Sisak és védőruha nélkül használható a BMW álommotorja

BMW Motorrad VISION NEXT 100

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.12. 08.54

A tökéletes szabadságot tűzte zászlajára a BMW, amikor megalkotta új motorkerékpár-tanulmányát, amely ezernyi szálon köti össze a múltat a jövővel.

Hogy kell kinéznie egy igazi BMW motornak? Például mint a márka legeslegelső motorizált kétkerekűjének, az idén 93 éves R32-esnek. És hogyan kell motorozni egy igazi BMW-n? Hát úgy, mint anno: széllel a hajban, bogárral a szemben, fültől fülig mosollyal.

Bizony: a BMW új motorkerékpár-tanulmánya, amely ugyanúgy a márka századik születésnapját ünnepli, mint a Rolls-Royce, a MINI és a BMW hasonló elnevezésű koncepciói, a motorozás gyökereihez tér vissza, amennyiben feleslegessé teszi a védőfelszerelés viselését. Ezt megteheti, állítják a mérnökök, hiszen egyrészt aktív vezetőtámogató rendszerek segítik a balesetek elkerülését, másrészt a giroszkópokkal megtámogatott futóműnek köszönhetően a motor képtelen felborulni, akár nagy sebességgel kanyarodunk, akár parkolunk vele.

A BMW annyira bízik technológiáiban, hogy még az a különleges ruha sem kínál fizikai védelmet, amit a motorhoz terveztek: légzsákok és protektorok helyett testhő- és pulzusmérők vannak benne, hogy fűthessék vagy hűthessék a testet, nagy sebességnél a nyakrészen elhelyezett légkamrát felfújva biztosít a menetszél ellenében is kényelmesebb testtartást a kabát.

BMW Motorrad VISION NEXT 100

A szembe repülő bogarak kétes élményéről mégis le kell mondanunk, hiszen a motor szerves része a szemüveg: ebben kapott ugyanis helyet az összes kijelzőfunkció.

Amilyen archaikus megjelenésű a háromszöget formáló váz, olyan modern szerkezeti elemekből áll: a múltidéző ülés például szénszálas lemezből készült, maga a váz pedig rugalmas, így irányváltáskor nem elforgó, hanem eltorzuló elemek gondoskodnak a kerék fordulásáról. A kormányzás erőszükséglete változó: álló helyzetben csekély, a sebesség emelkedésével progresszívan nő.

Hogy hogyan működik az alakváltásos kormánymű, azt ugyanúgy nem részletezte a BMW, ahogy a zéró károsanyag-kibocsátású erőforrásról sem közölnek információt – jobban is teszik, mert a minimalista felépítményen sehol nem látunk olyan pontot, ahol elférne egy akkumulátor, egy hidrogéntartály vagy egyéb öko-okosság, így az ember csak elhiszi, hogy ez a tanulmány színtiszta üzemű, és kész.

Mégis ott vannak a háromszög profilú boxerblokkok, mint anno, ezek azonban csak aerodinamikai, illetve utasvédelmi feladatot betöltő idomok, amelyek álló helyzetben felhajlanak, menet közben kinyílnak, mint egy madár szárnya.

BMW Motorrad VISION NEXT 100

Kommentek

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.