Kezdődik az országos kátyú-verseny!

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.02.14. 11.00

Küldjön fotót az autóját veszélyeztető úthibákról, a legdurvább kátyúkat bejelentők között autós ajándékot sorsolunk ki. Itt azonban nincs vége, megversenyeztetjük a hatóságokat: vajon ki javít gyorsan, ki lassan, ki sehogy? Ellenőrizzük őket.

Extrém hideg hetek vannak mögöttünk, ugyan még nincs vége a télnek, máris rengeteg kátyú okoz balesetveszélyt, és rongálja az autókat országszerte. Ha az ön lakhelyén vagy bárhol máshol tud csúnya úthibáról, kérjük, küldje el a fotóját az

auto@vezess.hu

címre a hely pontos megjelölésével. A beküldött kátyúk közül kiválasztjuk a legdurvábbakat, vagy amelyeket a leginkább veszélyesnek ítélünk, majd a fotót készítő autósok között ajándékokat sorsolunk ki.

kátyú-784

Ennél is fontosabb, hogy a képeket a címmel együtt elküldjük az illetékes útkezelőknek, és kérjük a gyors kijavításukat. Innentől már nem a hibákat fotózó autósok versengenek, hanem a hatóságok: bizonyos idő után ellenőrizzük, hogy melyikük mit javított ki, vagy mit nem.

Aki szeretné, hogy a nyilvánosság erejét felhasználva kijavíttassuk az életét megkeserítő úthibákat, fotózzon bátran a telefonjával, és küldje a képeket! Itt a lehetőség!

Fontos teendő, ha már kárt okozott az autójában egy kátyú

Elsőként a sérülés helyén fotót kell készíteni a kátyúról és a környezetéről, valamint a járműben keletkezett kárról. Ha van szemtanúja az esetnek, érdemes elkérni az elérhetőségeit, ha komoly baleset történt, természetesen a rendőröket is célszerű kihívni. Utána azt kell kideríteni az autósnak, hogy kihez tartozik az út, amelyen sérülést szenvedett a járműve. Az országos úthálózat jelentős részéért a Magyar Közút Zrt. felel, Budapesten nagyrészt a kerületi önkormányzatok és a Fővárosi Közterület-Fenntartó Zrt., vidéki városokban azok önkormányzatai. A Magyar Közútnak saját kárbejelentő lapja van, a többieknél ajánlott telefonon érdeklődni a bejelentés náluk megszokott menetéről.

Kommentek

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.