1997-ben váltotta a Toyota Carina E-t a frissebb középkategóriás modell, mely már az Avensis nevet kapta a szedán, kombi és ötajtós karosszériával készülő autó. A motorválaszték 1,6, 1,8 és 2 literes benzinesekből, valamint 2 literes turbódízelből állt. Utóbbiak közül került ki az az autó is, melyeet a Toyota németországi képviselete fedezett fel több mint 1 millió kilométerrel. A 2001-es évjáratú autó ráadásul ezt a távot fődarab cseréje nélkül teljesítette.

17 éves korához mérten remek állapotnak örvend az ezüstszürke fényezésű Toyota Avensis, ránézésre talán meg sem mondaná senki, hogy hány kilométeren van túl az autó, melyben az eredeti motor és sebességváltó, valamint generátor dolgozik. Tulajdonos az első perctől kezdve a Toyota egyik berlini márkakereskedésébe hordta az autót. Az ottani szerelők eddig 67 alkalommal találkoztak a sokat futott Avensisszel. A tulajdonos mindig 15 ezer kilométerenként vitte szervizbe az előírás szerint. Egész pontosan 1 millió 13 ezer 510 kilométer van az autóban, így cseppet sem csoda, ha a napi kilométerszámláló romlott el csupán az autóban, mely 998 ezer kilométer után adta fel, azóta a tulajdonos maga rögzíti a menetnaplóban a távokat.

A márkaszerviz nem is gondolkozott sokáig, megvásárolták az autót tulajdonosától és a szalonjukban állították ki. “Bensőségesen ismerjük az autót” – nyilatkozta Benjamin Hain, a kereskedés munkatársa. “Minden egyes kilométert lábbal taposott bele az autóba a gazdája, hiszen nincs tempomat az autóban. Az Avensis legkiválóbb állapotban lévő alkatrésze egyébként a hátsó üléssor, mivel azt a 17 év és egymillió kilométer alatt soha senki nem használta.”