Még hónapokig nem büntetnek a fix traffipaxok

Szerző: Vezess.hu levél küldés  Police.hu levél küldés 
Dátum: 2015.12.15. 11.25

Az ORFK közleménye szerint év végére kiépült ugyan a Közúti Intelligens Kamerahálózat, de a rendszer ellenőrzése hónapokig tart majd. Addig nem lesznek büntetések.

A 365 darab fix telepítésű KKEP helyszíneinek véglegesítését követően 2015 decemberére befejeződtek a kivitelezési munkálatok mind a 134 kijelölt útszakaszon. EGYETLEN TÉRKÉPEN ITT A LISTA ARRÓL, hova telepítettek fix traffipaxokat.

A jogszerű működtetés érdekében a rendőrség 2016 elejétől alapos infokommunikációs vizsgálatnak veti alá az eszközöket. A változtatható helyű KKEP-k (mobil traffipaxok) kiegészítő funkcióinak, illetve a fix telepítésű KKEP megfelelő adatrögzítésének, a KAFIR-ba (Közlekedésbiztonsági Automatizált Feldolgozó és Információs Rendszer) továbbított információk időbeli és térbeli helyességének ellenőrzése várhatóan több hónapot is igénybe vesz majd.

Így működik:


A rendőrség kizárólag azt követően kezdi meg a változtatható helyű eszközök kiegészítő funkcióinak és a fix telepítésű KKEP-k éles működtetését, hogy meggyőződött az eszközök és az adatbázisok rendszerszinten összehangolt működéséről.

Mindezeken túl – az automatizált rendszer biztonsági kontrolljaként – ügyintézők is ellenőrzik a dokumentált szabályszegési vélelmeket, hogy ne kapjanak kézhez a közlekedők téves információkon alapuló, ezáltal megalapozatlan határozatokat.

A rendőrség a joghatással járó dokumentálások indulása előtt két héttel tájékoztatni fogja a közvéleményt. A rendőrség arra kéri az közlekedőket, hogy – függetlenül a jogsértésektől visszatartó közlekedésrendészeti ellenőrzésektől – mindig a KRESZ szabályainak megtartásával vezessenek.

Összesen 15 milliárdba kerül a rendszer kiépítése, ebből a 160 mobil készülék tervezése, gyártása, szállítása, üzembe helyezése és további funkciókkal történő bővítése mintegy 900 millió forint.

Mennyit kaphatunk az egyes szabálysértésekért?

Gyorshajtásért: 30 000-300 000 Ft
Kihangosító nélküli telefonálásért: 30 000 Ft
Biztonsági öv nélküli autózásért: 10 000, 15 000 vagy 20 000 Ft (lakott terület, vidék, autópálya)
Jelzőlámpa tilosán áthajtásért: 50 000 Ft
Vasúti átjárón tiltott áthajtásért: 60 000 Ft
Záróvonal átlépéséért: 30 000 Ft
Kötelező haladási irány megszegéséért: 50 000 Ft
Tiltott behajtásért: 30 000 Ft
Autópálya leállósávjában jogtalan megállásért: 40 000 Ft
Autópálya leállósávjában haladásért: 100 000 Ft
Buszsáv jogosulatlan használatáért: 20 000 Ft
Buszsávban haladásért: 30 000 Ft
Lejárt műszakival autózásért: 40 000, 50 000 vagy 60 000 Ft (attól függően, hogy 3, 6 vagy 12 hónapja járt le)

Kommentek

  • DTF

    Tok jo h van, de: m3 kivezeto: ugya. Lampa utan kozvetlenul van. Itt 59 a max a lampa elott, aztan 2-3 szaz meter mulva 80. Na mist ez atraffi kat hatra it. Ha en 50-rol 80-ra gyorsulok, (mert keresztezodes utan miert ne), akko jon a bunti? Tehta azt kell itt csinalnih miutan zoldre valt a lmap, akkor 50-nek elmesz a80-as tablaig es ott mar gyrsulhatsz? Ha igen, akkor ide sok erelme volt kirakni, mert kb semmilyne celt nem szolgal itt, nem egy balesetveszely pont…

  • wkroki

    Vazze,te aztán csúcs vagy,vagy bátor,vagy provokálsz!Írni nem tudsz,magyar vagy?Olvasd vissza mit írtál,sztem jobb ha diktálsz,mert ez tényleg borzalmas!

  • wkroki

    Nem baj,ha nem vagy magyar,de ha csak így tudsz írni,ne írj,diktálj!!!

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.