F1: Káoszfutamon győzött Rosberg, Hamilton lemaradt

Forma-1 Kínai Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.17. 09.54

Biztonsági autó, kismillió kerékcsere után Nico Rosberg újra győzött, mögötte Sbastian vettel és a Red Bull-os Danyiil Kvjat a dobogón, Lewis Hamilton a 7. lett.

F1: Káoszfutamon győzött Rosberg, Hamilton lemaradt

Idén harmadik, sorozatban hatodik győzelmét szerezte meg Nico Rosberg, aki Sebastian Vettel és Danyiil Kvjat előtt nyerte meg a 2016-os Forma-1-es Kínai Nagydíjat. A rengeteg akciót hozó futamon Rosberg senkitől sem zavartatva nagy fölénnyel nyert, miközben mögötte folyamatos csata, helyezkedés zajlott. Vettel fantasztikusan zárkózott fel azt követően, hogy a rajt utáni első kanyarban összeütközött csapattársával, Kimi Räikkönennel és mindketten visszaestek. A pályára került törmelék miatt beküldött biztonsági autóval spékelt futamon Räikkönen végül ötödikként zárt. kina_f1_04 A mezőny végéről induló, de rajtbalesetbe keveredő, így az első kör végén már bokszba hajtó Lewis Hamilton öt kiállással a hetedikként zárt.  A címvédő hátránya már 36 pont az eddig hibátlan évet produkáló – 75 pontot gyűjtő – Rosberggel szemben. Jó futamot futott a Red Bull és Williams is, a Haas azonban ezúttal a vert mezőnyben szerepelt, a Renault pedig szégyenszemre a 22. helyet hozta. Így zajlott a futam Napfényes időben, 20 fogkos levegő- és 41 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a 2016-os Forma-1-es Kínai Nagydíj rajtjához. Az élről a bajnoki éllovas Nico Rosberg indulhatott, mellőle a szombaton meglepetést okozó Red Bull-os Daniel Ricciardo. A második sorból a két ferraris, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel, majd Bottas és Kvjat, Perez és Sainz, Vestappen és Massa volt a top10-ben. Rosberg az időmérőről lágy keverékű gumit hozott a starthoz, hátrébb a többiek szuperlágyon, Massa és Alonso újra lágyon. Hamilton motorhiba és -csere után a mezőny végéről vágott neki. kin_f1_08 A lámpák kialvása után Ricciardo indult el a legjobban, az első kanyarban már Rosberg előtt fordult. A Ferrarikat egymásnak zavarta Danyiil Kvjat, ütköztek, Räikkönen teljesen visszaesett, új orrkúpért is ki kellett mennie. Hasonlóan járt Hamilton is, az első kör végén a bokszba hajtott ki. kin_f1_05 A 3. körben a sorrend Ricciardo, Rosberg, Kvjat, Perez, Hülkenberg, Sainz, Vettel, Button, Bottas és Massa volt a top10-ben. Nem sokáig, ugyanis a vezető ausztráln csúnya defektet kapott, a bal hátsóról leszakadt az abroncs. A Red Bull-os lágy gumikat kapott. A 4. körben a pályára került törmelékek takarítása miatt beküldték a biztonsági autót, a mezőny pedig egy emberként indult a bokszba kerékcserére. kina_f1_17 A safety car mögött Rosberg, Massa, Alonso, Pascal Wehrlein, Esteban Gutierrez, Kvjat, Palmer,Haryatnto, Perez és Bottas volt a pontszerző helyeken. Vettel a 15., Ricciardo, a 17., Räikkönen a 19., Hamilton két kerékcsere, a szuperlágy egy körös kötelező elhasználása után lágyakon az utolsó pozícióban haladt. A biztonsági autó a 9. körre engedte el a mezőnyt. Kvjat rögtön két autót előzött, majd a kör végére Alonsót is legyűrte, a 3. helyre lépett előre. Vettel is igen gyorsan lépegetett, öt pozíciót