És a kihagyhatatlan: vizipóló, természetesen.
És a kihagyhatatlan: vizipóló, természetesen.

Vezettük: Volkswagen Polo – 2009

Vezettük: Volkswagen Polo – 2009

És a kihagyhatatlan: vizipóló, természetesen.
Tetszik neki
Közös nyomócsővel 75, 90 vagy 105 lovas az 1,6 TDI
A PD halála: Polo már csak CRD-vel van
Jobbos is, balos is
Megmaradt a kalaptartó-tartó madzag végén a gumisúly
900 liter, ha mindent ledöntünk
Na, máris nagyobb, csak egy szinttel lejjebb kell tenni a padlót
A látszat csal, ez nagyobb
Jópofán nyíló ötödik ajtó
Egy italtartó jut a hátul ülőknek
Hátul egy elégedett meglett ember
Egy meglett ember elöl
Két meglett ember teljesen jól elfér két másik meglett ember mögött
Szűk, de szélesre nyílik a hátsó ajtó
Még negyedik pedálra is futotta
Bonyolult kesztyűtartó: iPod-stekker, hűtőnyílás, guminyomás-beállító gomb, légzsákkapcsoló
Minden villanyablak automata
Az egyszerűbb klíma csak fél. Automata.
Grafikus tolatóradar, ebben a kategóriában?
Érintőképernyő, adassék hála az égnek! A legpraktikusabb dolog a világon
Aranyos a grafikus üzemanyagszint-jelző
Nagyon volkswagenes
Kemények az ülések, klasszikus német tömés
Világos, átlátható
Nem látszik, de kemény, kopogós a műszerfal. Más baja nincs
Index a tükörben, ledekkel
Lámpánál leállítja a motort. A rendszer jól működik, 30 kilométeren át nem is vettük észre, hogy van ilyen a kocsiban
Hogy egy ilyen egyszerű lámpa ilyen szép legyen!
Pofonegyszerű, de egész szép
Milyen szép, ahogy így egyszerű!
Egyszerű, nem? Mégis szép.
Annyira egyszerűen szép, hogy most már kezd nehézséget okozni a képaláírás
Egyszerűen szép
Minden felhajtónak dísze lehetne
Talán a lökhárító lehetne kevésbé pufi, de ezt De'Silva jobban tudja
Magasra húzott övvonal, lőrésablakok
Lecsapott sarkok, mint bizonyos Mitsubishiknél
A VW szakít a divattal: gömböly helyett szöglet
Mint egy kicsinyített Golf
Magyarországon már a kép jobb alsó sarkában látható jármű is képvisel presztízsértéket
Szép új kisautó egy szardíniai öbölben
Fotó megosztása:
Magyarországon már a kép jobb alsó sarkában látható jármű is képvisel presztízsértéket

Magyarországon már a kép jobb alsó sarkában látható jármű is képvisel presztízsértéket

Itthon már a Polo is presztízs


Beszélgettem egy élő legendával! Én! Sőt, adtam neki feladatot! Azt ígérte, megoldják! Bizony, Walter de’Silva és a Volkswagen tervezőmérnökei most épp az én hülyeségem alapján gondolja újra a világ egyik legnépszerűbb kisautójának formatervét. No de haladjunk sorjában; hogy is jutottam oda, hogy egy ital mellett kioktassam az egyik legismertebb autóipari sztárdizájnert?

Nos; elkészült az új Volkswagen Polo. Be kell hát mutatni. Válság, pénzhiány, meghúzott tervek: jól meg kell gondolni ezekben az ínséges időkben, mire is fordítja egy-egy autógyártó az elmúlt hónapokban alaposan megkurtított marketingkeretét. De azért vannak kötelező feladatok. A Volkswagen természetesen nem spórolhat, ha az új Polóról van szó.

Ingázik a bérelt jet, majd beleszédül
És a kihagyhatatlan: vizipóló, természetesen.

És a kihagyhatatlan: vizipóló, természetesen.

És a kihagyhatatlan: vizipóló


Nagyjából egész májusban ide-oda jár a bérelt repülőgép (vadiúj Bombardier CRJ 900, az Adria üzemelteti) a München-Szardínia viszonylaton. Hozza-viszi a gyári embereket, a fontos partnereket és persze az újságírókat Németország és a bemutató helyszínéül választott olasz sziget között.

