A Mercedes G-osztály makulátlan terepjáróból státuszszimbólummá érett az évtizedek során. Ma már ott tartunk, hogy a gyári csúcsverzió is egy bőrrel, krómmal kikent luxusbatár, hihetetlenül felesleges erőtöbblettel. 

Az 585 lóerős G63 AMG-ről van szó, ami 4,5 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig kiviteltől függően 220-240 km/óra. Joggal lehetne ez a csomag netovábbja, pedig tulajdonképpen innen indul csupán az eszeveszett teljesítményhajhászat. 

Több tuningcég kínál 6-800 lóerősre felhúzott kiviteleket, de a Posaidon most még magasabbra tette a lécet. 940 lóerőre, illetve 1278 Nm-re emelték a Mercedes 4 literes, biturbó V8-asának teljesítményét. Ehhez új, nagyobb turbófeltöltőket, áthangolt kipufogórendszert, és egyedi, víz-metanol befecskendezéses rendszert használtak fel.

Ez a Mercedes G-osztály 940 lóerővel egy pokoli, száguldó tégla 1Ez a Mercedes G-osztály 940 lóerővel egy pokoli, száguldó tégla 2Ez a Mercedes G-osztály 940 lóerővel egy pokoli, száguldó tégla 3

Víz a motorba?

A víz-metanol befecskendezés csökkenti a beszívott levegő hőmérsékletét, és javítja a benzin-levegő keverék detonálási hajlamát, ezért használatával adott motorral adott üzemanyaggal és a mellé befecskendezett víz-metanollal növelhető a teljesítmény.

Így a szárazföldi mozdony 2,5 tonnás tömege ellenére 3,6 másodperc alatt éri el a százas tempót, és a belső sávban helyet hagy neki az összes gyárilag 250 km/órára korlátozott német nagyvas, mivel ezt egészen 280 km/óráig eresztették el. 

Ez a Mercedes G-osztály 940 lóerővel egy pokoli, száguldó tégla 4Ez a Mercedes G-osztály 940 lóerővel egy pokoli, száguldó tégla 5

Forrás: motor1.com
Kapcsolódó címkék: G-osztály Mercedes