A ferdehátú márciusi premierje és a kombi szeptemberi bemutatkozása után november derekán érkezik a Corolla Sedan. Egyelőre nem tudni, melyik karosszériaváltozat adja az alapját (az ötajtós tengelytávja 264 centi, a kombi 270), de az biztos, hogy nem a sportosságra, sokkal inkább az eleganciára feküdtek rá a fejlesztésnél, így mi az utóbbira tippelünk.

A jelentős százalékban flottavásárlóknak szánt limuzin gazdag felszereltséget ígér, motorikusan alighanem a Corolla-család teljes választéka rendelkezésre áll majd, bár pont a céges vásárlók miatt érdekes alternatíva volna egy kizárólag hibrid hajtásláncokkal kapható szedán.

Világszerte döglődnek a szedánok, a lépcsőshátú Corolla azonban megőrizte pozícióját a Toyota kínálatában: az előző generációs modellből 2018. első félévében több mint 29 ezer darabot adtak el Európában, míg Aurisból (kombi és ötajtós) majdnem 66 ezret – nem rossz arány ez, különösen annak fényében, hogy a Corolla nem volt elérhető hibrid hajtáslánccal.

A Toyota közben nem csak az autó sziluettjét érzékeltető grafikákat mutatta meg, hanem fotón közzétette a szedán orrkialakítását is: eltérő hűtőmaszkot, más kialakítású ködfényeket látunk, de a fényszóró például ugyanazt a belső osztást kapja.

Már csak az a kérdés, milyen lesz a szedán vonalvezetése: az alábbi fantáziarajzon egy brazil grafikus, Kleber Silva elképzelését láthatjuk. Azt a Toyota által közzétett rajzról már látjuk, hogy a C-oszlop vékonyabb lesz, mint a ferdehátú modellen, a többi részletről azonban egyelőre fogalmunk sincs.

Az autót magyar idő szerint pénteken hajnali 2 órakor leplezik le Észak-Amerikában.

Forrás: Smarter Media, Toyota