Röviden – Toyota Corolla 1,8 hibrid 122 LE
Mi ez?A Toyota egyik legrégebbi és legnépszerűbb típusa a Corolla, ez pedig a 2018-ban bemutatott 12. generációs modell, négyajtós kasztnival, hibrid hajtással
Mit tud?Tágasabb az ötajtósnál, városban is takarékos, de vezetni nem túl szórakoztató
Mibe kerül?Corollát 5,980,000 forinttól lehet kapni, a hibrid változat indulóára 7,190,000 forint
Kinek jó?Ha nem borít ki az e-CVT fantázianevű bolygóműves erőátviteli egység és a nehezen követhető logikájú fedélzeti rendszer, illetve ha kihívást látsz abban, hogy deciket faragj le a fogyasztásból, akkor nyugodtan ülj be egy hibrid Corollába

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 1

Az Aurisos név eltévelyedés után végre visszaállt az Univerzum rendje, és újra Corolla felirat díszeleg a Toyota kompaktján, amit már 1966 óta ezen a néven ismer a világ és amiből a mostani a tizenkettedik a sorban. Rögtön háromféle karosszériával is kapható, a fiatalosabb ötajtós mellett van családi használatra szánt kombi, illetve a bácsikhoz, nénikhez jobban passzoló négyajtós is. Utóbbit próbáltuk, a Corollához elérhető kétféle hibrid hajtás közül a gyengébbel.

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 2

Szemből elég szigorú a négyajtós Corolla tekintete

Külső

A Corolla szedán a többi karosszériaváltozattól eltérően Törökországban készül, hossza 4630 mm, 2700 mm-es tengelytávval, 1780 mm-es szélességgel, és 1435 mm-es magassággal. Hiába készül máshol, és különbözik hangulatában is a másik két testvérétől, az alapot ugyanaz a TNGA névre hallgató platform adja, mint amire a másik két Corolla, sőt a Prius és a CH-R is épül.

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 3

Oldalról elég semmilyen, csak a felni és a sötét hátsó ablakok izgalmasabbak kicsit

A testvéreinél kevésbé vagány, inkább komoly megjelenésű négyajtós alacsonyabb és szélesebb lett elődjéhez képest, és hosszban is nőtt egy egész centimétert. Ránézésre úgy fest, komolyan gondolták a vezér által kiadott parancsot, hogy ne legyen több unalmas Toyota és egész jól sikerült a Corolla négyajtós változatának formaterve. Szemből a vékonyra húzott lámpatest, az íves LED-es nappalifény betétek, és a krómcsíkok határozzák meg az autó karakterét, amiből kicsit kilóg a két csillogó ácskapocs a ködlámpák környékén. Oldalról legfeljebb a sötétített hátsó ablakok és a felni mintája lehet érdekes, a karosszéria lemezei annyira egyszerűek. Se egy éles él, se egy látványos törés, domborodó minta nem került ide. Hátul ismét feltűnnek a krómcsíkok és a LED betétes lámpa.

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 4

A szedán jóval komfortosabb hátul, mint az ötajtós változat

Belső

Miután magunkra csuktuk a kongó, komolytalanul csapódó könnyű ajtót, nézzünk szét az utastérben. Izgalmas nem lett a Corolla belseje, de az anyaghasználatra és a letisztult dizájnra úgy fest, mégis odafigyeltek. Minőséginek tűnő anyagok, vastag szőnyeg, kényelmes ülések, kéznek kellemes műanyagok várják a vezetőt és az utasokat. Gombjai, kezelőszervei is jól működnek, könnyen használható a tekerőgombos klímavezérlő, és pár kivételtől eltekintve logika is van az elrendezésükben.

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 5

A fedélzeti rendszer csapnivaló

A fedélzeti rendszer viszont továbbra is gyenge, mind megjelenésében, mind logikájában, funkcióiban, de ezen már nem érdemes pörögni, a Toyota úgy látszik tojik erre. Pedig 2019-ben a könnyű okostelefonos integráció, az AndroidAutó / Apple CarPlay már szinte kötelező is lehetne. De ha már okostelefon, akkor klassz az indukciós töltő, illetve a nehezen észrevehető, de logikusan a telefontartó felülethez közelre telepített USB és aux csatlakozó is. USB aljzat a középkonzol alján kívül a könyöklőben is található.

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 6

Kényelmes, deréktámaszos vezetőülés

Helykínálatával 190 centiig mindenki elégedett lehet, a lábtérnek jót tesz a nagy tengelytáv, és a fejtér is csak hátul kezd elfogyni. Egész jól tartja a második sorban utazókat a Toyota, hiszen az itt ülőknek külön szellőzőjük is van, a szélső ülések fűthetőek, van könyöklő is, pohártartóval.

Műszerfalból is többfélével lehet számolni, a tesztautóban térbelinek tűnő – szerintem az is – műszer volt, balra a fordulatszámmérő skálájával, jobbra pedig az üzemanyag, hűtőfolyadék hőmérőjével. Közöttük meg végtelen mennyiségű információval egy színes szagos monitor.

