Az autókereskedők megrendelésére Nyugat-Európából útra kelő szerelvények valójában kisteherautók, mert ezekre a legolcsóbb az autópályadíj, és arra törekszenek, hogy egyetlen jármű-utánfutó párossal a lehető legtöbb járművet szállítsák el a megrendelőhöz.

A “roncsautóbizniszt” a nyugati, főként német piacon keletkező, ott már használhatatlan kocsik kelet-európai kereslete hajtja.

Az ORFK arról tájékoztatta a Magyar Nemzetet, hogy közlekedésrendészeti ellenőrzések során az autópályán, autóúton a vontatásra, illetve az M1, N1 kategóriájú járművek megterhelésével kapcsolatos szabályok megsértése miatt tavaly 1004, míg az idei év első nyolc hónapjában 889 járművezetőt büntettek meg.

A szerelvények üzemeltetői jellemzően 3,5 tonna összsúlynál könnyebb járműveket használnak, ezekre a legmagasabb kiszabható helyszíni bírság összege most 150 ezer forint. A kamionok esetében a bírság félmillió forint is lehet.