Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 1
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 2

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 44
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 45
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 46
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 47
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 48
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 49
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 50
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 51
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 52
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 53
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 54
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 55
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 56
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 57
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 58
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 59
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 60
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 61
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 62
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 63
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 64
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 65
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 66
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 67
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 68
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 69
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 70
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 71
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 72
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 73
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 74
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 75
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 76
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 77
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 78
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 79
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 80
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 81
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 82
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 83
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 84
Fotó megosztása:
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 85

Az 50 ezer eurós felár ellenében mindössze 10 extra lóerőt kapunk, ám a 4,4 literes V8-as turbómotor erősítése a legkevésbé fontos: a mérnökök 70 kilót faragtak le a modell tömegéből, az BMW M5 Competition eleve sportos futóművét pedig további 7 mm-rel ültették le.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 86

Ezek a módosítások együtt szemmel látható dinamikai előrelépést eredményeztek: 100 km/órára 0,3, 200-ra 0,5 másodperccel gyorsabb a CS.

  BMW M5 BMW M5
Competition
BMW M5
CS
H x Sz x M
(mm)
4983 x
1903 x
1473
4983 x
1903 x
1469
5001 x
1903 x
1468
Szabad
hasmagasság
(mm)
133 128 119
Tömeg
(kg)
1970 1970 1900
Teljesítmény
(LE/perc)
600/
6000
625/
6000
635/
6000
Forgatónyomaték
(Nm/perc)
750/
1800-5600
750/
1800-5860
750/
1800-5950
Gyorsulás
0-100 km/óra
(mp)
3,4 3,3 3,0
Gyorsulás
0-200 km/óra
(mp)
11,1 10,8 10,3
Végsebesség
(km/óra)
250/305 250/305 305
Vegyes üzemanyag-
fogyasztás
(l/100km)
10,6 – 10,5 10,6 – 10,5 11,3-10,9
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 87

Az idén tavasztól rendelhető M5 CS elismerésre méltó fogyókúráját számos komponens cseréjével érték el. Az alapáras karbon kerámia fékrendszer 23 kilóval könnyebb az M5 kompozit fékjeinél.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 88

Az első ülések szénszálas vázra épülnek (fejtámaszukat a Nordschleife grafikája, valamint kivilágított M5 logó díszíti), hátul két különálló kagylóülést találunk.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 89

A külső aerodinamikai elemek szintén karbon kompozitból készültek, ahogy a motorházfedél, valamint annak kopoltyúi is.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 90

Az utastérben a könyöklő mozgatható fedelének, valamint a padlókonzoli rakodótálcának a megszüntetésével értek el tömegcsökkenést.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 91

A BMW arany bronz árnyalatú dekorelemeket alkalmazott kívül és belül, és ehhez igazodva a lézeres lámpatestek fénybetétjeit is átdolgozták: nappali fényként ugyan továbbra is fehérek, ám amikor ilyen szerepben nincs rájuk szükség, sárgás fényben világítanak, visszaidézve a hőskor sportautóinak lámpáit.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 92

A kötött színvilág a fényezésre is érvényes: a BMW M5 CS kérhető metálfényű vagy matt ezüst festéssel, vagy matt sötétzöldben.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 93

Alcantara borítja a kormányt és a tetőt, az ülések kárpitja Merino bőr, a biztonsági öv piros-kék varrást kapott.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 94

Az állítható nyomatékelosztású összkerékhajtást is különlegesen hangolták, hajtási módozattól függetlenül bármikor teljesen kikapcsolható a menetstabilizáló elektronika.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 95

Az abroncsok verseny pályára optimalizáltPirelli P Zero Corsák, elöl 275/35 R 20, hátul 285/35 R 20 méretben. A keréktárcsa arany bronz árnyalatú.

 

Ha videón is megnéznéd a BMW M5 CS szedánt, kattints ide!