Alig észrevehető a karosszéria módosítása, csupán előre szereltek fel egy kis spoilerajkat. Az első lökhárító alá csavarozott kiegészítő elem amellett hogy sportosabb megjelenést kölcsönöz az autónak, aerodinamikailag is jó szolgálatot tesz. Kialakításának köszönhetően nem enged annyi levegőt a kocsi alá, mint széria társa, ezzel csökkenti a légellenállást, a rajta lecsapó légtömeg pedig stabilizálja is a Compact orrát. Egyszerűen rögzíthető fel a gyári lökhárító alá a Hamann spoilert.

Kicserélték a jellegzetes BMW veséket is. Teljesen fekete, sűrűbben rácsozott elem került a Compact orr részére. Rendelhető még a csomagtartóra a 316-os változathoz a 325 ti-jéhez hasonló kis szolid hátsó szárny is Hamann kivitelben.

Leginkább a hatalmas felnik és a hozzájuk tartozó széles gumik dobják fel a Compact küllemét. 17 és 19 col közötti méretekben választható egy- vagy többrészes könnyűfém keréktárcsa a kis BMW-hez.
A HM a nagyobbat ajánlja igazán az autóhoz, a csúcs kivitel az elöl 9X19-es felnikre húzott 235/35 ZR 19-es gumik, amikhez a hátsó tengelyen 10X19 felnik és 265/30 ZR 19-es kaucsuk hengerek társulnak.

Természetese megfelelő futóművel kombinálva lesz igazán látványos a kerékgarnitúra felszerelése. Ebben is több féle változatot kínál a Hamann, kezdve az ültető rugótól egészen az állítható magasságú sport futóműig. Aki csak a rugókat cserélteti ki, 20 milliméterrel alacsonyabban kapja vissza autóját, míg aki kicserélteti a futóművet is, akár 60 milliméterrel lentebb ülhet a Hamann Compactban. Kiegészíthető még a futómű új, keményebb stabilizátorokkal és polírozott alumíniumból készített toronymerevítővel.

Motorikusan sem hagyta érintetlenül az autót a Hamann Motorsport. A 325ti átalakítása komoly sportautóvá varázsolja a Compactot. Maximálisan 265 lóerőt hoztak ki a 2,5 literes soros hathengeres erőforrásból. A motor legnagyobb nyomatéka 338 newtonméter 4000-es fordulatszámnál. Ezen értékek eléréséhez sok mindent módosítottak a szakemberek. Átdolgozták a hengerfejet, új vezérműtengelyeket szereltek be a blokkba. A Forma-1-ben fejlesztett és HM által már régen alkalmazott air-box több levegőt jutatat a motorba. Módosítottak a motorvezérlő elektronikán is, hogy több üzemanyag juthasson az erőforrásba, valamint, hogy a gyújtás is megfelelő időben történjen.

Új sportkipufogó rendszer is kapcsolódik az átalakításhoz, amely még jobban hangot ad a Compact erejéről. Rövidebb váltási időket eredményez a HM sportváltó rudazata, amely szintén beszerelhető a Compactba. Felárért rendelhető kipörgésgátló, amelyhez aktív kuplungvezérlés is jár, amellyel tovább javult az autó állóhelyből való gyorsulása.

A belső térben az alumínium, a bőr és a titán alkalmazása teszi egyedivé a Compactot. Teljes bőrborítás rendelhető az autó belsejéhez, bőrborítású légzsákos sportkormány került az autóba, míg a pedálokat, a váltógombot és a kézifékkart alumínium borítja.