Továbbra is szedi áldozatait a becsapós kereszteződés

50 ezerbe kerül, ha nem figyelünk az egyszem táblára

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.04.04. 15.00

Aki nem figyeli itt a táblát, csak a józan ész szerint próbál közlekedni, könnyen egy ötvenezer forintos csekk rosszabbik oldalán találhatja magát.

Budapesten, a nyolcadik kerületben, a Baross utca és a József körút kereszteződése évek óta rabolja le autósok tömegét, alkalmanként ötvenezer forintra. Ebben a kereszteződésben ugyanis valamiért az egyik irányból szabad jobbra  fordulni a külső sávból, de a másikból (a belváros felé tartva) nem. Erről a csomópontról van szó: A témát nem is egyszer feldolgoztuk már – most olvasónk, Károly esete miatt vesszük elő újra. Ő is a sajnos már megszokott panasszal keresett meg bennünket (pontosabban a Vezess újságírói általa alapított érdekvédelmi szervezetet), de idén tavasszal egy új motívumot is hozott a történetbe. A kötelező haladási irányt jelző nyilak a kereszteződés előtt a láthatatlanságig elkoptak, esőben különösen láthatatlan a csak egyenes irányú továbbhaladást jelző felfestés:

Ez a távoli nyíl remekül látszik, a kereszteződés előttieket azonban mintha kiradírozták volna

Ez a távoli nyíl remekül látszik, a kereszteződés előttieket azonban mintha kiradírozták volna

Itt már csak az egyszem tábla jelzi, mi a teendő, a felfestés láthatatlan

Itt már csak az egyszem tábla jelzi, mi a teendő, a felfestés láthatatlan

Mi történt itt? Az útra borult egy tartálykocsira való hígító?

Mi történt itt? Az útra borult egy tartálykocsira való hígító?

Károly azon tiszteletre méltó kevés magyar autósok közül való, akik nem hagyják annyiban, ha az útkezelő hibájának is felróható okból kapnak büntetést. Pláne, ha ez a büntetés egy fél havi magyar minimálbér, csaknem két havi minimális öregségi nyugdíj összege: 50.000 forint. Az úgynevezett objektív felelősség körébe tartozik ugyanis a kötelező haladási irány be nem tartása, tehát a szabálysértést regisztráló hatóság fix összegű, úgynevezett közigazgatási bírságot szab ki érte, sőt, még csak nem is az autósra, aki a szabálysértést elkövette, hanem rögtön első körben a szabálytalan jármű vagy üzembentartójára. (Csak az érdekesség kedvéért: az objektív felelősségi bírságtáblázat szerint ha városban 50 helyett 85-tel, ha lakott területen kívül 90 helyett 135-tel autózunk, csak 45 ezer forint a bírság, és a piros lámpán áthajtást is csak 50 ezres bírság terheli.) A Baross utca és a József körút kereszteződése felett térfigyelő kamera működik, ennek felvételei évek óta remek jövedelmet biztosítanak az állam számára a fix bírságokból. Károly úgy gondolta, hogy ha ezen a térfigyelő kamerán olyan remekül látható az ő szabálysértése, akkor nyilván a lekopott felfestés is jól látható, ezért elhatározta, hogy egyrészt fellebbez a bírság ellen, másrészt feljelenti a Budapesti Közlekedési Központot (minden fővárosi utat ez a szervezet kezel hivatalosan), amiért nem tartják karban megfelelően a kezelésükben álló utat, ezáltal folyamatos veszélyhelyzetet tartanak fenn, hiszen sokan nem veszik észre, hogy nem lenne szabad itt jobbra kanyarodni. A rendőrségen aztán az alábbiak derültek ki: – fellebbezni 5000 forint illeték fejében lehet, de biztos, hogy nem fogják törölni a bírságot, mert a tábla önmagában is jelzi a kanyarodási tilalmat, – a térfigyelő kamera képén felülnézetből sokkal jobban látszik a nyíl, mint az autósok szemszögéből lentről, tehát a BKK mossa kezeit, – mivel Károly próbált valamit tenni a saját és a többi autós érdekeinek védelméért, még kap is három büntetőpontot a szabálysértési priuszába, hiszen a felszólamlással elismerte, hogy ő vezette a járművet. (Amit egyébként a kutya sem firtat, hiszen a lényeg, nyilván a közlekedés-biztonság érdekében, csupán annyi, hogy csengjen a kassza.) Jogi szakértőnket is megkérdeztük, tudunk-e segíteni Károlynak, de a válasz sajnos egyértelmű volt: “Sajnos bukott az ügy. Semmit sem lehet csinálni. A felfestés hiánya, nem látható volta semmi sem jelent, mert az aktuális forgalmi rendet ki kell táblázni, ami ebben a kereszteződésben megtörtént.” Vagyis, kedves autósok, ha erre jártok. vigyázzatok! Bármennyire értelmetlennek tűnik a jobbra kanyarodás tiltása, bármennyire kopott a nyíl az aszfalton, bármennyire túlzott a bírság összeg, ha itt jobbra fordultok, szinte biztos az 50 ezres csekk. Ennek ellenére persze érdekvédelmi egyesületünk nevében mi is kezdeményezzük (két év után újra) először a BKK-nál, aztán majd a budapesti kormányhivatalnál, hogy töröljék el a mondvacsinált indokkal fenntartott jobbra fordulási tilalmat. Állítólag ugyanis az a baj, hogy nem tudna elindulni a megállóból a troli, ha jobbra forduláskor a gyalogosokra várnának az autósok. Szerintünk azért ezt lehetne kezelni, ha a megálló hátrébb kerülne, vagy a lámpákat átprogramoznák úgy, hogy három-négy autó elférjen jobbra, mielőtt a gyalogosok zöldet kapnak. Addig is: a Baross utcán befelé meg se forduljon a fejetekben, hogy itt jobbra fordultok – drága lesz és nincs kibúvó a bírság alól.

Kommentek

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.