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 7

3D jellegű műszerfal

A csekély légellenállás miatt laposan álló szélvédő mögül nem túl jó a kilátás, mintha egy lőrésen keresztül kandikálnánk ki az autóból és ha ez nem lenne elég, még ott van a méretes belső visszapillantó, valamint a magasra telepített központi kijelző is, ami kitakarja az előttünk lévő világ tekintélyes darabját.

Csomagtartója 471 literes, és ezen felül túl sok trükköt nem is tud. A zsenérok csúnyán belógnak a hasznos térbe, nincsenek csomagrögzítő megoldások, és még a szatyorkampóból is egyetlen egy jutott csak bele. Ugyan a hátsó ülések háttámlája dönthető, – visszahajtás után a biztonsági övet nem csípi be a támla, így nem kell előhalászni, ott lesz a helyén – de sík rakodófelületről ne álmodjunk, az nincs. Ugyanúgy, ahogy több szintben rögzíthető csomagtérpadló sem. A mélyben defektjavító készlet várja a vezetőt, pótkerék nincs.

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 8

Pótkerék nincs

Technika

Igaz, hogy az új Corollát rögtön kétféle, 1,8 és 2,0 literes benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánccal is meg lehet venni, de ez a szedán változatra pont nem érvényes. Ebbe csak a gyengébb szett kerülhet, 1,8-as benzinmotorral, 122 lóerős teljesítménnyel, míg a kombi és az ötajtós akár 180 lóerős is lehet. Tehát aki szedánt vásárol, az foglalkozzon csak a takarékos autózással, míg a többiek örülhetnek a dinamikusabb vezetésnek is. Van némi különbség az akksipakkokban is, a nagyobb teljesítményű rendszer Li-ion, míg a gyengébb NiMH akkumulátorokkal dolgozik, illetve a nagyobb motoros változatnál a villanymotor is valamivel izmosabb.

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 9

Nem vacakoltak sokat a műanyagborítással

Vezetés

Sok öröm nem éri a Corolla gyengébb hibrid változatának vezetőjét a kormány mögött. Hacsak nem lelkesedik valaki olyan furcsa dolgok iránt, mint a többé kevésbé takarékos autózás, lassításnál a mozgási energia egy részének visszanyerése, vagy a tisztán elektromos üzemű, igaz, nagyon rövid távú autózás. Aztán ennyi. A gyorsítás közben végig azonos fordulaton pörgő motor biztos nagyon jó a jegesmedvéknek, esőerdőknek, de a sofőrnek már közel nem ennyire szórakoztató. Persze meg lehet szokni. Mint mindent.

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 10

Sport mód

Futóműve kissé zajos, menet közben olyan, mintha nem is lenne gumi a felniken, hanem csak az acélon haladna az autó. De könnyen lehet, hogy csak azért ennyire feltűnő, mert a motor meg túl csendes. Legalábbis amíg civilizált módon nyomjuk a gázt, vagy csak elektromos hajtással halad az autó. És akkor az 5,6 literes átlagfogyasztás is, ami azért érezhetően több, mint a gyári 4,3 literes ígéret.

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 11

Ijesztő fogyasztási adatok

Költségek

A Corolla szedán karosszériás változatának árlistája 5,980,000 forinttól indul, a hibrid pedig 7,190,000 forinttól kapható, míg a legdrágább változat 9,170,000 forintért vihető el. Az ötajtós az alap karosszéria, ha szedánt kíván valaki, akkor 150 ezer forinttal kell többet fizetne ugyanazért, hosszabb kasztnival, illetve szintén 150 ezer forint a különbség a négyajtós és a kombi között. Alább az aktuális árlista:

ActiveComfortExecutive
1.6 Valvematic Dual VVT‑i 132 LE 6 M/T5,980,0006,600,0008,090,000
1.6 Valvematic Dual VVT‑i 132 LE Multidrive S7,075,0008,565,000
1.8 Hybrid 122 LE e‑CVT7,190,0007,700,0009,170,000

Érdekes, hogy a fehéren kívül az összes szín feláras, az egyszerűbbek 145 ezerbe, a burgundi vörös és a gyöngyházfehér pedig  230 ezer forintba kerülnek.

Értékelés

Ha valaki közlekedésre keres autót, nagy belső térre van szüksége, és szeretne a lehetőségekhez képest kis lábnyomot hagyni maga után a bolygón, és nem tudja, nem is akarja tudni, mi az a vezetési élmény, az nyugodtan üljön be egy hibrid Corolla szedánba.

Tényleg csak nagypapáknak? Toyota Corolla 1,8 hibrid 12

Króm csík és LED-es hátsó lámpa

Mellette – Ellene
  • Tágas belső
  • Minőségi anyagok (legtöbbször)
  • Takarékos üzem
  • Csendes utastér
  • Jó kormány
  • Nehezen használható fedélzeti rendszer
  • Nincs Android Auto / CarPlay
  • Zajos futómű
  • Utálatos e-CVT

Szavazás

Hány pontot adnál a négyajtós, hibrid Corollának?
1085 szavazat - átlag: 6.92 (10-ből)
Hány pontot adnál a négyajtós, hibrid Corollának?