Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 1

A 625 lóerős BMW M5 Competitionnél bő harmadával többet: 180 ezer eurót (közel 65 millió forintot) kérnek el Németországban minden idők legerősebb BMW M típusáért, a frissen bemutatott BMW M5 CS-ért.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 2

Az 50 ezer eurós felár ellenében mindössze 10 extra lóerőt kapunk, ám a 4,4 literes V8-as turbómotor erősítése a legkevésbé fontos: a mérnökök 70 kilót faragtak le a modell tömegéből, az BMW M5 Competition eleve sportos futóművét pedig további 7 mm-rel ültették le.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 3

Ezek a módosítások együtt szemmel látható dinamikai előrelépést eredményeztek: 100 km/órára 0,3, 200-ra 0,5 másodperccel gyorsabb a CS.

  BMW M5 BMW M5
Competition
BMW M5
CS
H x Sz x M
(mm)
4983 x
1903 x
1473
4983 x
1903 x
1469
5001 x
1903 x
1468
Szabad
hasmagasság
(mm)
133 128 119
Tömeg
(kg)
1970 1970 1900
Teljesítmény
(LE/perc)
600/
6000
625/
6000
635/
6000
Forgatónyomaték
(Nm/perc)
750/
1800-5600
750/
1800-5860
750/
1800-5950
Gyorsulás
0-100 km/óra
(mp)
3,4 3,3 3,0
Gyorsulás
0-200 km/óra
(mp)
11,1 10,8 10,3
Végsebesség
(km/óra)
250/305 250/305 305
Vegyes üzemanyag-
fogyasztás
(l/100km)
10,6 – 10,5 10,6 – 10,5 11,3-10,9
Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 4

Az idén tavasztól rendelhető M5 CS elismerésre méltó fogyókúráját számos komponens cseréjével érték el. Az alapáras karbon kerámia fékrendszer 23 kilóval könnyebb az M5 kompozit fékjeinél.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 5

Az első ülések szénszálas vázra épülnek (fejtámaszukat a Nordschleife grafikája, valamint kivilágított M5 logó díszíti), hátul két különálló kagylóülést találunk.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 6

A külső aerodinamikai elemek szintén karbon kompozitból készültek, ahogy a motorházfedél, valamint annak kopoltyúi is.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 7

Az utastérben a könyöklő mozgatható fedelének, valamint a padlókonzoli rakodótálcának a megszüntetésével értek el tömegcsökkenést.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 8

A BMW arany bronz árnyalatú dekorelemeket alkalmazott kívül és belül, és ehhez igazodva a lézeres lámpatestek fénybetétjeit is átdolgozták: nappali fényként ugyan továbbra is fehérek, ám amikor ilyen szerepben nincs rájuk szükség, sárgás fényben világítanak, visszaidézve a hőskor sportautóinak lámpáit.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 9

A kötött színvilág a fényezésre is érvényes: a BMW M5 CS kérhető metálfényű vagy matt ezüst festéssel, vagy matt sötétzöldben.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 10

Alcantara borítja a kormányt és a tetőt, az ülések kárpitja Merino bőr, a biztonsági öv piros-kék varrást kapott.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 11

Az állítható nyomatékelosztású összkerékhajtást is különlegesen hangolták, hajtási módozattól függetlenül bármikor teljesen kikapcsolható a menetstabilizáló elektronika.

Elkészült minden idők legerősebb BMW M modellje 12

Az abroncsok verseny pályára optimalizáltPirelli P Zero Corsák, elöl 275/35 R 20, hátul 285/35 R 20 méretben. A keréktárcsa arany bronz árnyalatú.

 

Ha videón is megnéznéd a BMW M5 CS szedánt, kattints ide!