| Röviden – Nissan X-Trail 2.0 diesel | |
|---|---|
| Mi ez? | A Nissan nagyobbik kompakt SUV-jának harmadik generációs változatát eddig csak 1,6 literes dízelmotorral lehetett megvenni, de most belekerült egy kétliteres blokk is |
| Mit tud? | 177 lóerővel már tisztességesen mozgatni a nagy bódét, akár automatával és vontatmánnyal is |
| Mibe kerül? | A legolcsóbb változat a 9,2 milliós fokozatmentes automata, fronthajtású X-Trail, a kézi váltós 4×4-es 9,36, a 4×4-es automata 9,96 milliótól kapható. A fullos, 4×4-es, automata, hétüléses Tekna 12 milla |
| Kinek jó? | Akik vontatni is akarnak az X-Traillel, vagy sokat mennek sztrádán, jóval dinamikusabban autózhatnak ezzel a motorral |
Bigger engine, bigger adventures; nagyobb motor, nagyobb kalandok. Ezzel a felütéssel indul a harmadik generációs X-Trailhez furcsa módon csak most, a negyedik gyártási évben kínálni kezdett kétliteres dízelmotorral szerelt X-Trail sajtómappája. Jó a szöveg, de a lényeg inkább az, hogy a Nissannak, sőt, a Renault-Nissan cégcsoportnak nemigen jött be az új stratégia, mely szerint a nagyobb autókhoz (X-Trail, Espace, Talisman) is csak egy 1,6 literes dízelmotort választott a kedves vevő. Downsizing ide vagy oda, a közönség igényli a tisztességes lökettérfogatot is egy-egy nagyobb testű autó mellé.
Különösen fontos a kevésbé kihegyezett motor egy ilyen szabadidő-autó esetében. Hiszen hopp, egy automata váltó, hopp, egy összkerékhajtás, aztán akasszunk erre az egészre mondjuk egy lószállítót – szegény 1,6-os megfő az erőlködésben (előbb-utóbb szó szerint is), a tulaj pedig ott fog káromkodni, hogy a cseppet sem olcsó, szép, nagy SUV-val vánszorogni kénytelen az autópálya külső sávjában. Ezt elkerülendő, a Nissan X-Trail kapta meg elsőként a konszern új, nagy dízelét, de hamarosan üdvözölhetjük majd az új blokkot a nagyobb Renault-kban is.









