Megnézve a Datahouse 2018 első negyedéves statisztikáit, nagyon úgy tűnik, tovább erősödik néhány trend a használt személyautók behozatalában. Az importautók top20-as listájának második felében a három éve még 40-ben sem lévő Toyota Prius, és két Honda produkálta a legnagyobb növekedést, miközben a Ford Mondeo és az A-Merci esett a legnagyobbat.

Itt vannak a számaik az első három hónapból:

20. Mazda 3 – 612 darab behozott autó három hónap alatt (15,25 százalékos növekedés)
19. Honda Jazz – 623 darab (31,71 százalékos növekedés)
18. BMW 5-ös széria – 623 darab (0,43 százalékos csökkenés)
17. Toyota Prius – 630 darab (42,53 százalékos növekedés)
16. Audi A3 – 634 darab (18,28 százalékos növekedés)
15. Ford Mondeo – 636 darab (13,82 százalékos csökkenés)
14. Honda Civic – 637 darab (22,5 százalékos növekedés)
13. Volkswagen Polo – 656 darab (15,9 százalékos növekedés)
12. Mercedes A-osztály – 695 ­(-8,43 százalékos csökkenés)
11. Audi A6 – 707 darab (2,46 százalékos növekedés)

A toplista első 10 helyezettjéről részletesebben írunk.

10. Mazda 6

Sokévnyi lista bizonyítja, hogy szívesen vásárolnak használt Mazdákat külföldről a magyar vevők. Messze ez, az önállóságát még így-úgy őrző japán márka a legkisebb cég a top20-as listán, ami a 2018 első negyedévében behozott autókat sorolja. Ráadásul két Mazda is szerepel rajta, míg mondjuk Renault, Dacia, Škoda, Fiat, vagy Peugeot egy sem. A használt japánok közül a legnépszerűbb 6-osból 742 darab érkezett be az országba az év első három hónapjában, ami 7,13 százalékos csökkenés a tavalyi hasonló időszakhoz képest

9. Opel Meriva

Pár napja közöltünk egy részletes elemzést azokról a modellekről, amelyek iránt az elmúlt három esztendőben a legnagyobb mértékben megugrott a használt autót külföldről vásárlók érdeklődése – nos, a Meriva az egyik üstökös. Nyomulását előre ebben a negyedévben is folytatta: a 766 darab autó 42,38 százalékos emelkedés egy év alatt. 2016-ban még a top 20-ban sem volt a tavaly leállított gyártású kis egyterű, ám ha így növekszik az importja, hamarosan az élmezőny mögé érhet

8. Opel Corsa

Azzal kezdtük a 2017 egészét összegző cikkünket, hogy feltűnően nagy mértékben fordulnak a magyar vevők az Opelek felé. Most már látjuk, ez a tendencia idén is folytatódik, immár négy villámlogós modell van a top 10-ben. Corsából 10,5 százalékkal többet trélereztek be a nepperek, összesen 842 autót

7. Opel Zafira

Ha folytatja az első negyedévben produkált növekedését (ami 6,17 százalék volt), a 2018 egészéről szóló elemzésünkben azt kell majd írjuk, az év legnagyobb skalpját a listán a Zafira gyűjtötte be. Az első negyedév alatt behozott 1033 példánnyal ugyanis már most a sarkát tapossa két német prémium autónak, köztük az elmúlt időszakban gyengélkedő egykori bajnoknak

6. Audi A4

Ez a bajnok még nem az A4, de rá is jellemző, ami a 3-as BMW-re, csak kisebb mértékben: csökken a behozatal. Na, jó, nevezzük stagnálásnak inkább a -0,6 százalékos negyedéves eredményt (1189 darab), bár ha messzebbre nézünk, 2017 egésze is csökkenést, -2,2 százalékot mutat

5. BMW 3-as széria

2016-ban még 3-as BMW-ből jött be a legtöbb az országba, tarolt a bajor, lenyomta az összes úgynevezett népautót, mindent. Tavaly azonban fordulat állt be, látványos csökkenést mutatott nem csak a 3-as, hanem az 5-ös BMW importja is. Fokozatosan csúszik hátra a modell, ebben a negyedévben 5,12 százalékkal csökkent a behozatala (2017-ben 12,5 százalékkal), de még így is 1481 jött be az országba. Azaz naponta kb. 15 autó

4. Volkswagen Passat

Abban a 2016-os évben a 3-as mögött a Passat végzett a második helyen. Annál kisebb mértékben, de azóta a VW középkategóriása is bukóba fordult, idén három hónap alatt 1669 darabot hoztak be – nagyrészt – kereskedők, ami 0,54 százalékos csökkenés

3. Volkswagen Golf

Őrzi tavalyi éves harmadik helyét a Golf, bár drágább bátyjával ellentétben igen erőteljesen növekszik az importja. 2018 első negyedévében megduplázta a 2017-es 7,5 százalékos növekedést, most 15,43 százalékkal bővült a behozatala (1736 autó)

2. Opel Astra

Igen, bizony, ebben a negyedévben elveszítette tavaly megszerzett első helyét az Astra, annak ellenére, hogy 10,5 százalékos növekedéssel 1872 autó érkezett az országba. Ám ez is kevés volt a dupla ilyen lendületet vett örök riválisa ellen

1. Ford Focus

2015-ben és 2016-ban negyedik, 2017-ben már második volt a Focus az éves listán, 2018 első három hónapjában azonban élre állt. 21,98 százalékos növekedése a top 10 második legjobbja, ez most elég volt az általános Opel-imádat közepette az első helyhez. Meglátjuk, kitart-e egész évre, ahogyan az is kérdés: folytatódik-e a középkategóriások mélyrepülése, és a kompaktok szárnyalása?