Ahogy útra kelünk, máris nagyon ígéretes az M850i xDrive, és amint nem jeges úton próbálunk autózni vele, szinte garantált a szerelem. A hajtáslánc elképesztően kifinomult: a motor ereje bőséges, a nyolcfokozatú automata váltó pedig olyan finoman és gyorsan kapcsol, hogy szinte észre sem venni. Nincs érezhető turbólyuk, a gázpedál érintésére azonnal reagál a motor – gyakorlatilag sebességtől függetlenül -, majd onnan szinte megtorpanás nélkül tartja az iramot az örökkévalóságig az 1,9 tonnás luxuskupé.

Az elektronikus szabályozású adaptív M lengéscsillapítás alapáras tétel. Az üveg hatású díszítőelemek 220 ezer forintba kerülnek

A kijelző méretével nem erőltették meg magukat
Százig állóhelyzetből 3,7 másodpercre van szüksége, kétszázig további tíz másodperc hiányzik. Nagy szerencse, hogy a 8-as is igazi BMW maradt, így nem csak egyenesben lehet száguldani vele. A vezetési élmény meghazudtolja az autó súlyát, amiben komoly szerepet vállal az integrált aktív kormányzás, és a négykerék-kormányzás – mindkettő alapáron jár. Előbbi a feltűnően közvetlen kormányreakciókért felel, utóbbi pedig azért, hogy kisebb legyen a fordulókör, nem mellesleg dinamikusabb és stabilabb a kanyarvétel. Azért nem szabad összekeverni a nyolcast a BWM kisebb szériáival, de mérete és súlya ellenére képes olyan vezetési élményt nyújtani, amivel feldobja az unalmas hétköznapokat.
A hajtáslánc elemeit SPORT+ beállításra kapcsolva még tovább javítható a gázreakció, sőt kellemes hang is kinyerhető a kipufogóból, rendes visszadurrogással gázelvételkor.

4843 x 1902 x 1341 mm, a tengelytáv 2822 mm

20 colos felnivel adják gyárilag, de a téli gumi 19 colos
Az összkerékhajtás ellenére meglepően szépen lehet farolni kiiktatott elektronika mellett a 850i-vel, de ide kell a bátorság bőven, mert könnyen betapad valamelyik abroncs, és akkor kész a baj. Az oldaldőlés a feláras Professional Adaptive M futóművel gyakorlatilag megszűnik, ez a közel 900 ezer forintos tétel tartalmazza az első-hátsó aktív stabilizátorokat, amelyeknek a dőléskiegyenlítés a feladata. A 850i alaphelyzetben nagyobb fékekkel érkezik (mint a dízel) – utcai környezetben ezekre egy rossz szavunk nem lehet, jól adagolható, nagyot harap, ha kell.
A sportossággal tehát nincs baj, a kényelem viszont kicsit több kompromisszumot kíván. Luxuskupéról lévén szó, a kifinomult csillapítás közel sem elhanyagolható szempont, a használati idő nagyobbik részében ugyanis nem száguldozunk. Az M850i xDrive alapvetően egy feszesen rugózó BMW, de kellően csendes és kényelmes, még ha nem is a legfinomabb luxus jut róla eszünkbe.
Talán nem is illetnénk kritikával, ha nem Magyarországon élnénk, de a kátyúk és útfelgyűrődések egyik fellegvárában azért feltűnik némi hiányosság. A téli gumik miatt a lehető legkisebb méret, 19”-os garnitúra volt az autón, amivel még finomodik is valamelyest a csillapítás, de a keresztirányú huplik elnyelésén azért még így is lehetne csiszolni. Nem veri ki a kezünkből a kormányt, nem zörög a műszerfal, de a tompa puffanásoknak is vannak fokozatai, és egy igazi luxuskupétól ennél picit többet várnánk. A BMW esetében ez megbocsátható, és pár nap múlva fel sem tűnt már, hiszen bőven kaptunk cserébe élményt.
A BMW M850i xDrive és vetélytársai – Listaár, forint |
BMW M850 i xDrive (530 LE) |
40 541 000 |
Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé (612 LE) |
58 023 760 |
Jaguar F-Type R AWD Coupé (550 LE) |
41 242 000 |
Költségek
40,55 millió forintos alapárával csöppet sem olcsó mulatság az M850i xDrive, de ha sikerül belőnünk, hol a helye, akkor mindjárt kicsit barátságosabbnak tűnik. Mivel a modell alapját az Ötös sorozat adja, így nem teljesen igazságos a Mercedes S-osztály kupéhoz mérni, ami kicsit nagyobb és kényelmesebb is, viszont hasonló menetteljesítménnyel nagyjából 20 millió forinttal drágább ennél. Méretét, tudását tekintve az E-osztály Coupé modellnél egyértelműen magasabbra pozicionált a BMW, és abból majdnem 100 lóerővel gyengébb is a csúcsmodell. Az Audinak nincs hasonló kupéja jelenleg, még az RS5 is hiányzik a WLTP-szabvány bevezetése óta. Hasonlóan elegáns darab a közel 40 centivel rövidebb Jaguar F-Type R AWD 550 lóerővel, ami szintén 40 millió forintot ér.
A BMW mellett szól kifejezetten jó alapfelszereltsége is, szinte minden benne van alapáron, amire szükségünk lehet. Tesztautónkba visszafogott mennyiségű, 5 millió forint értékű extrát szereltek, amelyek közül a futómű, az éjjellátó, az asszisztensrendszereket tartalmazó csomag, a lézervilágítás és a hifirendszer volt a legdrágább. Az üveg hatású díszítőelemek a váltókaron és az iDrive forgókapcsolóján 220 ezer forintos extraként fogdoshatók.

Erőteljes benyomást kelt a far, hátsó nyári abroncsai 275 mm szélesek