javított másfél kör alatt, Hamilton ugyanígy. Kvjat remekelt: a 13. körben már Massát is megelőzte, már a 2. helyen haladt. kina_f1_01 A szuperlágyakon rohamozó Vettel a 14. körben utasította maga mögé Alonsót, a 4. pozíciót vette el a spanyoltól, de az első szárnyáról leszakad egy darab ami még egy Bottas elleni korábbi csatában sérült meg. Räikkönen ugyanekkor kiment és közepes keverékű abroncsokat vett fel. A McLaren ugyanezt látta jónak Alonso esetében is, amikor a kétszeres bajnok kiment a 17. körben. Vettel a 18. körre ment ki újabb cserére, lágyat kapott, a 12. helyre tért vissza. Kvjat a 20. körben ment ki a 2. helyről, Vettel elé, a 6. helyre érkezett, de ügyesen előzött, Verstappent kettejük közé szorította. A vezető Nico Rosberg 21. kör végén ejtette meg első cseréjét, lágyról lágyra cserélt és visszatért az 1. helyre. Hamiltont is kihívták, negyedik bokszutca-látogatásán ugyancsak lágyakat vett fel. A 14. pozícióban folytatta.   A 25. körben Rosberg vezetett, utána Kvjat és Vettel, mögöttük Massa, Button, Perez, Bottas, Ricciardo, Sainz és Räikkönen volt a pontszerző helyeken, Hamilton a 11. pozícióban. A régi közepes gumikon haladó Buttont szépen sorban előzgették, két körön belül Massa, Perez, Bottas és Ricciardo is elment mellette. A McLaren veteránját féltávnál, a 28. körben ki is hívták, de újra közepes abroncsokat kapott. Az első tíz sorrendje ekkor Rosberg, Kvjat, Vettel, Massa, Bottas, Ricciardo, Sainz, Räikkönen, Hamilton és Bottas volt, de a világbajnokot ki is hívták a 31. körben, közepes keveréket kapott, Massa egy körrel később ugyanígy. kina_f1_13 Kvjat és Vettel a 36. körben cserélt, az orosz közepest, a német lágyat kapott, Rosberg a 37. körben járt kint második cseréjén, utolsó etapjára közepeseket vett fel. Vettel a jobban tapadó gumikkal meg is előzte Kvjatot, a 2. helyre lépett. Ricciardo és Räikkönen a következő körben ment ki, az ausztrál autójára közepes, a finnére lágy gumik kerültek. a_000_9P3BJ_europress_EZA 15 körrel a vége előtt Rosberg egy teljes bokszkiállásnyi idővel vezetett Vettel és Kvjat előtt, hátrébb Massa, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Perez, Räikkönen és Button volt a pontszerző helyeken. Ricciardo a 43. körben megelőzte Hamiltont, eggyel később pedig Massát is, a 4. helyig lépett előre. Räikkönen a 45. körben utasította maga mögé Bottast, majd Massa és Hamilton üldözésébe kezdett. kina_f1_09 Az angol igyekezett előre menekülni, de Massa keményen védekezett, nem lehetett megelőzni, a ferraris keményen le is terelte a pályáról Hamiltont a hosszú egyenes végén, elvette tőle a 6. pozíciót, aztán volt csapattársát, a brazilt is elkapta. Bottas az utolsó előtti körökön veszített két pozíciót, mindkét Toro Rosso-pilóta megelőzte. Rosberg végül senkitől sem zavartatva, sima verseny végén hozta a győzelmet, mögötte Vettel és Kvjat ért fel a dobogóra. A további pontokon Ricciardo, Räikkönen, Massa, Hamilton, Verstappen, Sainz és Bottas osztozott. A mclarenesek ott értek be, ahol az időmérőn végeztek: a 12-13. helyen. Rosberg idei 3., sorozatban 6., pályafutása 17. győzelmét szerezte. kina_gp     f1_bajnokság_03

Kommentek

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.