F1: Káoszfutamon győzött Rosberg, Hamilton lemaradt

Forma-1 Kínai Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.17. 09.54

Biztonsági autó, kismillió kerékcsere után Nico Rosberg újra győzött, mögötte Sbastian vettel és a Red Bull-os Danyiil Kvjat a dobogón, Lewis Hamilton a 7. lett.

F1: Káoszfutamon győzött Rosberg, Hamilton lemaradt

Idén harmadik, sorozatban hatodik győzelmét szerezte meg Nico Rosberg, aki Sebastian Vettel és Danyiil Kvjat előtt nyerte meg a 2016-os Forma-1-es Kínai Nagydíjat. A rengeteg akciót hozó futamon Rosberg senkitől sem zavartatva nagy fölénnyel nyert, miközben mögötte folyamatos csata, helyezkedés zajlott. Vettel fantasztikusan zárkózott fel azt követően, hogy a rajt utáni első kanyarban összeütközött csapattársával, Kimi Räikkönennel és mindketten visszaestek. A pályára került törmelék miatt beküldött biztonsági autóval spékelt futamon Räikkönen végül ötödikként zárt. kina_f1_04 A mezőny végéről induló, de rajtbalesetbe keveredő, így az első kör végén már bokszba hajtó Lewis Hamilton öt kiállással a hetedikként zárt.  A címvédő hátránya már 36 pont az eddig hibátlan évet produkáló – 75 pontot gyűjtő – Rosberggel szemben. Jó futamot futott a Red Bull és Williams is, a Haas azonban ezúttal a vert mezőnyben szerepelt, a Renault pedig szégyenszemre a 22. helyet hozta. Így zajlott a futam Napfényes időben, 20 fogkos levegő- és 41 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a 2016-os Forma-1-es Kínai Nagydíj rajtjához. Az élről a bajnoki éllovas Nico Rosberg indulhatott, mellőle a szombaton meglepetést okozó Red Bull-os Daniel Ricciardo. A második sorból a két ferraris, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel, majd Bottas és Kvjat, Perez és Sainz, Vestappen és Massa volt a top10-ben. Rosberg az időmérőről lágy keverékű gumit hozott a starthoz, hátrébb a többiek szuperlágyon, Massa és Alonso újra lágyon. Hamilton motorhiba és -csere után a mezőny végéről vágott neki. kin_f1_08 A lámpák kialvása után Ricciardo indult el a legjobban, az első kanyarban már Rosberg előtt fordult. A Ferrarikat egymásnak zavarta Danyiil Kvjat, ütköztek, Räikkönen teljesen visszaesett, új orrkúpért is ki kellett mennie. Hasonlóan járt Hamilton is, az első kör végén a bokszba hajtott ki. kin_f1_05 A 3. körben a sorrend Ricciardo, Rosberg, Kvjat, Perez, Hülkenberg, Sainz, Vettel, Button, Bottas és Massa volt a top10-ben. Nem sokáig, ugyanis a vezető ausztráln csúnya defektet kapott, a bal hátsóról leszakadt az abroncs. A Red Bull-os lágy gumikat kapott. A 4. körben a pályára került törmelékek takarítása miatt beküldték a biztonsági autót, a mezőny pedig egy emberként indult a bokszba kerékcserére. kina_f1_17 A safety car mögött Rosberg, Massa, Alonso, Pascal Wehrlein, Esteban Gutierrez, Kvjat, Palmer,Haryatnto, Perez és Bottas volt a pontszerző helyeken. Vettel a 15., Ricciardo, a 17., Räikkönen a 19., Hamilton két kerékcsere, a szuperlágy egy körös kötelező elhasználása után lágyakon az utolsó pozícióban haladt. A biztonsági autó a 9. körre engedte el a mezőnyt. Kvjat rögtön két autót előzött, majd a kör végére Alonsót is legyűrte, a 3. helyre lépett előre. Vettel is igen gyorsan lépegetett, öt pozíciót javított másfél kör alatt, Hamilton ugyanígy. Kvjat remekelt: a 13. körben már Massát is megelőzte, már a 2. helyen