| Röviden – Fiat 500 Riva 1.2 8V | |
|---|---|
| Mi ez? | A klasszikus olasz városi kisautó tömény luxussal megfűszerezve, nyitható tetővel, tengeri stílusban |
| Mit tud? | Egyedülálló élményt adni ebben a kategóriában, mert nyitható tető akad, de ilyen puccos körítéssel nem |
| Mibe kerül? | 5,1 millióról indul a Riva kivitel az alapmotorral, ez az ár nyitható tetővel már 5,9 millió, és az egyéb rendelhető extrákról még szó sem esett |
| Kinek jó? | Elsősorban azoknak, akiknek már van egy vitorlása, jachtja, vagy nagyon vágyik az ilyesmire, és ezt a hangulatot szeretné kabriózás közben is átélni. |
Maga a típus nem szolgál külön bemutatásra, az olaszok egyszerűen képtelenek leállni a gyártásával, apró módosításokkal 2007 óta készül, és állandó eleme az európai nagyvárosok utcaképének. Pedig születése nem volt egyszerű, a végleges formát sejtető Trepiuno tanulmányt már 2004-ben bemutatták, de a Fiat rossz anyagi helyzete miatt lemondtak a gyártásról.
Aztán jött Sergio Marchionne, és mégis összeállt a kép. A Panda adta a műszaki alapot, a padlólemezen pedig a Ford Kával osztoztak, így megszületett a múltidézés egyik legsikeresebb típusa, minden olasz cinquecentója, amiből hosszú története során rengeteg limitált, különleges széria született.




Nehéz születés után hirtelen siker
„A városi miniautóból a piacra kerülés első napján 10 ezer darab fogyott. Az 500-ast egyelőre csak Olasz- és Franciaországban lehet kapni, de csak ezen a két piacon 57 ezer darabot rendeltek a kereskedők, ez a mennyiség kis híján annyi, amennyit a gyártó az idei egész évre tervezett eladni.”
A típus történetének egyik legérdekesebb mellékszála a teszten szereplő Riva, ami túltolt ripacskodás is lehetne, ha nem az olaszok rakják össze. De a hajós luxusba mártott apró városi kocsira lehetetlen rossz szemmel nézni.
A Riva a női szekrények tipikus drága ruhadarabja, elegáns, kényes, alkalmi ritkaság, amin fájdalmas látvány minden folt, és nincs józan érv a birtoklása mellett.
A ruha teszi az autót? Ez a Riva került talán a legmesszebb az idén 70 éves ős elődmodell filozófiájától. A filléres, egyszerű népautóból az arisztokraták világába kacsintó prémium, életmód termék lett








