Nemrég leszálltunk Sanghajban, a Kelet-kínai tenger partján. Nem a gyarmati romantika vagy az ópiumszívás hozott ide, hanem a pár nap múlva aktuális autókiállítás. Mi Bécsből Helsinkin át repültünk, lerövidítve az utat, de a finn fővárosból így is 10 óra repülésre fekszik Kína és a térség egyik fő gazdasági központja.

Renault, ami konyak

A repülőn az itallap meglepett Renault márkájú konyakkal, amely a maga nemében magasabbra pozicionált termék, mint a Renault személyautói. Egy üveg vámmentes alaon is 21 000 forintnyi euróba kerül volna a fedélzeten, a kóstoló alapján van mire fel elkérni ezt a szabad szemel igen jól látható összeget.

Megjöttünk Sanghajba, a káprázatos tempóban fejlődő és most épp nem szmogos metropoliszba, ahol nagyban pörög a biznisz.
Megjöttünk Sanghajba, a káprázatos tempóban fejlődő és most épp nem szmogos metropoliszba, ahol nagyban pörög a biznisz.

Az első képek Sanghajból

Az első képek Sanghajból

Megjöttünk Sanghajba, a káprázatos tempóban fejlődő és most épp nem szmogos metropoliszba, ahol nagyban pörög a biznisz.
Ez a Sárga-folyó, a Huangpu. Sanghajban hat órával több az idő, mint otthon, a reggel hat itt dél
Az első képek Sanghajból 20
Az első képek Sanghajból 21
Az első képek Sanghajból 22
KingLong buszok járnak itt is, mint a Zsámbéki-medencében
Nehéz kötődést kialakítani egy termékhez ilyen névvel, még ha csak egy KingLong buszról van is szó
Egy Buick egyterű. Krómból sosincs elég
Az első képek Sanghajból 26
Az első képek Sanghajból 27
Szénerőművekből jön az áram jó része
Az első képek Sanghajból 29
Az első képek Sanghajból 30
Az első képek Sanghajból 31
1,8 literes turbómotor hajtja a Passat rendőrautót
Fotó megosztása:
Az első képek Sanghajból 33 A reptérről befele jövet elsőként a taxiként futó Volkswagen Santanák tömege tűnt fel az utcaképben. Az 1982-es kocka Passatra épülő limuzin több modellfrissítést is megért, a személyszállító kisiparosok leggyakrabban a Santana Vistát illetve a Santana 3000-et használják.

VW, Buick és hosszított presztízsautók

A számomra egyelőre nehezen azonosítható bennszülött járgányok mellett az utak és a parkolók is tele vannak Buick márkájú limuzinokkal, aszfaltterepjárókkal és egyterűkkel. A GM nyereségének nem kis részét termeli meg Kínában, a részben Opel-technikára épülő autókkal.

Tényleg rengeteg a hosszított modell. Van Audi A4, 5-ös BMW vagy 2005 előtti, az előző Škoda Superb alapját is adó Passat nyújtott tengelytávval, az aránytalanul hosszú hátsó ajtóról könnyű megismerni őket. A kínaiak szeretik a nagy lábteret és mivel az fizet, aki hátul ül, az ő kényelme elsődleges.

Egy Buick egyterű. Krómból sosincs elég

Egy Buick egyterű. Krómból sosincs elég

Jogsi helyett sofőr

Sofőrt tartani nem kerül sokba, ez egyébként általános is. Európai jogosítvánnyal ugyanis nem vezethetünk, a helyi vezetői engedély megszerezni elég macerás és az itteni közlekedés a randomszerűen bevágó taxikkal, saját univerzumban mozgó riksákkal, könyörületre váró gyalogosokkal nem egy élmény a volán mögül.

Furcsa látni, hogy a kicsinek cukorfalat kínai gyermekekből kocsiablakon kicsulázó, bőszen harákoló felnőttek cseperednek, de mások meg attól undorodnak, amit mi csinálunk a papír zsebkendővel. Ők sosem vágnák zsebre a taknyukat.
Az első képek Sanghajból 35 Errefelé a motorosok jobban tartanak az épen aktuális influenzától és más kórságoktól, mint fejük szétloccsanásától, ezért többen motoroztak maszkban, mint bukósisakban. Jelentkezem majd még a délkelet-ázsiai metropoliszból, ahol lüktet a világgazdaság.