A Renault-nál nagyszerűen éreztek rá arra, mivel lehet mégis nagy feltűnést kelteni egy olyan kategóriában, ahová nem sikerült túl korán megérkezniük. A Nissan Juke által már alaposan belakott, kisméretű városi pláza-terepjárók között kell a Capturnek helytállnia, ahol az Opel Mokka, a Peugeot 2008, vagy éppen a Chevrolet Trax is tenyészik. A Captur feltűnő, rengeteg műanyag betéttel, kétféle fényezéssel készülő kasztnijával roppant feltűnő darab, nehéz csak úgy elmenni mellette.
Belső
Belseje leginkább szórakoztató, színes, bár a teljes utastér nagyrészt lélektelen, menet közben is zörgős plasztikokból épül fel. A kormánykerék csúszós műanyaga is inkább csak jól kinéző, mint praktikus, okos dolog. Szintén szerencsétlen húzás a középkonzol lakkfekete anyaga, amelyen annyira kényes, hogy már attól is elkeserítően foltos lesz, ha csak ránézünk.
Ellenben a mély, narancsszínű komódfiók, amely kesztyűtartóként funkcionál, mókás, hasonlóan, mint az első ülések hátuljára feszített gumikötelek, amelyek rendeltetésszerűen használva újságtartóként, rendeltetésszerűtlenül pedig nagybőgőhúrként is befoghatóak, ha épp Küküllő menti pontozót támadna kedvünk vele kísérni. Ami viszont cáfolhatatlanul praktikus dolog benne, az a tologatható hátsó üléssor – eldönthetjük, hogy az utasok lábtere, vagy a 377-455, lehajtott ülésekkel pedig 1235 literes csomagtartó térfogata fontosabb-e számunkra – illetve a többszintes, duplafenekű csomagtartó, és a lecipzározható, mosható üléshuzat, de a már vagy
ezerszer megdicsért Renault kártya is okos dolog, amely az autós világ egyik legkényelmesebb, legjobban használható kulcs nélküli autónyitó és indítórendszere.
Bakanccsal a betonon
Hiába magas, vészesen mégsem nem billeg a Capture
Hiába magas, vészesen mégsem nem billeg a Capture
Fotó megosztása:
Masszív műanyagok védik az autót a nemlétező tereptől
Masszív műanyagok védik az autót a nemlétező tereptől
Fotó megosztása:
Sokkal karcsúbbnak tűnik a derékszűkítéstől
Sokkal karcsúbbnak tűnik a derékszűkítéstől
Fotó megosztása:
A Renault is elkészítette saját városi, látszatterepjáróját, a Clio alapjaira épült Captur személyében.
A Renault is elkészítette saját városi, látszatterepjáróját, a Clio alapjaira épült Captur személyében.
Fotó megosztása:
Szigorú rágcsáló
Szigorú rágcsáló
Fotó megosztása:
Vidám, klassz szín-összeállítású belső
Vidám, klassz szín-összeállítású belső
Fotó megosztása:
Vidám, klassz szín-összeállítású belső
Vidám, klassz szín-összeállítású belső
Fotó megosztása:
Középen digitális, kétoldalt analóg
Középen digitális, kétoldalt analóg
Fotó megosztása:
Lehet levélkét gyűjteni, grafikonban gyönyörködni
Lehet levélkét gyűjteni, grafikonban gyönyörködni
Fotó megosztása:
Megmutatja, mikor rohad el a tüdőnk
Megmutatja, mikor rohad el a tüdőnk
Fotó megosztása:
A menü nem mindig könnyen megfejthető
A menü nem mindig könnyen megfejthető
Fotó megosztása:
Zsebtévé
Zsebtévé
Fotó megosztása:
Űrhajótól a 6-os hangig, sokféléből lehet választani
Űrhajótól a 6-os hangig, sokféléből lehet választani
Fotó megosztása:
Automata klíma, rengeteg szösszel a lakk-szerű felületen
Automata klíma, rengeteg szösszel a lakk-szerű felületen
Fotó megosztása:
Kikapcsolható a start-stop rendszer
Kikapcsolható a start-stop rendszer
Fotó megosztása:
Rakodóhely az ajtózsebben is
Rakodóhely az ajtózsebben is
Fotó megosztása:
Közel vannak a pedálok, nagy cipővel kényelmetlen
Közel vannak a pedálok, nagy cipővel kényelmetlen
Fotó megosztása:
Lemezteleníthető ülések
Lemezteleníthető ülések
Fotó megosztása:
CSúszós kormánybetét
CSúszós kormánybetét
Fotó megosztása:
Tologatható hátsó üléssor és variálható csomagtérpadló
Tologatható hátsó üléssor és variálható csomagtérpadló
Fotó megosztása:
Tologatható hátsó üléssor és variálható csomagtérpadló
Tologatható hátsó üléssor és variálható csomagtérpadló
Fotó megosztása:
Tologatható hátsó üléssor és variálható csomagtérpadló
Tologatható hátsó üléssor és variálható csomagtérpadló
Fotó megosztása:
Díszes alufelni
Díszes alufelni
Fotó megosztása:
90 lóerős, takarékos dízelmotor
90 lóerős, takarékos dízelmotor
Fotó megosztása:
Gázteleszkóp tartja
Gázteleszkóp tartja
Fotó megosztása:
Vidám belső
Vidám belső
Fotó megosztása:
A hátsó üléssor tologatható előre-hátra
A hátsó üléssor tologatható előre-hátra
Fotó megosztása:
Gumihúrok. Muszáj megpengetni őket
Gumihúrok. Muszáj megpengetni őket
Fotó megosztása:
Kesztyűtartó, amelyben akár négypár hentes-lánckesztyű is boldogan megfér egymás mellett
Kesztyűtartó, amelyben akár négypár hentes-lánckesztyű is boldogan megfér egymás mellett
Fotó megosztása:
Az ülések közt is változatos rakodóhelyek vannak
Az ülések közt is változatos rakodóhelyek vannak
Fotó megosztása:
Az ECO gomb megnyomása azonnali agyhalálhoz vezet
Az ECO gomb megnyomása azonnali agyhalálhoz vezet
Fotó megosztása:
Plüssállat a kártyaficak mellett
Plüssállat a kártyaficak mellett
Fotó megosztása:
Elől tárcsa, hátul dobfék lassítja
Elől tárcsa, hátul dobfék lassítja
Fotó megosztása:

Hiába magas, vészesen mégsem nem billeg a Capture
Műszerfala egyértelműen cliós, középen a digitális sebességmérővel, a széleken pedig az analóg, mutatós műszerekkel. A tudományos-fantasztikus R-Link 7 colos, csodás képű kijelzőn tolja arcunkba, amire csak szükségünk van az interneten érkező időjárás-előrejelzéstől, az e-maileken át a közlekedési információkig akármit. Ugyan a menü bugyraiban kotorászás messze van az elsőre ösztönösen kiismerhetőtől, de előbb-utóbb azért megfejthető.
A legvidámabb és egyben legfeleslegesebb szolgáltatás mégis a hangválasztó R-Sound, amellyel az 1,5-ös dízelmotor munkazaja helyett többféle Renault hangját is magunk köré varázsolhatjuk a vinnyogó villanyautótól a Clio V6-osig. Szerencsére a zaj csak a miénk, kintről semmi nem változik. Párszor negyedórát el lehet vele szórakozni, de hosszú távon már fikarcnyit sem igényli az ember a hangszórókból érkező dübörgő motorhangot.

Vidám, klassz szín-összeállítású belső
Motor, fogyasztás
Az 1,5 literes 90 lóerős dízelmotor nem egy fékezhetetlen vadállat – 13,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet – de valahogy csak elmozgatja a Captur 1245 kilogrammos testét. A nem kifejezetten fickós motornak az ötfokozatú váltó sem tesz jót, alaposan kell taposni a gázt, ha az autó külsejéhez méltó tempót akarunk belőle kicsiholni. Az ECO gomb megnyomásával tovább tudjuk rontani a dinamikát, ilyenkor aztán annyira takarékosan autózunk, hogy dagadnak a levelek, érkeznek a mindenféle vezetésértékelő számadatok, grafikonok a képernyőn.
Műszaki adatok – Renault Captur 1,5 dCi |
Motoradatok |
Lökettérfogat (ccm) |
1461 |
Motor |
Turdódízel |
Hengerek / szelepek száma |
4/16 |
Max. teljesítmény LE/ford. |
90/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
220/1750 |
|
Menetteljesítmények |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
13,1 |
Végsebesség (km/h) |
171 |
|
Fogyasztás |
Város (l/100 km) |
4,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) |
3,4 |
Vegyes (l/100 km) |
3,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
95 |
|
Méretek |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
4122/1778/1566 |
Tengelytáv (mm) |
2606 |
Csomagtér (liter) |
377-455/1235 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) |
1145/1729 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) |
45 |
Gumiméret |
205/60 R16 |
|
Igaz, korrekt módon ilyenkor nem is zabálja ki a hűtőt a motor, még a tököli reptéren szépen megkergetve is 5,5 literes átlagfogyasztásról énekelt a számítógép, amely a tankolásnál mérve 5,4-re csökkent. Derék, bár a nyilván viccnek szánt gyári 3,7 literhez képest mégis elég soknak tűnhet. A Captur aránylag magas építése ellenére – összkerékhajtású nincs belőle – mégsem viselkedik idétlenül kanyargós szakaszokon sem, futóműve feszes, nem billeg, dől ide-oda.

A hátsó üléssor tologatható előre-hátra
Biztonság
A EuroNCAP tesztjein 32 pontos eredménnyel, 88 százalékosra – ötcsillagosra – vizsgázott a Captur. Frontális ütközés során az utascella stabil maradt, a vezető jól megúszta, míg az elöl utazó felnőtt utas mellkasát érő, valamelyest nagyobb erők miatt azonban ez a testrész csak megfelelő osztályozásban részesült. Az oldalirányú ütközéses műsorszámban a mellkas magasságában teljesít gyengébben az autó, de az oszlopnak csapódás során, illetve ráfutásos balesetnél is akadnak kisebb biztonsági hiányosságok. A
teljes törésteszt itt olvasható.
Konkurensek, árak:
Felszereltség
Az Expression fantázianevű felszereltségi szinten jár a 4 légzsák, ESP, manuális klíma, LED-es nappali menetfény, ködfényszóró, tempomat, négy elektromos ablak, elektromos tükrök, mozgatható hátsó üléssor, CD-s rádió, Bluetooth, automata kulcskártya, start-stop, 16 colos könnyűfém kerekek. A Dynamique 300 ezer forintos feláráért már 17-es könnyűfém kerekek, kétszínű fényezés, bőrkormány, automata klíma, eső- és fényérzékelő, levehető üléshuzat, navigációs rendszer is érkezik, az R-Link 170 ezer, az ülésfűtés 70 ezer, a tolatóradar 120, míg a tolatókamera 160 ezer forint további kiadást kíván.
Összegzés
A Renault Captur azoknak lehet megfontolandó, akik aránylag megfizethető áron kívánnak látványos, jól és okosan berendezhető, valamelyest még praktikusnak is nevezhető városi mini SUV-t vásárolni.