Megjött az amerikai Forma-1-es autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.21. 03.02

Megérkezett a Forma-1 legeslegújabb autója, az idén bemutatkozó amerikai csapat, a Haas F1 is leleplezte járgányát. A “legelsőt”, bizony.

haas_vf16_1 Vasárnap délután a Forma-1-ben idén bemutatkozó amerikai csapat, a Haas F1 is leleplezte autóját. A Ferrari hajtásláncát és mechanikáját az olasz Dallarával együttműködésben fejlesztett kasztnival párosító alakulat modelljének neve VF16, amelyből a VF a “very first”, azaz legelső rövidítése. haas_vf16_2 Az amerikai NASCAR-ban nevet szerzett, autóipari beszállítói cégét az F1-en keresztül népszerűsíteni kívánó Gene Haas alakulatának központja az észak-karolinai Kannapolisban van, de a versenycsapat az angliai logisztikai bázisról, Banburyből működik majd. A VF16-ost a Lotustól átigazolt Romain Grosjean, valamint a 2013-14-ben a Saubernél versenyző, tavaly a Ferrari tartalékosaként dolgozó Esteban Gutierrez vezeti majd. A holnapi teszten elsőként a francia kapja meg az autót. https://www.youtube.com/watch?v=HGXvf_3RtTI “A célunk az autóval a pontszerzés. Először persze bizonyítanunk kell, hogy van helyünk az F1-ben, képesek vagyunk versenyeket teljesíteni, ki kell vívnunk a nézők és a riválisok megbecsülését. Utána jöhet a pontszerzés, ez a végső cél idén” – mondta a csapatfőnök, a korábban a Jaguarnál és a Red Bullnál dolgozó Günther Steiner. A német neve ellenére olasz születésű szakember nem titkolja, hogy nagyban hagyatkoztak a Ferrarira a csapatépítésnél és az autó elkészítésénél. “Új csapatként természetesen megvizsgáltuk, hogyan dolgoznak a sikeres csapatok, hogy ezzel jó alapokról indulhassunk a tervezéssel. Tapasztalt mérnökeink aztán keményen dolgoztak az apró, de igen sokat számító aerodinamikai részleteken. A műszaki partnerünktől, a Ferraritól pedig megkaptuk az erőforrást, ami aztán meghatározta az autó farát, annak méreteit.” A VF-16-os már a holnapi tesztelés előtt ment egy kicsit a barcelonai pályán, íme:

haas_vf16_3  

Kommentek

Azt hiszed, meleg van? Nézd meg ezt!

Magyarországon hőségriadó van érvényben. Azonban még ez a forróság is elmaradt attól, ami Arizonát jellemzi, ahol állítólag az álló autóban lehet sütni a hővel.

Bekeményít a Mercedes-AMG GT

Különösen vad kivitelt készített első önálló modelljéből az AMG. Szélesebb kasztni erősebb motor a Mercedes-AMG GT R-ben.

Kiszivárgott az új Porsche Panamera

Új külső, új belső, új motorok – néhány nap múlva érkezik a második generációs Porsche Panamera. Nem kell azonban a jövő hétig várunk, kiszivárogtak az új modell képei.

Megdöglött az akkumulátor – hova szaladjak?

Elpusztult az ősöreg akku a Mazdában. Szépen, lassan, fokozatosan gyengült el, volt időm egy kis bűbájolást is bevetni rajta, mielőtt vettem volna egy újat.

Brexit: máris fenyegetnek az ázsiai autógyártók

Az ázsiai autógyártók vezetői arra figyelmeztettek pénteken, hogy visszafoghatják, sőt akár jegelhetik is nagy-britanniai beruházásaikat, miután a brit lakosság többsége az ország európai uniós tagságának megszüntetése (Brexit) mellett állt ki.

Nem akármilyen géppel döngeti az utakat ez a magyar kamionsofőr

Olvasónk, Rigó Robert a messzi Kanadából küldött fotókat arról a teherautóról, mellyel mostanában megkeresi a kenyérre valót.

Nyugdíj előtt Toyota, fiatalon SEAT

Érdekes elemzést tett közzé az autótulajdonosok átlagos koráról egy biztosítási brókercég. Nagyok a különbségek és nem egyértelmű a prémiummárkák helyzete.

Hőségben könnyebben kaphat defektet az abroncs

Csütörtöktől vasárnapig hőségriadó van érvényben az ország egész területén – a 30 fok feletti hőség nem csak a sofőröket viseli meg, hanem a gumiabroncsok számára is kihívást jelent.

Ismeretlen dög, ami vadabb a Bugattinál

Mintha egy Suzuki Swift 600 lóerős lenne, így lehet elképzelni mit tud a Vühl 05RR. Az ismeretlen sportkocsiba a Focus RS motorját építették.

F1: A Renault csak tesztel a versenyeken

A renault-s Kevin Magnussen azt mondja, tisztában van vele, hogy idén nem érhetnek el sokat, így örömmel fordítja tesztelésre a versenyhétvégéket.

Autóverseny lesz jövőre New Yorkban

A Forma-1 versenysorozat menedzsmentje már régóta ambicionálja, hogy a manhattani felhőkarcolók előterében rendezhessen nagydíjat, de úgy néz ki, hamarabb lesz New Yorkban elektromos autóverseny, mint F1-futam.

F1: A versenyző csak 20 százalékot ér

A Ferrari technikai főnöke szerint a mai Forma-1-ben a pilóta képességei kis szerepet játszanak a teljesítményben.