| Röviden – Ford Ecosport, 2017 | |
|---|---|
| Mi ez? | A Ford dél-amerikai piacos kis szabadidő-autójának harmadik átdolgozása |
| Mit tud? | Van belőle 4×4-es változat, ami ritkaság a kis SUV-mezőnyben, jól szól benne a B&O hifi |
| Mibe kerül? | 5,3 millióról indul az árlista a fronthajtású, 100 lóerős egyliteres turbóval, Trend felszereltséggel. Egy ST Line dízel ára 6,9 millió. A 4×4-esek majd csak jövőre jönnek, de a képeken szereplő bordó 4×4-es, 125 lovas dízelt minimum 7,5 millióra tippelem |
| Kinek jó? | Az Ecosportot leginkább a jövőre érkező 4×4-es opció emeli ki a tömegből; a fronthajtású kis SUV-k közt viszont bőven találni tágasabbat, praktikusabbat, takarékosabbat, olcsóbbat |
A Ford hihetetlen szerencsétlenkedéssel jutott el végre odáig, hogy immár nekik is van vállalható kis szabadidő-autójuk az európai piac számára. Először még 2014-ben bemutattak Portugáliában egy változatot a Dél-Amerikából érkezett kis SUV-ból, de akkor még azzal a meglepő információval körítve, hogy nem is biztos, hogy azt a kocsit egyáltalán lehet majd kapni mifelénk.
Két baj volt csak azzal a kocsival: ronda volt, összeszerelési minősége pedig kissé igénytelen. Mindkettőről itthon is meggyőződhettünk (újra), amikor megkaptuk a citromsárga tesztautót, mert a Ford végül úgy döntött, egye fene, bevezeti a kocsit És akkor kiderült a harmadik probléma is: az Ecosport drága.




Mindent visznek a kis SUV-k, egyre többen ülnek át kompaktból, kisautóból ilyenbe
És most itt az újabb nekifutás: még mindig drága a kocsi, de már nem néz ki olyan furán és nem annyira hézagos az extralista sem. Az Ecosport új dizájnt, új műszerfalat, új szolgáltatásokat kapott, állítólag 2300 új alkatrészt találni benne és bár még most is elég magasak a listaárai, így azért oda lehet tenni alternatívának a Captur, 2008, Vitara, Mokka, Arona, CX-3 és a többi kis SUV közé. Hát ez az a kocsi, amivel a Ford Európa leggyorsabban növekvő és a teljes piacon 10% feletti részesedésű kategóriájában szerencsét próbál.









