Az elmaradhatatlan év végi számadás, és értékelés dömping érdekes része, amikor nem a saját tapasztalatainkat gereblyézzük össze, hanem teret adunk az olvasóknak is. Már jó ideje üzemel tízpontos szavazási rendszerünk, ami nagy vonalakban használható képet ad arról, mely típusok nyerték el a közönség tetszését.

6. Porsche 911, 8.8 – A legendás 911-es legújabb, erősebb, gyorsabb hetedik generációs modelljét igen kevesen értékelték rosszul. Az immár turbóval felszerelt klasszikus Porsche komplett életérzésként gyűjtötte magának az erős pontokat, ugyan ki tudna ellenállni egy ilyen kabriónak, valamelyik látványos tengerparti szerpentinen?

4. Peugeot 308 GT, 8.9 pont – Lehet igazságos egy ilyen lista? Naná, hogy nem. A Peugeot már év eleje óta állja a szavazatok hadát, főleg a hízelgő tízeseket, és érdekes módon, egyenletesen jó teljesítménnyel esett be a negyedik helyre. Talán az 1200 kilogrammos tömeg, és a több mint 200 lóerős turbómotor vívta ki az elismerést.

3. Mazda MX-5, 9 pont – A negyedik generációs MX-5 az autóbuzik világítótornya volt tavaly. Irányt mutatott, és reményt adott, hogy az apró, könnyű Roadster műfaja, a lóerők helyett a mókára hangsúlyt fektető élményautó nem ítéltetett kihalásra. Ennek annyira örültek a Vezess olvasók is, hogy rögtön megítélték a 9 pontot.

2. Renault Espace, 9 pont – A kategóriateremtő kisbusz ötödik, formabontó generációja tágas utastérrel, tipikus francia újításokkal, technikai csemegékkel, látványos extrákkal lett 2015 egyik legérdekesebb típusa. Gyerekbetegségei ellenére a szavazótábor imádta, és több mint ezer szavazat után is 9 pontos értékeléssel kapta meg a második helyet.

1. Suzuki Vitara, 9 pont – A legújabb magyar Suzuki crossover nem csak az eladási mutatókat tekintve szerepelt jól. A kellően modern, de okosan konfigurálva jó ár/érték aránnyal kecsegtető kompakt családi SUV volt a Vezess olvasók egyik 9 pontra érdemes kedvence. A beérkező szavazatok száma alapján egyértelműen jár az első hely, eddig 4975-en értékelték a típust.









