Ott nem lötyöghet semmi
Ott nem lötyöghet semmi

Életeket mentene a több városi kerékpározás

Életeket mentene a több városi kerékpározás

Ott nem lötyöghet semmi
A teleszkópok tömítéseivel is lehet baj
A LED takarékos és elég jó fénye is van
A LED takarékos és elég jó fénye is van
Ez bizony leeresztett. Lyukas, vagy csak a szelep hitvány?
Az agyváltó beállítása már nem egyszerű, jobb ha szakemberhez fordulunk
Ő egy láncnyúlás-mérő, éppen munkában. Ez bizony megérett a cserére.
Egyszerű, mégis okos szerkezet
Kellően feszesnek kell lenniük a küllőknek is
Csodaszer, reménytelen közeli esetekhez. -40 fok körülire hűti az áldozatot, ami sok bajra lehet jó
Vannak egészen nehéz szétszedni valók is. Így jár, aki nem használ kenőanyagot, az alu és az acél örökre összegyógyulhat
A fékbovdenek nem lehetnek rojtosak
Igen, az 5 baros nyomást is simán elbírja az átlagos bicikligumi
Egy izmos pumpa 11 barig is működik. Ilyen a benzinkúton nincs.
Felnik, belsők a szögre akasztva
Küllők a háttérben
Cseredarabok várnak bevetésre
Folyadékból is tucatnyi kellhet egy szervizben
Egy bicikliszerviz rengeteg szerszámot igényel
Szakember nélkül a legjobb szerszámok sem érnek semmit
Defekttakony a belsőbe. Eltömíti a lyukat.
Teleszkóppumpa, levegős telókhoz
Balra egy igen jó láncolaj kelleti magát
Brigéciol, az olajos, makacs szennyeződések ellensége
Láncpucoló kefés szerkezet
Balra az új, jobbra a drágára koptatott fékbetét. Drága, mert már a féktárcsát is tönkretette.
Defektmentesítő szalag a belső és a külső közé
Egy tisztességes átvizsgálás fél és két óra közötti időt igényel, attól függően, mekkora a baj
A fényvisszaverő oldalfalú gumit is elfogadják prizma helyett
Lámpából ma már szinte csak LED-es kapható. Takarékos, mégis hatékony.
Hátsó lámpából is komoly a választék
A sisak ugyan nem mindig kötelező, de érdemes hordani
6-700 forint a legegyszerűbb csengő. Ez is kötelező felszerelési tárgy
Nem elég a lámpa, prizma is kell előre, hátra
Fotó megosztása:

Egy tisztességes átvizsgálás fél és két óra közötti időt igényel, attól függően, mekkora a baj

Egy tisztességes átvizsgálás fél és két óra közötti időt igényel, attól függően, mekkora a baj

Erre a következtetésre jutott az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága (UNECE) és az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által hétfőn bemutatott új tanulmány. Az Unlocking New Opportunities (Új lehetőségek megnyitása) című tanulmány készítői szerint “a zöld és egészséges közlekedésbe” való befektetés nemcsak az egészségre van pozitív hatással, hanem gazdaságilag is kifizetődő.

A tanulmányt az ENSZ két szakosított szervezetének hétfőn Párizsban kezdődött háromnapos tanácskozásán mutatták be, amelyen az európai közlekedési, egészségügyi és környezetvédelmi miniszterek megvizsgálják, miként járul hozzá az innovatív közlekedéspolitika a munkahelyteremtéshez, az egészségesebb és zöldebb társadalom kialakításához.

A jelentésből kiderül, hogy a WHO európai térségében a közlekedés okozta légszennyezés évente 500 ezer halálesetért felelős. Közlekedési balesetekben évente 90 ezer ember hal meg idő előtt. Hetvenmillió embert érint a túlságosan hangos utcai zaj. Európában és Észak-Amerikában a közlekedés az üvegházhatású gázok kibocsátásának 24 százalékáért felelős. A mozgásszegénységet előidéző közlekedés évente mintegy egymillió elhalálozáshoz járul hozzá.

A tanulmány szerint Koppenhága az európai kerékpározás egyik “vezető hatalma”, a dán fővárost egyedül a hollandiai  Amszterdam előzi meg e téren. Koppenhágában az összes városi közlekedés 26 százalékát a kerékpározás teszi ki, Amszterdamban 33 százalékot. Ez a szint nagyságrendekkel több a többi európai nagyvárosénál (Berlin 13, Bern 11, Ljubljana 10, Bécs 6, Brüsszel, Oslo, Varsó és Zágráb 5, Budapest csak egy százalék).

A szakemberek kiszámolták, hogy ha minden európai országban egy nagyváros elérné a koppenhágai szintet, az átlag 76 ezer plusz munkahelyet teremthetne a térségben. Ezek az emberek a kerékpárkölcsönzésben, karbantartásban, a kerékpárosok számára ruházat és kellékek gyártása terén dolgozhatnának. Budapest esetében ez 1981 új munkahelyet teremthetne és évente 298 ember életét lehetne megmenteni.

(Forrás: MTI)