| Röviden – Mercedes-Benz Marco Polo 250 d MP | |
|---|---|
| Mi ez? | A Mercedes V-osztály -2014 óta piacon lévő- 3 generációs változatának alapjaira épített kempingbusz, de hívhatjuk lakóautónak is |
| Mit tud? | Négy embernek nyújt ideiglenes otthont, és mozogni is elég jól tud. Van benne kis konyha és két darab kétszemélyes ágy is |
| Mibe kerül? | A Mercedes-Benz V-osztály személyautós változatának alapára 12,5 millió forint, lakóautóként 16,8 milliótól vehető meg, gazdagon extrázva durván 26 millió forintba kerül a tesztautó. |
| Kinek jó? | Bárkinek, aki nem szeret otthon aludni és van sok pénze |

A legtöbb ember zsenge huszonéves korában vágyik leginkább egy rendes lakóautóra, amivel egy váltás alsógatyával és egy nagymellű szőkével végignomádkodhatja a kontinenst. Vagy többet. Az élet viszont igazságtalan, és a lakóautós világjárás leginkább a nyugdíjasok szórakozása. Persze nem nálunk, hanem igazi, működő országokban.
De mire jó egy lakóautó?
Mire lenne jó, hát lakni benne. Mondjuk a Mercedes Marco Polo 26 millás árából parádésakat lehetne utazni és rendes, puccos szállodákban gyűrni a lepedőket, ezzel meg a temérdek kifizetett pénz ellenére sem tudunk teljesen búcsút inteni a többi embernek. Mivel nincs benne WC, fürdeni is kell valahol, és a 230 voltos betápot is igényli a rendszer, így kénytelenek leszünk begurulni vele egy kempingbe. Igen, a sokmilliós Mercedes-szel egy kempingbe, a többi csattogóspapucsos, óbégatós tökfej közé, egy nagyon hasonló kaptárba, mint amiből épp az imént menekültünk el az autóval. Csak az arcok lesznek mások.

Csak felnyitott tetővel látszik rajta, hogy lakóautó, különben mezei kisbusznak tűnik
Persze, ha lejjebb adunk az igényekből és rövid sétával, valamint egy gyalogsági ásó segítségével is el tudjuk végezni a reggeli rituálét, akkor már kezd érdekessé válni a dolog. Ugyan az átlagos hasmagasság miatt nem feltétlenül lehet vele bárhol a tengertől karnyújtásnyira nyaralni, de az összkerékhajtás azért jól jöhet, ha igazán jó helyen kíván valaki kempingezni. A tisztálkodás pedig megoldható az autó hátuljánál lévő, külső zuhanycsatlakozóval is.
Bár ha eszembe jut a bő 10 évvel ezelőtti nászutunk, amikor a dolomitokban szakadó eső miatt még a sátrat sem vettük elő a csomagtartóból, hanem bő egy hetet töltöttünk félig egy Mazda6-os csomagtartójába, vagy éppen első világháborús romokba bepockolva, akkor a Mercedes lakóautó maga az ötcsillagos mennyország.




4 vagy 5 személyes?
Az ötszemélyes lakóautó aránylag ritka jószág. Legalábbis ebben a méretben. A Mercedes Marco Polója viszont bármikor tud ötszemélyes is lenni. Nyilván ilyenkor lakóautónak nem teljes értékű, legalábbis, ha felnőttekkel akarjuk feltölteni a hálóhelyeket. Gyerekekkel ez nem gond, belőlük egymás mellett 3 is elfér a padláson és még élvezik is.
Viszont éjszakánként meg kell majd küzdeni a középső, egydarabos üléssel – ami mocsok nehéz és nem is könnyű kiszedni – mert nem lehet kinyitni tőle az alsó fekvőhelyet. Meg ugye kiszerelés után még helyet kell neki keresni az autón kívül.
Útban van a középső ülés





