelebb áll a magyarok szívéhez.
azt utálom ezekben a buszokban, hogy új, gyerek/idős/táska barát, eu konform leszállásjelző gombját gyakorlatilag mindenki megnyomja, aki csak elmegy mellette és a sofőr meg megáll minden bokornál, miközben nincs is leszálló. rohadt idegesítő. az első generációs Alfás Volvo 12B-ken olyan jó nagy, mégis kerettel ellátott gombok voltak, miért ezt az új szart kellett lemásolni tőlük.

Ati-895 - 2010.05.19   17:38

Minden jó lenne örülök hogy lett ikarus csak egy a gubanc hogy ezt a buszt már kitalálta valaki az viszont az ARC 187.02es autóbusz, az Ikarust leszégyenítő gondolkodást mellőző busz, semmi változtatás nincs rajta, csak annyi az ajtó elrendezés másabb ARC ajók 2-22-2-2 újIkarus2-2-2-2. Több teljesítményt vártam volna tőlük az ikarus múltjából merítve. Sajnálom hogy ennyi telik a tervezőkől.

Szaki Avensis :) - 2010.04.17   12:10

Egész jó konstrukciónak tűnik ez az Ikarus..Én csak azt remélem, hogy M.o-n ezek fognak szaladgálni és nem az ócska VOLVO és a több mint 10 éves Van Hool buszok, amivel nem is lenne gondom, ha nem lenne ilyen öreg. Remélem ez a busz jobban bírja a magyar utakat, mint a többi busz, mert az IK 260/280, 435 kivételével a többi nagyon nem bírja. Tegnap utaztam Bp-n a 284E és 185 vonalon IK 412-es buszokkal és úgy ráznak meg mennek, hogy nagyjából halálközeli élmény volt. Remélhetőleg ez az új csoda is úgy fogja bírni a strapát, mint a jó öreg 200-as sorozat. Nekem a mai napig azok a kedvenceim.

Heidt - 2010.04.16   15:45

Steppenwolf:
1994 – 1684 db
1995 – 1250 db
1996 – (Széles Gábor lesz a vezérigazgató) – 955 db
1997 – 1952 db ebből 1150 db Oroszországi rendelés, amit nem enged kiszállítani a Jegybank
1998 – (Irisbus megveszi az Ikarust, már nem Széles a vezig.) – 1237 db
1999 – 921 db
2000 – 946 db
2001 – 803 db

Steppenwolf - 2010.04.16   08:52

Heidt: Nem csúsztatás, de személyeskedés helyett inkább cáfolj meg tényekkel, ha tudsz! Egyébként nem szeretem Szélest, de a tény az tény marad, egyedül Széles vezetése alatt tudott magyar autóbuszgyár az elmúlt 20 évben egyedül évi 1000 db. autóbusz felett teljesíteni.

További 30 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Lefújták az F1-es kupaktanácsot

A Forma-1-es fejesek mai találkozóját elnapolták, ugyanis a Mercedes főnöke beteget jelentett.

A spórolás spanyol bajnoka

4

Ez az egyszerű melós, a szerény igavonó kivitel, ami hatványra emeli a józanságot, és felesleges fényűzés helyett a praktikum ...

Akciófilmbe illő üldözés Miskolcon

3

Ámokfutó férfit üldöztek a rendőrök Miskolcon, nem volt szerencséje a fordosnak.

F1: Teljes fordulat kell a Ferrarinál

A Ferrarinál egyre nyíltabban elismerik, hogy 2014 egy újabb kudarcos idény, gyakorlatilag alapoktól kell kezdeni megint az építkezést. ...

Dinnye miatt torlódás az M1-esen

Dinnye szóródott szét az M1-es autópályán Bábolnánál, miután a gyümölcsöt szállító kamion átszakította a szalagkorlátot.

F1: Még megfogható a Williams

A Force India a lendületes idénykezdés után júlisban egy kicsit megtorpant, a Williams leelőzte őket a konstruktőri bajnokságban. ...

A sínre csúszott az ittas sofőr, jött a vonat

Egy vélhetően ittas sofőr Ikrény térségében a vonatsínre csúszott autójával. Nem próbált jelezni a vonatnak, inkább elszaladt ...

Feladják hibrid programjaikat az autógyártók?

5

Utód nélkül véget ér a Honda Insight pályafutása, néhány napja az Opel Ampera fölött kongatták meg a vészharangot. Vége a zöld ...

F1: Az új Vettel a Toro Rossónál?

Bár egyelőre Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas az új generáció vezető sztárjai, a Toro Rossónál is nagy ígéret versenyez idén. ...

Trabant gyalázta le a Hondát az autópályán

3

A hondás azt hitte, majd nagyot mutat, de 180-nál beelőz a Trabi, hát nem semmi, az biztos!

Ezzel utaznak a hírességek

Álmodozott már arról, hogy valaha híres énekes lesz? Ha nem, ez a busz biztosan felébreszti önben a vágyat arra, hogy sztár legyen. ...


Akrobatikus driftkavalkád öt BMW-re

Van-e jobb egy tűzpiros, driftelő BMW-nél? Hát öt tűzpiros, driftelő BMW!


1
Vérfagyasztó baleset baltával a főszerepben

Vérfagyasztó baleset baltával a főszerepben

Massachusetts állam rendőrségének Facebook-oldalán bukkant fel ez a sokkoló fotó.


F1: Csodafestéktől gyorsul a Ferrari?

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari nagyjából 20 lóerős ugrásra számíthat egy elmés megoldástól.


1
Így pusztít a jégeső

Így pusztít a jégeső

A természet egyik legnagyobb csapása a jégeső, ami ellen szinte tehetetlenek vagyunk, ha nincs fedett garázsunk.


F1: A Mercedes újra hangosítana

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda szerint jó néhány problémát meg kell még oldania a Forma-1-nek, de ehhez nem kell a bukott ...


13
Cáfolja a rendőrség az autósok vegzálását

Cáfolja a rendőrség az autósok vegzálását

A rendőrség cáfolja, hogy rászálltak volna a jogosítványok orvosi érvényességére. Nincs ilyen akció.


Hatalmas dobásra készül a Renault

Augusztus végén mutatja be új márkakupa-versenyautóját a Renault. A nevét már elárulták.


Üti-vágja a porschés a másik autóst

Először csak rugdossa az autó oldalát, aztán megüti a sofőrt, végül eldob valamit.


A nap képe - autók felhőszakadás után

Így is kinézhet egy út, ha felhőszakadás pusztított a környéken. Érdemes óvatosan vezetni.


Ilyen lenne a Forma-1 lóháton

Beteg kiegészítő készült az egyik legnépszerűbb Forma-1-es szimulátorhoz, autók helyett lovakkal körözhetünk!


Fenébe az elegánssal, éljen a dög!

Mi még csak ácsingózunk a Lexus új szabadidőjárműve után, Japánban már gyári optikai tuning is kapható hozzá.