haladt. kina_f1_01 A szuperlágyakon rohamozó Vettel a 14. körben utasította maga mögé Alonsót, a 4. pozíciót vette el a spanyoltól, de az első szárnyáról leszakad egy darab ami még egy Bottas elleni korábbi csatában sérült meg. Räikkönen ugyanekkor kiment és közepes keverékű abroncsokat vett fel. A McLaren ugyanezt látta jónak Alonso esetében is, amikor a kétszeres bajnok kiment a 17. körben. Vettel a 18. körre ment ki újabb cserére, lágyat kapott, a 12. helyre tért vissza. Kvjat a 20. körben ment ki a 2. helyről, Vettel elé, a 6. helyre érkezett, de ügyesen előzött, Verstappent kettejük közé szorította. A vezető Nico Rosberg 21. kör végén ejtette meg első cseréjét, lágyról lágyra cserélt és visszatért az 1. helyre. Hamiltont is kihívták, negyedik bokszutca-látogatásán ugyancsak lágyakat vett fel. A 14. pozícióban folytatta.   A 25. körben Rosberg vezetett, utána Kvjat és Vettel, mögöttük Massa, Button, Perez, Bottas, Ricciardo, Sainz és Räikkönen volt a pontszerző helyeken, Hamilton a 11. pozícióban. A régi közepes gumikon haladó Buttont szépen sorban előzgették, két körön belül Massa, Perez, Bottas és Ricciardo is elment mellette. A McLaren veteránját féltávnál, a 28. körben ki is hívták, de újra közepes abroncsokat kapott. Az első tíz sorrendje ekkor Rosberg, Kvjat, Vettel, Massa, Bottas, Ricciardo, Sainz, Räikkönen, Hamilton és Bottas volt, de a világbajnokot ki is hívták a 31. körben, közepes keveréket kapott, Massa egy körrel később ugyanígy. kina_f1_13 Kvjat és Vettel a 36. körben cserélt, az orosz közepest, a német lágyat kapott, Rosberg a 37. körben járt kint második cseréjén, utolsó etapjára közepeseket vett fel. Vettel a jobban tapadó gumikkal meg is előzte Kvjatot, a 2. helyre lépett. Ricciardo és Räikkönen a következő körben ment ki, az ausztrál autójára közepes, a finnére lágy gumik kerültek. a_000_9P3BJ_europress_EZA 15 körrel a vége előtt Rosberg egy teljes bokszkiállásnyi idővel vezetett Vettel és Kvjat előtt, hátrébb Massa, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Perez, Räikkönen és Button volt a pontszerző helyeken. Ricciardo a 43. körben megelőzte Hamiltont, eggyel később pedig Massát is, a 4. helyig lépett előre. Räikkönen a 45. körben utasította maga mögé Bottast, majd Massa és Hamilton üldözésébe kezdett. kina_f1_09 Az angol igyekezett előre menekülni, de Massa keményen védekezett, nem lehetett megelőzni, a ferraris keményen le is terelte a pályáról Hamiltont a hosszú egyenes végén, elvette tőle a 6. pozíciót, aztán volt csapattársát, a brazilt is elkapta. Bottas az utolsó előtti körökön veszített két pozíciót, mindkét Toro Rosso-pilóta megelőzte. Rosberg végül senkitől sem zavartatva, sima verseny végén hozta a győzelmet, mögötte Vettel és Kvjat ért fel a dobogóra. A további pontokon Ricciardo, Räikkönen, Massa, Hamilton, Verstappen, Sainz és Bottas osztozott. A mclarenesek ott értek be, ahol az időmérőn végeztek: a 12-13. helyen. Rosberg idei 3., sorozatban 6., pályafutása 17. győzelmét szerezte. kina_gp     f1_bajnokság_03

Kommentek

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

Lóbőrbe öltöztették a sportkocsit

Musztángot a Mustangnak: a Vilner kínai megrendelésre készítette el azt az egyedi autóbelsőt, aminél alighanem minden jó ízlésű ember meghúzza a határt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.