Röviden – Hyundai i10 1.2 MPi Comfort | |
---|---|
Mi ez? | A Hyundai 2007-ben mutatta be az első i10-est, ami a Hyundai Atos-t váltotta a városi kisautó kategóriában. Azóta már a harmadik generációnál tartanak, a jelenlegit 2019 augusztusában mutatták be |
Mit tud? | Apró termetű, de pörgős, jól alapváltozatban is jól felszerelt városi szaladgálós autó |
Mibe kerül? | 3,6 millió forint az i10-es indulóára, de akár 4,9 milliós kivitelt is lehet belőle rendelni |
Kinek jó? | Aki erős formatervű, vagány megjelenésű, izgága kisautót szeretne, ezzel boldog lehet |
Kisautónak lenni nem jó dolog mostanában, így az autógyártók sem igazán koncentrálnak erre a szebb napokat is megélt kategóriára. Nemcsak a szabadidőautó-őrület miatt nehezebb ezeket eladni, hanem a CO2 kibocsátás alapján kiszabott, büntetések miatt egy hagyományos hajtásláncú, mindig keveset fogyasztó autó rosszabb besorolás alá esik, mint egy háromszor akkora, de kínkeservesen néhány tíz kilométert tisztán elektromos üzemben is elvergődő, külső áramforrásból is tölthető hibrid-hajtású SUV.





Emellett a kisautókon keresni is nehezebb, hisz ugyanazoknak a biztonsági előírásoknak kell megfelelnie, hasonló extrák kerülnek bele, mint egy drágábban is eladható, nagyobb autóba. Szerencsére azért maradtak olyan gyártók is, akik nem engedték még el a kategória kezét, és olyan vidám, városi kisautót árulnak, mint amilyen a Hyunda i10. Igaz, sajnos nem kisautós áron. 2020 elején megérkezett a Hyundai i10 harmadik generációja Magyarországra, mi pedig itt a Vezessnél kipróbáltuk a nagyobb motoros változatot.
A B-oszloptól hátrafelé besötétül az i10-es