Érthető a helyszínválasztás. Szardínián már tombol a nyár, a jó időben jó hangulatban ülnek be, szállnak ki a piac véleményét befolyásolni tudó vendégek a Polókba. És persze maga az ikon, a német autógyártó büszkesége, a lendületes latin dizájner, Walter De’Silva is jobban érzi magát otthon, olasz földön. Bizony, a 147-es és 156-os Alfa atyja, a VW összes márkájának – ide értve a Lamborghinit is – látványfelelőse személyesen mondta el nekünk, miért kell, hogy tetsszen az új Polo.

a videó a hirdetés után indul

Külső

Pofonegyszerű, de egész szép

Pofonegyszerű, de egész szép

Pofonegyszerű, de egész szép


Szép, éles, dinamikus, lendületes, gonosz. Három centi híján négy méter hosszú, az elődmodellnél 5,4 centivel hosszabb az új Polo. Három centivel szélesebb, másféllel viszont laposabb nála: arányai cseppet sem kisautósak. Elsőre talán még az aktuális Golffal is összetévesztheti, akinek nem tökéletes a szemmértéke.

Lapos, széles, sportos. Az orr sarkainak lecsapása is jól áll neki, olyan szép Mitsubushikre emlékeztet, mint az öreg Galant, vagy az aktuális Lancer. De’Silva mester hosszasan ecsetelte a szokatlanul kis sugarú lemezhajlítási rádiuszok és a nagyon precíz, minimális illesztési réseket hagyó lézerhegesztések jelentőségét is az összképben.

Belső

Érintőképernyő, adassék hála az égnek! A legpraktikusabb dolog a világon

Érintőképernyő, adassék hála az égnek! A legpraktikusabb dolog a világon

Érintőképernyő, adassék hála az égnek!


Fotókon nagyon jól mutat, és élőben sem okoz nagy csalódást a Polo. Csak a kopogósan kemény műszerfal láttán és a vezető szűk térdhelyét érezvén tűnik fel, hogy ez nem a kompakt kategória.

Az elöl-hátul egyaránt tágas tér, a nagyautós műszeregység, az igényes középkonzol, az érintőképernyős, gyorsan tervező, szépen beszélő navi-hifi blokk és a nagy tempónál is meglepően csendes kabin sok-sok nagyobb kocsinak is becsületére válna. Na jó, vállban kicsit szűkös, a két első ülés közti könyöklőért gyakran alakul ki közelharc sofőr és utas között.

Viszont vezetés közben feltűnik sok mai kisautó jellegzetes hibája: a nagyon laposra döntött szélvédőn nem látni ki előre. (Nemrég ugyanezen siránkoztunk egy kollégával a toyota Urban Cruiser bemutatóján.) A helyzetet tovább rontja a vezető intim szférájába alaposan betolakodó belső tükör: enyhén emelkedő jobbos kanyarokban egyáltalán semmi nem látszik az útból a kocsi előtti pár méteren túl. Hát ezért szóltam be signore De’Silvának a vacsora utáni koktélozáson.

Világos, átlátható

Világos, átlátható

Világos, átlátható


Nem vágott azonnal gyomorba, viszont azt ígérte, továbbadja kritikámat kollégáinak, és megnézik, tényleg olyan drámaian szörnyű-e a helyzet, ahogy lefestettem. Bár természetesen nem habozott biztosítani, és famulusai is lelkesen terceltek a Mester alá, hogy a Volkswagen oly alaposan teszteli autóit, olyan szigorú biztonsági előírásokat alkalmaz, hogy kizárt, hogy ne lásson ki a kocsiból az ember.

Pár perc után már én éreztem magam kényelmetlenül, hogy otromba fejalakulatom, különlegese n torz szemelhelyezkedésem miatt itt kekeckedek Európa legnagyobb autógyártójával.

A cikk folytatódik, lapozzon!


Biztonság

Ötcsillagos töréstesztet kapott, körülbelül egymillió légzsák rendelhető hozzá, az ESP még kikapcsolva se engedi megpörgetni a Polót.  Nincs ezen mit ragozni: olyan biztonságos, amilyennek egy mai igényes szériaautónak lennie kell.

Motorok

Közös nyomócsővel 75, 90 vagy 105 lovas az 1,6 TDI

Közös nyomócsővel 75, 90 vagy 105 lovas az 1,6 TDI

75, 90 vagy 105 lovas lehet az 1,6 TDI


Manapság nem szokás új modellt bemutatni anélkül, hogy a gyártó ne áradozna terjengősen arról, milyen takarékos, csekély széndioxidot termelő, őserdő- és bálnabarát autót fejlesztett. A Polo sajtóanyagának szöveges része, az 55 oldalas PDF is ezzel kezdődik. Húsz százalékkal takarékosabb motorok, 3,6 literes fogyasztás, 96g CO2 kilométerenként.

