Kérem a motorszakikat, hogy ne átkozzanak tudatlanságomért. Ma jöttem rá, hogy létezik V8-as Moto Guzzi, ami annyira brutális, hogy mindenképp írni kell róla.

Ma már volt egy látványos, belső kamerás baleset, így nem akartam több, hasonlóan bulvárjellegű anyagot. Legyen inkább valami hamisítatlan, autóbuziknak való csemege. A nagy keresésben végül a négy kerék helyett kettő lett, de remélem senki sem bánja, hogy picit tisztelgünk egy eszement olasz gép előtt.
Az ötvenes években még más irányokban keresték a mérnökök a lóerőket. A több henger, több robbanás, nagyobb teljesítmény vonalon elindulva születtek meg a V8-10-12-16 hengeres motorok, és ezt a receptet a Moto Guzzinál sem hagyták ki. Olaszos nekiveselkedéssel talpra állították a V8-as motorral szerelt, Otto névre (becézése az Otto Cilindri, nyolchengeres jelzőnek) hallgató versenygépet.


Mindössze ötszáz köbcentis blokkját nyolc darab Dell?Orto karburátor látta el a megfelelő mennyiségű benzinnel, és saját korában szédítő értéknek számító, 78 lóerős teljesítményt küldött a hátsó abroncsra, és 12000-ig elforgott. HETVENNYOLC LÓERŐ, 148 kilogrammos száraz tömeg mellé, az ötvenes évek gumijaival, futóművével, és fékjeivel társítva. Ha láttátok az Állítólag rakétaautóval végzett kísérleteit, körülbelül sejthetitek, hogyan mozgott a gép. Csakhogy a tévések töréstesztbábút raknak az őrült masináikba, erre viszont hús vér emberek ültek.


Nem tökösség kellett ráülni, hanem szimpla vakmerőség, halálvággyal keverve. Rövid pályafutása során három nagydíjat nyert, Spa-Francorchamps versenykörén pedig  275 km/órás végsebességet futott (ez az eredmény évtizedekig rekord maradt). Ken Kavanagh a Moto Guzzi versenyzője ezt követően vallotta be, hogy neki még kedves az élete. Otthagyta a csapatot, és nem volt hajlandó többé felülni a V8-as Ottóra.

Újabb őrült akadt volna, azonban a dupla vezérműtengelyes, vízhűtéses motor megbízhatatlansága a típus nyugdíjazását hozta el. Mára az öt kézzel legyártott darabból kettő maradt fenn, és még mindig akad olyan, aki szerint ennek a kettőnek is inkább a versenypályán van helye, és nem a vitrinben.