Sisak és védőruha nélkül használható a BMW álommotorja

BMW Motorrad VISION NEXT 100

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.12. 08.54

A tökéletes szabadságot tűzte zászlajára a BMW, amikor megalkotta új motorkerékpár-tanulmányát, amely ezernyi szálon köti össze a múltat a jövővel.

Hogy kell kinéznie egy igazi BMW motornak? Például mint a márka legeslegelső motorizált kétkerekűjének, az idén 93 éves R32-esnek. És hogyan kell motorozni egy igazi BMW-n? Hát úgy, mint anno: széllel a hajban, bogárral a szemben, fültől fülig mosollyal.

Bizony: a BMW új motorkerékpár-tanulmánya, amely ugyanúgy a márka századik születésnapját ünnepli, mint a Rolls-Royce, a MINI és a BMW hasonló elnevezésű koncepciói, a motorozás gyökereihez tér vissza, amennyiben feleslegessé teszi a védőfelszerelés viselését. Ezt megteheti, állítják a mérnökök, hiszen egyrészt aktív vezetőtámogató rendszerek segítik a balesetek elkerülését, másrészt a giroszkópokkal megtámogatott futóműnek köszönhetően a motor képtelen felborulni, akár nagy sebességgel kanyarodunk, akár parkolunk vele.

A BMW annyira bízik technológiáiban, hogy még az a különleges ruha sem kínál fizikai védelmet, amit a motorhoz terveztek: légzsákok és protektorok helyett testhő- és pulzusmérők vannak benne, hogy fűthessék vagy hűthessék a testet, nagy sebességnél a nyakrészen elhelyezett légkamrát felfújva biztosít a menetszél ellenében is kényelmesebb testtartást a kabát.

BMW Motorrad VISION NEXT 100

A szembe repülő bogarak kétes élményéről mégis le kell mondanunk, hiszen a motor szerves része a szemüveg: ebben kapott ugyanis helyet az összes kijelzőfunkció.

Amilyen archaikus megjelenésű a háromszöget formáló váz, olyan modern szerkezeti elemekből áll: a múltidéző ülés például szénszálas lemezből készült, maga a váz pedig rugalmas, így irányváltáskor nem elforgó, hanem eltorzuló elemek gondoskodnak a kerék fordulásáról. A kormányzás erőszükséglete változó: álló helyzetben csekély, a sebesség emelkedésével progresszívan nő.

Hogy hogyan működik az alakváltásos kormánymű, azt ugyanúgy nem részletezte a BMW, ahogy a zéró károsanyag-kibocsátású erőforrásról sem közölnek információt – jobban is teszik, mert a minimalista felépítményen sehol nem látunk olyan pontot, ahol elférne egy akkumulátor, egy hidrogéntartály vagy egyéb öko-okosság, így az ember csak elhiszi, hogy ez a tanulmány színtiszta üzemű, és kész.

Mégis ott vannak a háromszög profilú boxerblokkok, mint anno, ezek azonban csak aerodinamikai, illetve utasvédelmi feladatot betöltő idomok, amelyek álló helyzetben felhajlanak, menet közben kinyílnak, mint egy madár szárnya.

BMW Motorrad VISION NEXT 100

Kommentek

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.