Akár 3,5 millió dollárt, azaz (akkor még) 1,1 milliárd forintot reméltek attól a 2000GT versenyautótól, amelyet még Carroll Shelby épített 1967-ben, hogy ütőképes ellenfelet faragjon a Toyotából az észak-amerikai hosszú távú bajnokságokra.

Álom marad az egymilliárd forintos Toyota 1
Álom marad az egymilliárd forintos Toyota 2

Álom marad az egymilliárd forintos Toyota

Álom marad az egymilliárd forintos Toyota

Álom marad az egymilliárd forintos Toyota 6
Álom marad az egymilliárd forintos Toyota 7
Álom marad az egymilliárd forintos Toyota 8
Fotó megosztása:

A sportsikerek elmaradtak, de a versenyautó minden idők legértékesebb japán autójaként így is bevonult a világtörténelembe, miután idén március 5-én 2,535 millió dollárt fizettek érte a Gooding & Company rendes éves árverésén. Ha nem vesszük figyelembe azokat az új generációs japán autókat, amelyeket jótékonysági célra árvereztek el (azaz az értük kifizetett pénz nem a piaci értéküket tükrözi, hanem nemes célt szolgált), akkor az az 1989-es Mazda 767B versenyautó vezette eddig a rangsort, amelyet 2017-ben ugyanitt árvereztek el 1,75 millió dollárért. Az a Mazda 1991-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órást, míg a Shelby-féle Toyota 2000GT egy negyedik helyet tudott csak felmutatni.

Álom marad az egymilliárd forintos Toyota 9
Álom marad az egymilliárd forintos Toyota 10

Álom marad az egymilliárd forintos Toyota

Álom marad az egymilliárd forintos Toyota

Álom marad az egymilliárd forintos Toyota 7
Álom marad az egymilliárd forintos Toyota 6
Álom marad az egymilliárd forintos Toyota 8
Fotó megosztása:

Noha a rekord lenyűgöző, magyar szemmel nézve a forint aktuális mélyrepülésével együtt sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: az autóért kifizetett 2,535 millió dollár ugyanis a forint gyengeségével együtt (jelenleg 367 forinton áll az USA fizetőeszköze) is „csak” 930 millió forintot ér.