Magyar buszt tesztelnek Németországban

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 16.21

Hamarosan Németországba megy tesztelésre a magyar gyártmányú S91-es midibusz. Emellett a BKV-val is folynak tárgyalások.

Évek óta foglalkozunk azzal, mikor vesz Budapest újra az egykori Ikarus Egyedi Autóbuszgyár dolgozói által fejlesztett és készített midibuszt. Két éve már úgy tűnt, hogy sikerül bevenni a fővárost: az Orangeways megnyerte a 15 vonal üzemeltetésére kiírt tendert a BKK-nál. Ennek köszönhetően közel 30 darab S91-es autóbusz került volna Budapestre. A feltételes mód azért indokolt, mert mindmáig nem történt érdemi lépés ez ügyben.

A pályázó Orangeways szerint azért nem sikerült a buszokat forgalomba helyezni, mert nem kapták meg a szükséges bankgaranciát a Rába miatt, az állami vállalat ugyanis elfelejtette elküldeni a szükséges típusbizonyítványt az Orangeways finanszírozójának, a Növekedési Hitel Banknak.

A győri cégre azonban nincs mit fogni, ugyanis nem a Rába, hanem a Webasto Thermo&Comfort Hungária Kft. rendelkezik az Euro 6-os motorral szerelt S91-es típusbizonyítványával, mely aktív szerepet vállalt korábban a modell megszületésében. A Webasto ugyanakkor valóban jelentős, legalább egyéves csúszással, tavaly december 18-án kapta meg a típusengedélyt a Nemzeti  Közlekedési Hatóságtól. A bankgaranciához azonban információnk szerint nem erre, hanem egy jelentősebb előlegre lett volna szükség. Az Orangeways most tárgyalásokat folytat a BKK-val arról, hogy török gyártmányú Karsan buszokkal teljesítse a szerződést.

S91

Bárhogyan is alakul, újra optimista hangulat uralkodik a buszt tervező Molitusnál, valamint két partnerénél, a Webastonál és a világ 75. legnagyobb autóipari beszállítójánál, a Rábánál az S91-es sikerét illetően. Az Euro 6-os motorral az első változat (ha úgy tetszik, prototípus) március 20-a körül saját lábán megy ki Németországba, Drezda környékére, színre lépett ugyanis egy potenciális német érdeklődő. A jármű három hétig lesz kinn, ezt követően már a zsámbéki Busexpón állítják ki. A német út előtt egyébiránt már Gyömrőn is találkozhatnak vele az utasok, hiszen a gyártó menetrend szerinti járatként fogja tesztelni az S91-est.

A modellt közel nyolc éve gyártják, eddig összesen 14 darab készült belőle. Egy prototípus Gyömrőn van forgalomban, az egyiket a főváros bérli, a harmadik pedig hamarosan Németországba megy. 5 darab Norvégia útjait rója, 6 darab pedig Svédországban közlekedik. Érdekesség, hogy a norvég S91-esek Rába típusjelzéssel, míg a svéd változatok Molitus márkanévvel vannak ellátva. Elképzelhető azonban, hogy nem a németek, hanem a lengyelek lesznek a S91-es új vásárlói, hiszen Lengyelországból is mutatkozik érdeklődés a modellre.

Információnk szerint egy korábbi közbeszerzési pályázatnak köszönhetően jelenleg tárgyalások folynak a BKV és az S91-est fejlesztő szereplők (Molitus, Webasto, Rába) között egy esetleges PKD-összeszerelés lehetőségéről. Hogy mi lesz ebből, még a jövő zenéje.      

Kommentek

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.