Már nemcsak a közúti, hanem a légi közlekedésben is komoly szerepe lehet a hidrogénnek. De miért érdemes hidrogénnel repülni, a jól bevált lítium-ion akkumulátorok helyett? Míg egy hagyományos akkumulátort órákig kell tölteni, addig egy hidrogén-hajtású drón utántöltése percek alatt megvan, és azonos felépítés, felszálló tömeg mellet háromszor akkora hatótávra is képes. Repülés közben pedig csupán vízgőz keletkezik. 

A többek között tüzelőanyagcellás rendszerek tervezésével és kivitelezésével foglalkozó cég december közepén sikeresen átrepülte az óceánt – no nem két kontinens, hanem csak két sziget között – egy hidrogén-hajtású drónnal. A 43 mérföldes – közel 70 kilométeres – távot 1 óra 43 perc alatt tette meg az eszköz, miközben azt szimulálták, hogy temperált csomagolásban szállít mintát orvosi vizsgálatokhoz. Korábban ehhez valódi, nagy károsanyag-kibocsátású repülőt kellett használni.

A következő 20-30 évben talán az egész légi közlekedést átalakítja majd a hidrogén és így jóval kisebb CO2 lábnyoma lehet a repülésnek is.