Egyre nagyobb teret nyer az elektromos autózás, amivel együtt nemcsak az erőforrásokkal takarékosabban bánó példányok, hanem a teljesítményre kihegyezett darabok is megjelentek. Több gyártó egyelőre igazán picike, de már a Mercedes-Benz is erőteljesen próbálkozik az elektromos autózással. Az elektromos hajtást kedvelők elsősorban a masszív gyorsulási élmény és a végtelen nyomaték miatt is kedvelik az elektromos autókat.

Tesla Model S P100D

Izmos villanyautók listájáról nem hiányozhat a Tesla csúcsmodellje, a Model S P100D sem, mely igazán komoly sportkocsikat is képes maga mögé utasítani hihetetlen gyorsulásával. Az elektronokkal hajtott legerősebb Model S elméletben képes 500 kilométer feletti hatótávra. Nem mellesleg teljesítménye közel 700 lóerő, melyet egy 250 lóerő körüli első és egy 500 lovas hátsó tengelynél lévő elektromotorból tesz ki. Az amerikai Motor Trend magazin mérése alapján nagyjából 2,5 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsulni.

Wrightspeed X1

Le sem tagadhatná, hogy az Ariel Atom jelentette a kiindulási alapot ehhez a bizonyára intenzív élményt nyújtó villanyautóhoz. 2005-ben mutatták be a pályázásra szánt autót és előre leszögezték, hogy a 3 másodperces gyorsulást produkáló gép nem készül sorozatban.

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

A kék krómgúnyába húzott SLS hosszú gépházteteje alatt keresve sem találnánk a megszokott V8-as motort. Nem holmi kis műhely alkotta, hanem maga a Mercedes. Teljesítménye 740 lóerő, nyomatékból pedig 1000 Nm áll rendelkezésre, amit kedve szerint oszt el a rendszer a kerekek között. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig elektronikusan korlátozott 250-nél.

Renovo Coupé

Nem véletlenül ismerős a forma, egy igazi ikon a Shelby Cobra Daytona, mely 1964-ben még Le Mans-ban is rendkívül sikeres volt. Hogy miért vesznek elő a jövőbe mutató gyártók egy ilyen régi bódét? Peter Brock szerint az aerodinamikája még ma is tökéletes és ez igencsak fontos egy villanyautó esetében. Ennek ellenére nem büszkélkedhet kiemelkedő számokkal. A hatótáv körülbelül 160 kilométer, álló helyzetből 100 km/órás sebességre pedig 3,4 másodperc alatt gyorsul. Hagyományos töltéssel 5 óra alatt szívják magukat tele az akksik.

Rimac Concept S

Megnövelt leszorítóerő segíti a Rimac gépét, amire azért van szükség, mert így hatékonyabban tud küzdeni a másodpercek ellen a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen. Tapasztalatuk van bőséggel, hiszen egy átalakított E30-as BMW-vel még rekordot is döntöttek. A 2016-ban bemutatott Concept S teljesítménye 1384 lóerő, nyomatékból pedig 1800 Nm áll a rendelkezésre, amit egy intelligens rendszer oszt szét a négy kerék között. Álló helyzetből 2,5 másodperc alatt ugrik 100-as tempóra, további 3,1 másodperc szükséges a 200-as osztásig.