A ’70-es évek elején kezdték meg a Lada 1500-as gyártását az oroszok és – a nyugati autókat leszámítva – kevés ennél menőbb gép volt az utakon. A dupla kerek lámpa és a rengeteg króm díszítés megadta az alaphangulatot, a klasszikus felépítés – hosszmotor, hátsókerék-hajtás – pedig remek lehetőséget teremtett arra, hogy ne csupán templomba járós autóként tekintsenek rá. 1,5 literes, négyhengeres, szívó benzinmotorja csupán 75 lóerős, de ne feledjük el, hogy az autó is pillekönnyű, alig több 1 tonnánál.

Az autó egészen a ’80-as évek közepéig gyártásban maradt és számos országba exportálták, így például a távoli Costa Ricába is eljutott egy, melyből némi japános behatással nagyon menő verdát varázsolt tulajdonosa. Pedig nem történtek nagy változások, csupán gusztusos felnikre ejtették, kapott egy kis szárnyat, Hella lámpatakarót és pár apróságot. Ennyi is elég, hogy azonnal megkívánjuk.