A legkisebb, legnyomibb az 1,2 literes szívó benzines 60 lóval. Ezt, bár nem vezettem, nem javaslom senki emberfiának, még 70 lóerőre izmosított változatában sem. Hiszen még az 1,4-es is szánalmasan gyenge.

1,2 MPI 44kW – 51kW
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3) 1198
Hengerek/szelepek 3/12
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 44[60]/5200 – 51[70]/5400
Max. nyomaték (Nm/ford.) 108/3000 – 112/3000
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 16,1- 14,1
Végsebesség (km/h) 157 – 165
Fogyasztás
Város (l/100 km) 7,3 – 7,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,5 – 4,5
Vegyes (l/100 km) 5,5 – 5,5
CO2 kibocsátás (g/km) 128 , 128

Az 1,4 literes

Ezt már vezettem. Az üresen kicsivel egy tonna alatti tömegű 1,4-es Polo 85 lóerejével akár még fürge autócska is lehetne, de nem az. Nyúlósan, kelletlenül gyorsul, a motort lehet pörgetni, de nem érdemes, sehol sem támad fel, sehol sem tár fel rejtett tartalékokat. Anyukám ellenne vele, ő főleg városban vezet és nem szokott túl gyakran előzni.

1,4 MPI 63kW
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3) 1390
Hengerek/szelepek 3/12
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 63[85]/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 132/3800
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,1
Végsebesség (km/h) 177
Fogyasztás
Város (l/100 km) 8
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,7
Vegyes (l/100 km) 5,9
CO2 kibocsátás (g/km) 139


1,6 TDI

Közös nyomócső, turbó, 16 szelep. Hogy sikerült ezt 75 lóerőre fojtani – rejtély. Az alap dízel nagyon nem egy olajozott villám, de a kis benzinesekhez képest legalább nyomatékban nem szűkölködik, és lehet vele négy liternél kevesebbet is fogyasztani, ha olyanunk van. Ezzel a motorral sem lehet megközelíteni a Polo kellemesen feszes futóművének, közvetlen kormányzásának, hatásos fékjeinek határait, ahhoz valami izmosabb dolog kell.

1,6 TDI 55 kW
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3) 1598
Hengerek/szelepek 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 55[75]/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 195/1500
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 14
Végsebesség (km/h) 170
Fogyasztás
Város (l/100 km) 5,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 3,6
Vegyes (l/100 km) 4,2
CO2 kibocsátás (g/km) 109

Egy meglett ember elöl

Egy meglett ember elöl

Egy meglett ember elöl


Valahol a közös nyomócsöves 1,6-os új VW-dízel 90 lovas verziójánál kezdik értékelhető ingerek érni az autózás klasszikus értelemben vett szerelmeseit. Ezzel már mindig lendületben tartható, autópályán is használható jármű válik a kis Volkswagenből. És mi még egy ennél is erősebbet vezettünk, egy elméletileg még nem létező 105 lovas, ráadásul Blue Motion-felszereltségű, azaz a motort piros lámpánál leállító, alul beburkolt takarékos változatot. Ez már szépen ment.

A kis dízel nem olyan harmonikus, nem olyan dinamikus, mint a varrógéptől tartályhajóig mindenbe beépített 1,6-os HDI (Mazda 3, Focus, Volvo S40, Peugeot 407, hogy csak pár példát említsek), de azért nem rossz. Előbb-utóbb szerét ejtjük majd egy jó kis összehasonlító tesztnek, ígérjük! Persze a magyar piacon valószínűleg nem ez a motor és a hozzá kapcsolódó várható ár képezi majd az igazi volument.

A javát más szedte ki a tálból: 1,2 TSI

Tetszik neki

Tetszik neki

Tetszik neki


A legtutibb motor az új Polóhoz a nyolcvanas évek nagy divatja után most reneszánszát élő kis turbós benzinesek hullámának hozadéka. Állítólag. A nagy tolongásban ezt nem sikerült kipróbálnom, de aki vezette, azt mondja, minden fordulatszám-tartományban erős, nyomatékos, élmény vele a pólózás. Hétfokozatú DSG váltó is rendelhető hozzá, mmm! Nagyon várjuk a tesztautót!

Mennyibe fog kerülni nálunk?

Nem tudjuk. A Polo szeptemberben érkezik a magyar kereskedésekbe, ezekben a világválságos-kormányválságos-megszorításos-adóemeléses időkben pedig nincs importőr, aki képes lenne negyedévre előre megjósolni, mi mennyibe fog kerülni forintban. Majd meglátjuk. És akkor elmondjuk.

Vezettük: Volkswagen Polo – 2009 95

Sajtófotók itt!